کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۴۸۷
تاریخ خبر:

رویت آئودی تی‌تی جدید در شمال

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| اگر در خودروهای هاچ‌بک این پژو ۲۰۶ است که لقب تخم‌مرغ را به خود اختصاص داده، در خودروهای کوپه این لقب بیش از هر گزینه‌ای به آئودی TT می‌آید. ارباب حلقه‌های صنعت خودرو این مدل را برای کسانی تولید کرد که بیش از هر چیز به یک کوپه ساده و کاربردی نیاز داشتند. خودرویی نه با قابلیت‌های فوق‌العاده و قیمت بالای R8 اما به گونه‌ای که بتوان به شتاب زیر ۷ ثانیه آن دلخوش بود.

آئودی TT در دو نسخه کوپه و کروک و در مدل‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ وارد ایران شد. اخیراً پیمان جهانی عکس‌هایی از یک نمونه از نسل آخر آئودی TT را که در شمال ایران تردد می‌کند در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده است. خودرویی که حتی اگر عشق آئودی هم نباشید شما را به سمت خود می‌کشاند.‌شاید اگر با هر مدل دیگری به جز TT از آئودی مواجه بودیم مثل همیشه غر کابین ساده‌ آن را می‌زدیم اما TT تنها مدل از آئودی است که انتظار زرق و برق چندانی از کابینش نداریم و حتی سادگی تریم پلاستیکی خاکستری آن را هم ممکن است دوست داشته باشیم.

در این خودرو خبری از سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی نیست؛ هر چند پنل کیلومترشمار دیجیتال آن جلوه زیبایی در شب‌ها دارد. آئودی دریچه‌های خروجی سیستم تهویه را شبیه توربوفن‌های هواپیمای جت طراحی کرده که در نوع جالب به نظر می‌رسد. برخلاف رقبای هموطن TT که شما را با انبوه دکمه‌ آپشن‌ها گیج می‌کنند، همه چیز در کابین TT ساده است و به گونه‌ای طراحی شده که بتوانید به راحتی قابلیت مدنظر خود را فعال کنید. از جمله نقاط ضعف TT در نسخه رودستر کماکان سروصدای بالا و کوبش سقف است.‌

فیس‌لیفت نسل سوم آئودی TT در دو نسخه معمولی و S به بازار آمد که نمونه حاضر در ایران از نسخه S است. در حالی که TT عادی به پیشرانه دو لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است، در TT اس با یک پیشرانه مشابه با همان حجم اما قدرت ۳۰۶ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور روبه‌رو هستیم که به معنی اعلان جنگ آئودی TT به پورشه ۷۱۸ باکستر اس و ب.ام.و Z4 است. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند در عرض تنها ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

اما تنها مزیت نسخه اس نسبت به نسخه معمولی در قدرت بالاتر پیشرانه نیست. سیستم تعلیق آن از نوع چهار چرخ متحرک کواتروی آئودی است که سواری متفاوتی برای این آلمانی شیطان پدید آورده است. همچنین دارای دمپر تطبیقی سواری مغناطیسی آئودی است که در خودرویی در این کلاس یک امتیاز مهم تلقی می‌شود.

قیمت آئودی TT مدل ۲۰۲۱ از ۴۹ هزار و ۸۰۰ دلار شروع می‌شود که آن را جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین‌ گزینه‌ها در کلاس خودروهای اسپرت لوکس قرار داده است. با این حال برای داشتن TT S باید ۵۹ هزار و ۵۰۰ دلار پرداخت کنید و خرید قوی‌ترین نسخه TT با نام TT RS حدود ۷۲ هزار و ۵۰۰ دلار آب می‌خورد.

کدخبر: ۴۲۴۴۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر