کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۱۴۵
تاریخ خبر:

زامیادی‌های ۱۴۰۰ در صف انتظار ورود به ایران

روزنامه هفت صبح | هنوز هم زامیاد ۲۴ یا همان نیسان آبی را با اختلاف می‌توان محبوب‌ترین وانت ایران دانست.به‌رغم عدم تمایل سایپایی‌ها به توقف تولید آن، به نظر می‌رسد که این شرکت به دنبال افزایش تنوع در سبد محصولات خود است.گوانگ‌دونگ فودای که در بازارهای جهانی با نام فودای شناخته می‌شود قبلاً وانت پادرا را تولید کرده بود. از این رو برندی کاملاً ناشناخته نیست. قرار است برای سال ۱۴۰۰ شاهد مونتاژ دو مدل از آن با همکاری زامیاد در ایران باشیم: لندفورت (که با نام تیوان تولید خواهد شد) و F22.

*** تیوان؛ خوراک آفرودسواری!
بیشتر شاسی‌بلندهای مونتاژی در سال‌های اخیر کراس‌اوورهایی شهری بودند. اما تیوان قرار است خودرویی متفاوت باشد. شاسی‌بلند جدید سایپا، نخستین SUV بازار ایران است که بومی‌سازی شده و از آنجایی که شاسی مستقل و سیستم محرکه دو دیفرانسیل دارد، باید توانایی‌های زیادی در آفرود داشته باشد.

این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازارهای جهانی معرفی شد. از نمای جلو شاهد شباهت بسیار آن با نیسان پاترول و میتسوبیشی اوتلندر هستیم؛ همان چراغ‌های کشیده و همان عناصر کرومی بزرگ در جلوپنجره و بامپر! در نمای عقب تیوان به تویوتا فورچونر شبیه است. زیر کاپوت تیوان پیشرانه ۲لیتری توربوی تحت‌لیسانس میتسوبیشی قرار دارد که قادر به تولید ۲۱۵ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور است.

تیوان هم در نمونه ۵نفره و هم در نمونه ۷نفره تولید می‌شود. مصرف ترکیبی آن در نسخه تک‌دیفرانسیل ۹٫۳لیتر و دودیفرانسیل ۹٫۶لیتر است که با توجه به ابعاد و وزن آن منطقی به نظر می‌رسد. به سیاق دیگر شاسی‌بلندهای آفرودی خبری از آپشن‌های فراوان در تیوان نیست و بایستی دور فرمان برقی، تهویه اتومات و سنسورهای جلو را خط بکشید. این خودرو در صورت ورود به ایران با قیمتی مابین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد و با فوتون ساوانا، جک S5 و بی‌وای‌دی S7 رقابت خواهد کرد.

*** فودای F22؛ پیکاپ‌سواری با طعم میتسو!
جک T8 تنها پیکاپ جدید بازار نیست و در سال ۱۴۰۰ رقیب هم‌وطن آن وارد گود رقابت‌ها خواهد شد: فودای F22. این خودرو از نظر کابین تقریباً برابر با کابین پرزرق‌و‌برق T8 است؛ اما ظاهر تهاجمی‌تر و جذاب‌تری دارد که آن را بر نمای تکراری T8 برتری می‌دهد. F22 با قیمت ۵۰۰ میلیونی خود امکاناتی همچون صندلی‌های چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربین عقب، آینه‌های برقی تاشو، تهویه خودکار و کنترل مکانیزم دیفرانسیل را به راننده ارائه می‌دهد.

زیر کاپوت آن نیز پیشرانه ۲٫۴ لیتری تحت‌لیسانس میتسوبیشی قرار دارد که قادر به تولید ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور است. اصلی‌ترین رقبای F22 در بازار ایران را می‌توان آمیکو آسنا، ریچ پلاس، فوتون تونلند و جک T8 دانست.

کدخبر: ۳۷۰۱۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر