کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۱۵۰
تاریخ خبر:

رییس جمهوری بلاروس: ودکا و سونا علاج کروناست!

رییس جمهوری بلاروس مدعی شده نوشیدن "ودکا" و رفتن به سونا علاج ویروس کروناست.
به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، "الکساندر لوکاشنکو" که کشورش تمهیداتی جدی علیه شیوع ویروس کرونا به مورد اجرا نگذاشته، در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شده ۳ درمان طبیعی ویروس کرونا، ودکا، سونا و بازی هاکی روی یخ است.

این ادعای رهبر مادام‌العمر بلاروس در حالی است که این کشور بر خلاف همه کشورهای دنیا که قوانین سفت و سخت قرنطینه را به مورد اجرا گذاشته و اقدام به بستن مرزها و تعطیلی و محدود کردن اماکن عمومی کرده‌اند، به روند زندگی همچون سابق ادامه می‌دهد.

رستوران‌ها، ادارات و فروشگاه‌ها و اماکن عمومی بلاروس همچنان باز هستند و بازی‌های ورزشی همچون هاکی و فوتبال در حال برگزاری است؛ لیگ فوتبال بلاروس هم‌اینک تنها لیگ فوتبال قاره اروپاست که به بازی‌های معمول خود با حضور تماشاگران ادامه می‌دهد.

رییس جمهوری بلاروس در مصاحبه‌ای تلویزیونی با رد نگرانی‌ها درباره شیوع جهانی ویروس کرونا گفته است:" بهتر است ایستاده بمیریم تا اینکه روی زانوی خود زندگی کنیم."

او که در حاشیه حضور در یک بازی هاکی روی یخ سخن می‌گفت در برابر پرسش خبرنگاران گفت:" اینجا ما روی یخ ایستاده‌ایم، اینجا سالم است، هیچ چیز بهتر از ورزش نیست، به خصوص یخ که یک داروی ضد ویروس واقعی است."

ادعاهای لوکاشنکو درباره ضدویروس بودن یخ در حالی است که طبق تحقیقات دانشمندان ویروس کرونا یک ویروس سرمادوست بوده و در دمای منفی صفر می‌تواند ماه‌ها و سال‌ها دوام بیاورد ولی در هوای گرم غیر فعال می‌شود.

همچنین دانشمندان تاکید کرده‌اند مصرف مشروبات الکلی و مواد افیونی و دخانی نه تنها تاثیری در جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری "کووید ۱۹" ندارد، بلکه در صورت ابتلا به این ویروس به دلیل درگیر شدن ریه‌ها، بیماری مرگبارتر و خطرناک‌تر می‌شود.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی دولت بلاروس تاکنون (لحظه تنظیم خبر) ۹۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تثبیت شده و هیچ مرگ و میری ناشی از این ویروس در بلاروس گزارش نشده است.

با این حال کارشناسان مستقل معتقثدند این آمار نمی‌تواند درست باشد و احتمال مخفی‌کاری دولت بلاروس در زمینه اعلام وضعیت ویروس کرونا در این کشور به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری میلادی وجود دارد. کارشناسان همچنین هشدار می‌دهند با ادامه وضعیت فعلی در بلاروس، میزان شیوع این بیماری می‌تواند بسیار گسترده شود.

بلاروس هنوز مرزهای زمینی و هوایی خود را نبسته است و تنها سیاستی که در پیش گرفته قرنطینه ۲ هفته‌ای تمامی مسافران ورودی به این کشور است. این در حالی است که همه همسایه‌های بلاروس شامل روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی مرزهای خود را بسته‌اند.

با وجود همه نگرانی‌های جهانی درباره شیوع ویروس کرونا اما لوکاشنکو با لبخند در مقابل دوربین تلویزیون به مردم کشورش توصیه کرده برای بی‌اثر کردن ویروس کرونا ودکا بنوشند و "بانیا" (یک نوع سونای سنتی در بلاروس) بروند.

لوکاشنکو اظهارات ترامپ درباره ضرورت متوقف نشدن اقتصاد و کسب و کارها را هم تحسین کرده و گفته با ترامپ موافق است و ضرر متوقف شدن اقتصاد و مرگ و میرهای ناشی از این مساله بسیار بیشتر از تلفات ناشی از ویروس کرونا خواهد بود و به همین خاطر او مخالف سیاست قرنطینه و تعطیل کردن اقتصاد است.

کدخبر: ۳۱۷۱۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamid.b1358

    مرد تویی بقیه اداتو در میارن