کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۲۲۷
تاریخ خبر:

ریو؛ یک هاچ‌بک ‌همه‌فن ‌حریف از کمپانی کیا

ترجمه اختصاصی گروه خودرو از کارادوایس| خودروهای سبک در بازار خودروی استرالیا در حال تجدید حیات هستند. به عنوان یک راننده تازه‌کار، خانواده جوان یا یک سالمند اتومبیل‌های سبک خودروهایی مناسب و منطقی‌اند که شامل کیا ریو، سوزوکی سوئیفت و مزدا ۲ هستند. آنها ارزان، مقرون به‌صرفه و ایمن هستند و در مدل‌های جدیدشان از سیستم‌های کمکی راننده هم بهره می‌برند.

آمار فروش آنها در استرالیا رو به رشد است و نشان می‌دهد ‌ فقط در پایان ماه مه ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه از آنها فروش رفته‌اند که حکایت از رشد ۳۰٫۹ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ است. کیا ریو یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌های این کلاس است که در ۲۱ سال گذشته فروش خوبی در بازار استرالیا داشته و در سال جاری در جایگاه چهارم لیست فروش این کلاس قرار می‌گیرد؛ یک پله بالاتر از فولکس‌واگن پولو و یک پله پایین‌تر از سوزوکی سوئیفت.

خودروی آزمایشی ما رده میانی کیا ۲۰۲۱ اسپرت بود که با جعبه‌دنده اتوماتیک به قیمت ۲۳ هزار و ۴۹۰ دلار به فروش می‌رسد. با انتخاب جعبه‌دنده دستی قیمت آن هزار دلار کاهش پیدا می‌کند. به جز تریم اسپرت، می‌توان ریو S را هم خریداری کرد که از نظر آپشن‌ها در سطح پایین‌تر از ریو اسپرت قرار دارد. هر دو تریم از پیشرانه ۱٫۴ لیتری تنفس‌طبیعی استفاده می‌کنند که ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به‌رغم آنکه کیا ادعا می‌کند مصرف سوخت ریو ۶ لیتر است اما آزمایش کارادوایس رقم ۷٫۴ لیتر را ثبت کرد.

همانند دیگر محصولات کیا، سواری و هندلینگ ریو مدیون تیم مهندسان استرالیایی مستقر در کیا بوده که معروف است به آنکه اتومبیل‌های کیا را به سمت هندلینگ اسپرت برده ‌. کیفیت سواری ریو محکم است و احساس دست‌و‌پاگیر بودن را القا نمی‌کند. در زمان‌های ترمز اضطراری یا انحراف ناگهانی این سواری مستحکم باعث می‌شود ریو همچنان خودرویی قابل اعتماد باشد. کیا ریو اسپرت مجهز به ترمز اضطراری مستقل با هشدار برخورد به جلو ، سیستم کمکی برای حفظ خط و سیستم هشدار توجه راننده است. لازم به ذکر است که مدل پایه کیا ریو اس هیچ یک از این ویژگی‌های ایمنی پیشرفته را دریافت نمی‌کند.

فرمان یکی دیگر از موارد قابل تغییر است که تنظیم می‌شود تا همراه با سیستم تعلیق کار کند. هنگام کار با آن احساس ابهام نخواهید داشت و فرمان‌پذیری خوب ریو را دوست خواهید داشت. دید در همه جهات خوب است و دوربین معکوس به آن کمک می‌کند اما به اندازه یک سوزوکی سوئیفت خوب نیست. تنها مشکل اساسی در تجربه کابین نفوذ سروصدای موتور در دورهای بالا و لاستیک‌ها در سرعت‌های زیاد است.

‌ سیستم سرگرمی ریو یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو است. به‌رغم مشکلاتی در استفاده از گوگل مپ‌ و کتابخانه صوتی اما در کل کیفیت سیستم سرگرمی ریو بالاست و دارای گرافیک واضح و رابط کاربری هوشمندانه‌ای است که باعث می‌شود سیستم تویوتا از رده خارج شود.

کدخبر: ۳۹۹۲۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر