کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۳۱۸
تاریخ خبر:

رکوردداران تغییر تیم در لیگ برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | با پیوستن محمد قاضی به تیم مس رفسنجان، یک تیم دیگر به کارنامه تیم‌هایی که او در آنها بازی کرده اضافه شد و حالا او با ۱۵ جابه‌جایی در تیم‌های لیگ برتری، رکورددار تغییر تیم است. البته او در این ماجرا تنها نیست و بازیکنان دیگری هم هستند که در طول سال‌های بازی‌شان، بیشتر از انگشتان دو دست تیم عوض کرده‌اند.

*** محمد قاضی: مهاجم ۳۵ ساله نجف‌آبادی، دو روز پیش رسما به تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان پیوست. او فوتبالش را از تیم فجرسپاسی شیراز آغاز کرد. سپس به تیم عقاب رفت و تیم بعدی او هما بود. قاضی با فولاد خوزستان اولین حضورش را در لیگ برتر تجربه کرد و با بازی‌های خوبش در همین تیم توانست نامش را در فوتبال ایران مطرح کند.

ذوب‌آهن اصفهان، پرسپولیس، استقلال، فولاد خوزستان، صبای قم، نفت تهران، پدیده مشهد، پیکان، نساجی مازندران و شهرخودرو دیگر تیم‌های او بودند و حالا هم که قرار است در لیگ بیستم با پیراهن مس رفسنجان به میدان برود. در میان تیم‌های بزرگ فوتبال ایران، جای خالی بازی در تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتورسازی دیده می‌شود و به جز این دو تیم، قاضی تقریبا در سایر تیم‌های بزرگ ایران بازی کرده است. قاضی در این مدت یک قهرمانی با نفت در جام حذفی، یک نایب‌قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی و یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر با ذوب‌آهن ‌ کسب کرده است.

*** فرزاد حاتمی: او یکی از جالب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است. فوتبال را از تیم راه‌آهن تهران شروع کرد و خیلی زود لژیونر شد و به تیم قبله آذربایجان رفت. در این تیم نمایش‌های خوبی داشت و با بازگشت به ایران به سپاهان پیوست. صبای قم، تراکتورسازی تبریز، استقلال تهران، فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران، مس کرمان، ملوان بندر انزلی، تراکتورسازی، اکسین البرز، پارس‌جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان دیگر تیم‌هایی بودند که حاتمی در آنها بازی کرد.

در واقع او را می‌توان تنها بازیکنی در فوتبال ایران معرفی کرد که تقریبا در تمام تیم‌های بزرگ و پرطرفدار ایران بازی کرده است. آخرین تیمی که حاتمی قرار است در آن بازی کند، بادران در لیگ یک است. او پنج بار هم با پیراهن تیم ملی بازی کرده و دو گل هم زده است. حاتمی در این مدت یکی دو بار هم حاشیه و جنجال ایجاد کرده که درگیری فیزیکی با امیرحسین صادقی در هتل المپیک قبل از بازی پیکان و تراکتور مهم‌ترین آنهاست. او با سپاهان و استقلال قهرمان لیگ برتر شده و با تراکتور و پرسپولیس به نایب‌قهرمانی رسیده تا با همه این چهار تیم بزرگ، افتخار کسب کرده باشد.

*** محمدرضا خلعتبری: سپاهان اصفهان جدیدترین تیم محمدرضا خلعتبری است. مهاجم ریزنقش فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم ملی را هم در کارنامه دارد، فوتبال حرفه‌ای را در شموشک نوشهر آغاز کرد. در ابومسلم مشهد، با گلی مارادونایی که به پرسپولیس زد، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت و بعد از مدتی به ذوب‌آهن رفت.

چند سال در این تیم بازی کرد و سپس در دو تیم الغرافه قطر و الوصل امارات به میدان رفت. با نمایش‌هایی ضعیف در امارات، به ایران برگشت و این بار پیراهن سپاهان اصفهان را پوشید. او در خرداد ۱۳۹۲ ابتدا قراردادی با تیم عجمان امارات منعقد کرد اما به دلیل استفاده لیگ امارات از نام جعلی خلیج عربی، قراردادش را فسخ و به ایران بازگشت. او در شهریور ۱۳۹۲ به پرسپولیس تهران پیوست. او در تیر ماه ۱۳۹۳ از این تیم جدا شد و با قراردادی دو ساله بار دیگر به تیم سپاهان اصفهان پیوست.

او در خرداد ۱۳۹۵ با قراردادی یک ساله به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست. او در دی ‌ ۱۳۹۵ با قراردادی به مدت نیم‌فصل به سایپا تهران پیوست. او در خرداد ۱۳۹۶ به تیم فوتبال پدیده خراسان پیوست. او در دی ‌ ۱۳۹۷ بار دیگر به ذوب‌آهن پیوست. در دی ‌ ۱۳۹۸ خلعتبری با قراردادی دو و نیم ساله به عضویت شهرخودرو درآمد. پس از گذشت تنها نیم‌فصل، خلعتبری چند روز پیش، برای سومین بار با قراردادی یک ساله به سپاهان پیوست.

*** محسن فروزان: دروازه‌بان جنجالی فوتبال ایران، در لیگ بیستم در دروازه تیم فولاد خوزستان خواهد ایستاد. او فوتبال حرفه‌ای را در تیم پگاه گیلان آغاز کرد. سپس در ملوان و داماش بازی کرد و به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست. با درخشش در این تیم پیراهن تیم تراکتور سازی تبریز را پوشید و با نمایش‌های خوبش، حتی توجه کارلوس کی‌روش را هم به خود جلب کرد و برای مدتی به تیم ملی هم دعوت می‌شد.

او دوباره به گسترش فولاد برگشت و سرانجام به تیمی که دوستش داشت یعنی استقلال پیوست. در استقلال مدتی بازی کرد اما با سیدمهدی رحمتی دچار اختلاف شد و از این تیم رفت. سیاه‌جامگان، راه‌آهن، خونه به خونه، صبای قم، ‌ تراکتور، پارس‌جنوبی جم و در نهایت فولاد خوزستان تیم‌های بعدی او بودند. فروزان از نظر فنی در سطح خوبی قرار داشت اما حاشیه‌هایی که داشت اجازه نداد او به چیزی که استحقاقش را دارد برسد.

در سال ۹۸ و بعد از خوردن گل‌هایی عجیب در بازی تراکتور مقابل سپیدرود از این تیم کنار گذاشته شد و کمیته اخلاق او ر ا برای مدتی به اتهام تبانی و فعالیت در سایت‌های شرط‌بندی از فوتبال محروم کرد. حتی او و همسرش مدتی توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند. در نهایت البته اتهامات او اثبات نشد و فروزان فصل قبل با پارس‌جنوبی جم به فوتبال برگشت.

*** مارکوپولوهای بازنشسته و بلاتکلیف
یکی دو بازیکن دیگر هم هستند که در تیم‌هایی بیشتر از انگشتان دو دست بازی کردند و مدتی است که بازنشسته شده‌اند. ایمان مبعلی که سابقه بازی در تیم ملی را هم دارد، ۱۳ جابه‌جایی را تجربه کرده و در تیم‌های فولاد، نیروی‌ زمینی، الشباب، الوصل، النصر، استقلال، الشارجه، پیکان، استقلال‌ خوزستان، استقلال، نفت تهران، فولاد و استقلال‌خوزستان بازی کرده و البته فوتبال را کنار گذاشته است.

احمد آل‌نعمه در ۱۲ تیم نیروی زمینی، استقلال‌ اهواز، فولاد، سپاهان، شاهین، تراکتورسازی، نفت تهران، تراکتورسازی، فولاد، پدیده، نفت تهران و استقلال‌خوزستان بازی کرده است. تعداد تیم‌های سیدمهدی سیدصالحی هم دورقمی است. او در بانک تجارت، راه‌آهن، سپاهان، پیکان، استقلال، دوباره سپاهان!‌ تراکتورسازی، پرسپولیس، سایپا، استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز هم بازی کرد.

چند بازیکن دیگر هم هستند که در تیم‌های زیادی بازی کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که فوتبال را کنار گذاشته‌اند یا نه. امین منوچهری ۳۴ ساله، در ۹ تیم سایپا، استقلال، نفت تهران، راه‌آهن، سپاهان، بادران، نساجی، نفت تهران و سپیدرود بازی کرد و تا همین چند ماه پیش هم در لیگ برتر حضور داشت. نام آندرانیک تیموریان را هم نباید از قلم انداخت.

او تا امروز ۱۶ جابه‌جایی را در تیم‌های مختلف داخلی و خارجی تجربه کرده و هنوز بازنشستگی خود را اعلام نکرده است. عقاب، ابومسلم، بولتون، فولام، بارنزلی، تراکتور، استقلال، الخریطیات، استقلال، تراکتور، ام‌صلال، سایپا، ماشین‌سازی، نفت، گسترس فولاد و ماشین‌سازی، فهرست تیم‌هایی است که آندو در دوران فوتبالش به آنها رفت و آمد داشته است!

کدخبر: ۳۵۷۳۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر