کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۱۷۰
تاریخ خبر:

رویت جدیدترین بنز CLA مدل ۲۰۲۰ در رشت

روزنامه هفت صبح | پیج اینستاگرامی رشت کارز، اخیراً عکسی از مرسدس بنز CLA250 مدل ۲۰۲۰ را که در گلسار رشت گرفته شده، منتشر کرده است. این خودرو جزو زیباترین و در عین حال جدیدترین محصولات مرسدس است که نسل دومش تازه در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. چیزی که خودروی حاضر در عکس را متمایز می‌کند کاور خاکستری مات آن است که به خوبی روی آن نشسته و توجه‌ها را به سوی خود جلب می‌کند.

طراحی این سدان آلمانی مطابق با آخرین زبان طراحی مرسدس بنز است. بنابراین عجیب نیست که در نمای عقب شباهت بسیاری به کلاس C و کلاس S مدل ۲۰۲۱ داشته باشد. طراحی سپر این خودرو در جلو و عقب شاهکاری تمام‌عیار است که در آن بنز با ظرافت خاصی ترکیبی جالب از خطوط نارنجی‌رنگ، سپر حجیم و خروجی اگزوز بزرگ خلق کرده است. دور رینگ‌های این خودرو در رنگ‌های تیره نیز نواری نارنجی‌رنگ وجود دارد که بر زیبایی آن افزوده است.

CLA250 نسل دومی نسبت به نسل قبلی‌اش سه هزار و ۵۵۰ دلار گران‌تر است اما این افزایش قیمت به چه دلیل بوده است؟ طبق گزارشی که پدال تهیه کرده، این خودرو بزرگ‌تر و لوکس‌تر از قبل بوده و تجهیزات بیشتری هم دارد. از جمله تجهیزات برجسته‌ این محصول می‌توان به چراغ‌های LED، سانروف پانورامیک و رینگ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد.

رانندگان در داخل کابین شاهد فرمان چرمی و پشت آمپرهای دیجیتالی هفت اینچی خواهند بود. این نسخه از CLA دارای صندلی‌های اسپرت، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، ورود بدون کلید، صفحه‌نمایش هفت اینچی و سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی است اما مرسدس آپشن‌هایی را نیز در نظر گرفته است که عبارت‌اند از: صفحات نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، صندلی‌های جلوی گرم و سرد شونده، سیستم صوتی برمستر، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند، فرمان گرم‌شونده، پکیج‌های AMG Line و AMG Night و…

زیر کاپوت این الهه زیبایی پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربوی جدید مرسدس قرار گرفته. همان پیشرانه‌ای که با هدف بازدهی بالاتر و کاهش استهلاک توسعه داده شده بود. برای کسانی که از قدرت ۲۲۱ اسبی، گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متری، صفر تا ۹۶ کیلومتر ۶٫۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتری آن راضی نیستند دو مدل CLA 35 و CLA 45 نیز در دسترس است. همچنین بنز ترجیح داده سیستم فورماتیک مشهور خود را به عنوان آپشنی برای این خودرو در نظر بگیرد که با پرداخت دو هزار دلار بیشتر پرفورمنسی خارق‌العاده را برای CLA250 خلق می‌کند.

این سدان اسپرت باید با رقبای سرسختی همچون ب.ام.و سری ۲، آئودی A3 و آکورا ILX مچ‌اندازی کند. با این حال آمار فروش بنز حاکی از شکست آن در این بخش از بازار است. حتی عده‌ای می‌گویند بنز سرانجام همان تصمیمی را که در درباره کلاس X گرفت درباره این خودرو می‌گیرد و با سگمنت سدان‌های اسپرت خداحافظی می‌کند. در حالی که نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۸ به آمار فروش ۲۶ هزار دستگاهی رسید، CLA نسل دومی در ۲۰۱۹، ۱۳ هزار و در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۱ هزار فروش داشت.

کدخبر: ۳۷۹۱۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر