کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۸۳۷
تاریخ خبر:

دعوا سر سهمیه آسیایی است

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | مهم‌ترین بازی هفته یعنی پرسپولیس و فولاد به شنبه موکول شد تا بازی تراکتور و سپاهان گل سرسبد بازی‌های این هفته باشد. بازی صنعت‌نفت و استقلال هم می‌تواند مثل بازی تراکتور و سپاهان جنگی بر سر کسب سهمیه آسیا باشد.

*** ذوب‌آهن-ماشین‌سازی
‌ذوب‌آهن پس از یک مساوی و سه باخت طی چهار هفته متوالی که آنها را به منطقه سقوط نزدیک کرده بود، در دیدار اخیرش برد ارزشمند و پُر گلی برابر شاهین بوشهر به دست آورد تا شرایط خود را بهتر کند‌اما آنها دیشب در حالی میزبان ماشین‌سازی بحران زده بودند که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک و در یک مسابقه پر حاشیه شکست خوردند؛ البته باخت شاگردان لوکا در حالی اتفاق افتاد که به نظر می‌رسید دو گل سالم آنها به اشتباه داور و کمک‌های او مردود اعلام شد و در سمت مقابل ماشین توانست با یک پنالتی و یک گل به خودی با ۳ امتیاز اصفهان را ترک کند تا بالاتر از ذوبی‌ها در جایگاه دهم جدول قرار بگیرد. نکته عجیب اما شرایط تیم تبریزی است. رضا مهاجری که تنها دو هفته روی نیمکت این تیم نشسته بود پس از دو باخت استعفا داد و رفت تا هومن افاضلی که از هدایت پارس‌جنوبی جم استعفا داده بود جایگزین او شود. ‌

*** تراکتور-سپاهان
مهم‌ترین بازی امروز لیگ برتر همین بازی است. دو تیمی که در هفته‌های ابتدایی لیگ نوزدهم حتی گل هم نمی‌خوردند و مدعی جدی قهرمانی بودند، حالا تقریبا هیچ شانسی برای قهرمانی ندارند و فقط برای کسب سهمیه مستقیم آسیا رقابت می‌کنند. تراکتور هفته گذشته در تهران با استقلال به تساوی بدون گل رسید و سپاهان در دقایق پایانی بازی مقابل پارس‌جنوبی جم گل مساوی را دریافت کرد و دو امتیاز حساس را از دست داد. نتیجه خوشحال‌کننده برای پرسپولیس صدرنشین و البته سایر مدعیان کسب سهمیه، تساوی دو تیم در تبریز است اما تراکتور و سپاهان فقط و فقط با هدف کسب سه امتیاز این بازی به مصاف هم می‌روند.

این بازی تقابل امیر قلعه‌نویی با تیمی است که در دو مقطع هدایتش را بر‌عهده داشت و در هر دو بار با شیوه جداشدنش، صدای هواداران این تیم را درآورد. این بازی جدال چند بازیکن دو تیم با تیم سابق‌شان هم هست. در تراکتور، احسان حاج‌صفی و ساسان انصاری سابقه بازی و درخشش در سپاهان را دارند و سعید آقایی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، سروش رفیعی و محمد طیبی هم در مقاطع مختلف در تراکتور بازی کرده‌اند. ‌ سپاهانی‌ها البته خوش‌شانس هستند که این بازی هم مثل تمام بازی‌های این روزهای فوتبال ایران، بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود وگرنه حضور پرشورهای تراکتور، می‌توانست شرایط را برای آنها سخت کند.

*** پارس‌جنوبی جم-شهرخودرو
دو تیم با تغییراتی غیرمنتظره روی نیمکت به مصاف هم خواهند رفت. هومن افاضلی در اعتراض به تکرار بازی پارس‌جنوبی جم و استقلال استعفا داد و در کمتر از ۲۴ ساعت هدایت ماشین‌سازی را برعهده گرفت. تا لحظه تنظیم این مطلب خبری از سرمربی جدید این تیم منتشر نشده و چون گفته می‌شود محسن بنگر هم استعفا داده، احتمالا یا تا قبل از بازی سرمربی جدید این تیم معرفی خواهد شد یا بازیکنانی قدیمی مثل محمد نوری و رضا خالقی‌فر تیم را ارنج خواهند کرد! در سوی دیگر شهرخودرو هم پس از استعفای سرآسیابی و حضور موقت کوزین روی نیمکت در برابر سایپا، سرانجام سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد. هر دوتیم در این بازی نیاز به پیروزی دارند. شهرخودرو برای ادامه رقابت برسر کسب سهمیه آسیا و پارس جنوبی برای فرار از منطقه سقوط.

*** گل‌گهر سیرجان-شاهین بوشهر
این بازی را می‌توان مهم‌ترین بازی پایین جدولی‌ها دانست. گل‌گهر با ۱۹ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و شاهین با ۱۷ امتیاز تیم قعرنشین جدول است. در تیم گل‌گهر، مجید جلالی پس از استعفا، دوباره به این تیم برگشت و فردا هم او را روی نیمکت این تیم خواهیم دید اما وضعیت شاهین بوشهر عجیب و غریب است. مهرداد کریمیان پس از شکست ۵بریک شاهین مقابل ذوب‌آهن استعفا داد و رفت و در اتفاقی غیرمنتظره، مهدی پاشازاده که تازه دو هفته بود هدایت سپیدرود رشت را برعهده گرفته بود، به عنوان سرمربی جدید شاهین قرارداد امضا کرد و معرفی شد. وظیفه او نجات شاهین از سقوط به لیگ یک است و البته ماموریت او کاملا دشوار است و در اولین گام باید به مصاف تیمی برود که خودش در معرض سقوط به لیگ یک قرار دارد.

*** سایپا-پیکان
دو تیم تهرانی پایین جدول، روزهای نسبتا خوبی را پشت سر می‌گذارند. سایپای جوان در سه هفته گذشته سه تیم بالای جدولی یعنی استقلال، سپاهان و شهرخودرو را با تساوی متوقف کرده و پیکان هم پس از باخت به پرسپولیس، دو پیروزی متوالی را مقابل ذوب‌آهن و گل‌گهر کسب کرده و از قعر جدول جدا شده است. البته هر دو تیم هنوز خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کنند و پیروزی در بازی روز جمعه می‌تواند آنها را به بقا در لیگ برتر امیدوار کند. با توجه به وضعیت دو تیم در جدول، ویسی و صادقی اگر بتوانند سایپا و پیکان را در لیگ برتر حفظ کنند کار بزرگی کرده‌اند.

نساجی-نفت مسجدسلیمان
دو تیم در جدول همسایه هستند اما نفت با ۳۲ امتیاز، پنج امتیاز بیشتر از نساجی کسب کرده و خیالش از بابت بقا در لیگ برتر راحت است. شاگردان تارتار با نتایج خوبی که در نیم‌فصل اول کسب کردند انتظارات را از خودشان بالا بردند اما در نیم‌فصل دوم کمی افت کرده‌اند. در سوی مقابل نساجی که نیم‌فصل اول خوبی را پشت سر نگذاشته بود، با محمود فکری نتایج خوبی گرفته است. آنها در تبریز ماشین‌سازی و تراکتور را شکست دادند و در آبادان با نفت مساوی کردند. با روندی که نساجی در پیش گرفته احتمال پیروزی این تیم در بازی مقابل نفت بیشتر است. آنها با فکری برای اولین بار میزبانی را هم تجربه می‌کنند. پیروزی در این بازی می‌تواند بقای نساجی را هم در لیگ برتر تا حدود زیادی قطعی کند.

*** صنعت‌نفت- استقلال
این بازی یادآور تقابل جنجالی دو تیم در بازی برگشت فصل قبل است. در آن بازی استقلال با فرهاد مجیدی به مصاف نفت رفت و توانست توسط روح‌الله باقری به گل برسد اما تیم داوری در تصمیمی نادرست و عجیب گل استقلال را مردود را اعلام کرد و بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید تا شانس قهرمانی استقلال در لیگ هجدهم، با این اشتباه به صفر برسد! حالا استقلال باز هم در شرایطی حساس به مصاف صنعت‌نفت خواهد رفت و جالب اینکه این بار مجیدی با حکم کمیته انضباطی، از همان ابتدا باید از روی سکوها تیمش را هدایت کند! در سوی دیگر صنعت‌نفت تیم بهتری از فصل گذشته است و شکست دادنش اصلا کار آسانی نیست.

آنها اگرچه اسکوچیچ را به تیم ملی دادند و با تیم رویایی نیم‌فصل اول فاصله دارند اما همچنان جزو تیم‌های بالای جدول به شمار می‌روند و شانس اندکی برای کسب سهمیه آسیا دارند و برای رسیدن به این هدف حتی توان قربانی کردن استقلال را هم دارند. تیم مجیدی در هفته‌های اخیر نتایج بدی گرفته و هواداران این تیم که مدت‌هاست قید قهرمانی را زده‌اند، نگران از دست رفتن سهمیه آسیا هم هستند! اتفاقی که اگر با شکست تیم‌شان در آبادان همراه شود می‌تواند رخ دهد! مشکل بزرگ استقلال و مجیدی، تمرینات نصفه و نیمه با بازیکنانی است که در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند. هنوز هم مشخص نیست چند استقلالی به کرونا مبتلا شده‌اند و هر روز اخبار ضد و نقیضی از این ماجرا منتشر می‌شود. به همین دلیل پیش‌بینی ترکیب اصلی استقلال در بازی روز جمعه امکان‌پذیر نیست.

کدخبر: ۳۳۹۸۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر