کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۴۶۴
تاریخ خبر:

رکوردهایی که در فیلیمو جابجا می‌شوند

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد وی او دی‌ ها در ایران با سرعت چشمگیری جای خود را میان مخاطبان باز کنند.فراهم شدن زیرساخت‌های فنی،پهنای منطقی باند و تنوع محصولات ایرانی و خارجی از جمله عواملی هستند که باعث رشد مخاطبان پلتفرم‌ها شده‌اند.

به این دلایل، عدم تنوع در محصولات تلویزیون و نیز تعطیلی سینماها را هم باید اضافه کرد. آمارهایی که از میزان تماشای برنامه‌ها،فیلم‌ها و سریال‌ها منتشر می‌شود هم حیرت‌انگیز است و هم می‌تواند نقشه راهی برای تامین سلیقه مخاطب باشد.آنچه می‌خوانید آمار و ارقامی است که صرفا در سامانه فیلیمو از آذر ۹۸ تا آذر ۹۹ منتشر شده.

*** مورد اول |سریال‌های در دست تولید
پیش از آنکه سراغ ارقام برویم گذری داریم بر تعدد تولیدات فیلیمو.در سال ۹۹ مخاطبان استقبال زیادی از سریال‌ها کردند و همین باعث شد پلتفرم‌ها از یک‌جایی به بعد سراغ تولیدات اختصاصی بروند.ساخت سریال‌های انحصاری اتفاقی است که در کشورهای دیگر رخ می‌دهد و رقابت را داغ می‌کند.

فیلیمو ساخت بالغ بر ۳۰ سریال جدید را در دستور کار دارد که در میان چند مورد در مرحله تولید و چند اثر در مرحله پیش تولید هستند.جیران به کارگردانی حسن فتحی و قبله عالم به کارگردانی حامد محمدی سریال‌هایی هستند که داستان آن در دوران ناصرالدین شاه می‌گذرد. از آن سو محمد حسین مهدویان سراغ زخم کاری رفته و ابراهیم ابراهیمیان میدان سرخ را کلید زده است.

*** مورد دوم | سریال‌های در مرحله پیش تولید
فیلیمو چهار سریال را نیز این روزها در مرحله پیش تولید دارد:ماساژور محسن تنابنده،آکتور نیما جاویدی،یاغی محمد کارت و جزیره سیروس مقدم.این سریال‌ها هر کدام در ژانری متفاوت تولید می‌شوند تا بتوانند همه سلایق را پوشش دهند.نکته مهم دیگر، نام کارگردان‌هاست که سابقه سینمایی و سریال‌سازی آنها درخشان است و می‌توان به موفقیت محصول جدیدشان امید داشت.

*** مورد سوم | سریال‌های پربازدید ایرانی
نگاهی به میزان بازدید سریال‌های ایرانی نشان می‌دهد، محصولات وطنی همچنان مشتری پر و پا قرص دارند. در این میان سریال آقازاده در فیلیمو به یک رکورد شگفت‌انگیر دست یافته. مجموعه قسمت‌های سریال بهرنگ توفیقی بیش از یک میلیارد و ۲۱۶میلیون دقیقه دیده شده است. به عبارتی هر قسمت آقازاده ۴۲میلیون دقیقه بازدید داشته.هر قسمت از هم‌گناه با ۴۰میلیون دقیقه بعد از آقازاده در رتبه دوم قرار دارد.مسابقه شب‌های مافیا دیگر شگفتی ساز سال پیش بود. هر قسمت از این مسابقه ۲۹میلیون دقیقه تماشا شده.آمار سریال مانکن هم همین است.

*** مورد چهارم | سریال‌های خارجی
وی اوی دی ها نسبت به تلویزیون سریال‌های خارجی را با کیفیت بهتر تحویل مخاطب می‌دهند. همین باعث شده خارجی‌ها هم جای خود را باز کنند. سریال دیدن با ۹میلیون دقیقه تماشا و چرنوبیل با ۶میلیون دقیقه تماشا محبوب‌ترین سریال‌های خارجی فیلیمو هستند. بعد از آنها پاوررنجر با ۴میلیون دقیقه تماشا قرار دارد و رتبه چهارم و پنجم هم در اختیار سریال‌های ویچر و خانه کاغذی است.

*** مورد پنجم| فیلم‌های ایرانی
سری به میزان تماشای فیلم‌های ایرانی که بزنیم با ارقام جالبی روبه‌رو می‌شویم. فیلم کمدی مطرب ساخته مصطفی کیایی ۱۰۵میلیون دقیقه تماشا شده و رکوددار است. بعد از آن کمدی سامورایی در برلین با ۸۶میلیون دقیقه تماشا ایستاده.شبی که ماه کامل شد هم ۷۸میلیون دقیقه تماشا شده. پشت سر آنها فیلم‌های رحمان ۱۴۰۰،چشم و گوش بسته،جهان با من برقص،زهر مار،زیر نظر و چهار انگشت قرار دارند.

*** مورد ششم| فیلم و انیمیشن خارجی
در صدر پرمخاطب‌ترین فیلم‌های خارجی،سریع و خشمگین تقدیم می‌کند،دیده می‌شود که ۴۶میلیون دقیقه تماشا شده است.ددپول ۲ با ۴۰میلیون،جوکر ۳۵میلیون،انتقام‌جویان: پایان بازی ۳۱میلیون و آن: بخش دوم ۱۹میلیون دقیقه تماشا در رتبه‌های بعدی هستند.رکورد تماشای انیمیشن هم دست باب اسفنجی است که هر قسمت آن ۲۳میلیون دقیقه تماشا شده است. بن تن ۲۰۱۶، بچه رئیس: بازگشت به کار، پت و مت و سگ‌های نگهبان در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند.

*** مورد هفتم| آمار پراکنده
برای اینکه پی به موقعیت خوب وی او دی ها ببریم کافی است بدانیم کاربران برای تماشای محصولات فیلیمو در روز ۲۸ اسفند ۹۸ نزدیک به ۱٫۶میلیون گیگابایت اینترنت مصرف کرده‌اند. از آن‌سو از هر اشتراک فیلیمو به طور متوسط ۲٫۵نفر استفاده می‌کنند یعنی ماهانه ۲٫۷ میلیون نفر مخاطب این سامانه هستند.نکته دیگر اینکه ۸۲درصد از مخاطبان حداقل هفته‌ای یک‌بار مخاطب محصولات فیلیمو هستند و یک چهارم کاربران این سامانه هر روز حدود یک ساعت از آن استفاده می‌کنند… این آمارها می‌گوید حالا دوران امپراطوری وی او دی ها است.

کدخبر: ۳۷۷۴۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر