کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۴۶۷
تاریخ خبر:

رینیر ژسوس بی‌رحم مثل کاکا‌

روزنامه هفت صبح | درباره رینیر۱۸ ساله که با قراردادی‌ ۳۰ میلیون یورویی به رئال مادرید‌ پیوست‌. باشگاه رئال مادرید در سال‌های اخیر علاقه زیادی به جذب بازیکنان جوان و بااستعداد برزیلی نشان داده و بعد از انتقال بازیکنانی چون وینیسیوس جونیور و رودریگو، حالا این باشگاه اعلام کرد برای عقد قرارداد تا تابستان سال ۲۰۲۶ با رینیر ژسوس به توافق رسیده است.

این ستاره جوان برزیلی تا پایان فصل در فلامینگو باقی مانده و بعد از برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰، راهی تیم دوم رئال مادرید خواهد شد و به نظر می‌رسد قیمت این انتقال ۳۰ میلیون یورو بوده است. به‌رغم ابراز علاقه تیم‌هایی چون بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی، این رئال مادرید بود که گوی سبقت را از رقبا ربوده و موفق به خرید این هافبک برزیلی شد.

رئال مادرید چند سال قبل در خرید نیمار به قدری تعلل به خرج داد که در نهایت بارسلونا ستاره آن روزهای سانتوس را جذب کرد‌ و رئال مادرید به‌رغم تلاش در سال‌های بعدی هرگز نتوانست صاحب نیمار شود. به نظر می‌رسد این اتفاق باعث شده سیاست فلورنتینو پرز جذب زودهنگام استعدادهای برزیلی ‌ باشد و به همین دلیل رینیر ژسوس نیز راهی برنابئو خواهد شد.

رئال برای جذب رینیر به فلامینگو ۳۰ میلیون یورو پرداخت کرده، یعنی حدود ۱۵ میلیون یورو کمتر از پولی که برای جذب دو ستاره قبلی برزیلی پرداخته بود. رینیر هافبکی است که پاس‌های آخر را عالی می‌دهد و البته شم گلزنی دارد و در برزیل گاهی به عنوان مهاجم دوم بازی می‌کرده. او سال گذشته در ۱۴ بازی برای تیم اول فلامینگو شش گل به ثمر رسانده است.

نزدیکان رینیر با توجه به قد بالای ۱۸۵ سانتی‌متری او و نحوه حرکتش در زمین فوتبال معتقدند او می‌تواند به کاکای دیگری تبدیل شود. خود رینیر درباره مقایسه شدنش با کاکا گفته بود: «من هم فکر می‌کنم که شبیه کاکا هستم. بچه که بودم بازی‌هایش را در میلان، مادرید و تیم ملی تماشا می‌کردم و او الگوی من بود.»

رینیر ژسوس همچنین هوادار پر و پا قرص زین‌الدین زیدان است. اسطوره‌ای که پدر رینیر ویدئوهای بازی‌هایش را به او نشان می‌داده و جوان بااستعداد برزیلی سعی می‌کرده حرکات او را تقلید کرده و در زمین فوتبال پیاده کند. رینیر در این باره در یک مصاحبه گفت: «من حتی اگر می‌توانستم یک درصد او باشم احساس می‌کردم موفق شده‌ام.» حالا این برزیلی جوان از ماه فوریه فرصت این را خواهد داشت که زیر نظر الگوی بزرگ خود تمرین کند. البته گفته می‌شود او در اولین قدم به تیم B رئال خواهد رفت و مدتی را در آن تیم سپری خواهد کرد.

در روزهایی که بحث انتقال رینیر به رئال مادرید مطرح شده بود، ‌ژرژ ژسوس، سرمربی فلامینگو معتقد بود ‌ این باشگاه هنوز به ارزش واقعی رینیر پی نبرده است. ژسوس در مصاحبه با CMTV گفته بود: «شما نمی‌توانید بازیکنی مثل رینیر را تنها با دریافت ۳۰ میلیون یورو بفروشید. در بنفیکا بازیکن‌ها با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی‌شان فروخته می‌شوند.

باشگاه فلامینگو هنوز نمی‌داند که بازیکنانش چقدر ارزش دارند.» ریوالدو بازیکن سابق تیم ملی برزیل هم پیش از قطعی شدن انتقال رینیر به رئال مادرید در مصاحبه‌ای گفته بود: «او بهترین بازیکن جوان فعلی برزیل است. حق با ژرژ ژسوس است که فروختن چنین استعدادی با ۳۰ میلیون یورو، حراجی است.

با توجه به عملکردی که من از رینیر امسال دیدم و با توجه به قیمت‌های نقل و انتقالات اروپا، اگر او واقعا با ۳۰ میلیون یورو راهی رئال مادرید شود، خرید فوق‌العاده‌ای برای آنها است. چنین استعدادی نباید فلامینگو را در ازای این رقم پایین ترک کند.» فیلیپه لوییس اسطوره اتلتیکو مادرید و هم‌تیمی رینیر در فلامینگو ، درباره او می‌گوید: «با دیدن بازی‌های رینیر به یاد کاکا می‌افتم چون با سری بالا بازی می‌کرد. از طرفی کاکا در محوطه جریمه حریفان هم بی‌رحم بود.

رینیر در زمینه گلزنی حتی بهتر از کاکا است. گذشت زمان خواهد گفت او مثل کاکا هست یا نه. رینیر با همیشه درست انتخاب کردنش در زمین آن هم در ۱۷ سالگی، مرا غافلگیر کرده است. وقتی باید پاس بدهد، پاس می‌دهد. او با سری بالا بازی می‌کند. خرید او واقعا خرید فوق‌العاده‌ای است و به رئال مادرید تبریک می‌گویم. البته رینیر هنوز به طور کامل آماده نیست ولی پتانسیل عظیمی دارد و آینده درخشانی در انتظارش است. در چنین سن و سالی، هیچ بازیکنی آماده چنین تغییر بزرگی نیست اما در آینده مشخص می‌شود که رینیر خرید فوق‌العاده‌ای بوده است.»

رینیر در سال ۲۰۰۲ در واسکودوگاما به دنیا آمد. پدرش مائورو برازیلیا یک بازیکن حرفه‌ای فوتسال بود. رینیر در سال ۲۰۱۱ به آکادمی باشگاه واسکودوگاما ملحق شد و در سال‌های بعد به آکادمی‌های بوتافوگو و فلومیننزه منتقل شد. از سال ۲۰۱۷ به صورت حرفه‌ای و رسمی به عضویت باشگاه فلامینگو در آمد و در سال ۲۰۱۹ اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان این باشگاه انجام داد. این بازی در استادیوم ماراکانا برگزار شد. جایی که فلامینگو در مسابقات جام لیبرتادورس میزبان تیم املک اکوادور بود و فلامینگو با نتیجه ۲برصفر حریفش را مغلوب کرد. اولین بازی رینیر در لیگ برزیل هم مقابل باهیا برگزار شد.

رینیر سابقه بازی در تمام تیم‌های پایه‌ای تیم ملی برزیل را دارد. او در مسابقات قهرمانی زیر ۱۵ سال آمریکای جنوبی در سال ۲۰۱۷ با برزیل تا فینال پیش رفت. او در این تورنمنت دو گل زد اما در نهایت برزیل با نتیجه ۳بر۲ مغلوب آرژانتین شد و به مقام نایب‌قهرمانی رضایت داد.در سال ۲۰۱۹ هم در تیم زیر ۱۷ سال برزیل بازی‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آمریکای جنوبی انجام داد. هر چند برزیل نتایج خوبی نگرفت اما رینیر با زدن سه گل بهترین بازیکن این تیم در تورنمنت بود.

رینیر فصل گذشته در لیگ برزیل هم درخشان ظاهر شد. او ۱۴ بار برای فلامینگو به میدان رفت‌ اما تنها سه بار در ترکیب اصلی تیمش قرار داشت. با این حال موفق شد شش گل به ثمر برساند. اوج درخشش او برای این تیم بازی مقابل اف سی آوای بود که با پیروزی ۶بریک فلامینگو به پایان رسید و رینیر در این بازی دو گل زد.

کدخبر: ۳۰۵۴۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر