کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۰۵۷
تاریخ خبر:

رونمایی از ‌نسخه‌های سفارشی تارا و دنا پلاس

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | این روزها دعواها در بخش سدان‌های شهری هم علاوه بر کراس‌اوورها بالا گرفته و شرکت‌ها سعی می‌کنند تا با دادن امتیازهای هر چه بیشتر به خریداران آنها را به سمت خود جذب کنند: شاهین بیشترین میزان گارانتی را ارائه می‌دهد و نشان ایمن‌ترین خودروی ایرانی را حمل می‌کند؛ مدیران‌خودرو از برنامه‌های همیشگی فروشش برای چری آریزو ۵ دست برنداشته؛ فرداموتور هنوز اندکی از آغاز طرح فروش اول فردا ۵۱۱ نگذشته، آغاز دومین طرح فروش را اعلام کرده و کرمان‌موتور هم در حال تلاش برای آوردن جک J7 به بازار است.

در این بین ایران‌خودروهایی‌ها کم‌کار بودند و شاید مهم‌ترین کارشان در روزهای اخیر فرستادن تارایی که هنوز اثر چندانی از آن در خیابان‌ها مشاهده نمی‌شود، به میدان انتخابات برای حمل و نقل کاندیداها بود‌ اما این بار این آپکو، زیرمجموعه ایران‌خودرو‌ است که دست به کار شده تا پرچم آبی‌پوشان را در بازار بالا نگه دارد.

آپکو در روزهای اخیر از دو خودرو رونمایی کرده: اولی دناپلاس توربو با کیت اسپرت و دومی تارای سفارشی. اگر از دوستداران خودروهای اتومات هستید، همین اول به شما بگوییم که بهتر است دور این خودروها را خط بکشید چون هر دو نسخه‌های دنده‌ای هستند‌ اما فرق آنها با تارا و دنای عادی چیست و آیا اصلاً ارزش خرید دارند یا نه؟

دناپلاس نسبت به تارا بیشتر جلب توجه می‌کند چون آپکو توانسته با تغییراتی که در پیشرانه خودرو انجام داده قدرت آن را به ۲۰۰ اسب بخار و گشتاورش را به ۲۷۵ نیوتن‌متر برساند اما به جز این تغییرات ظاهری آن چندان توجه مشتریان را جلب نکرده و بیشتر مخاطبان صنعت خودرو در فضای مجازی در حال طرح انتقادات نسبت به آبی‌پوشان جاده مخصوص هستند.

واقعیت این است که آپکو مدت‌هاست ‌ امکان تیون‌کردن رسمی خودروهای ایران‌خودرو را فراهم کرده و دیگر افزودن امکاناتی مثل نمایشگر صندلی‌های عقب، تریم داخلی چرم و صندلی‌های اسپرت که مشتریان می‌توانند در بازار هم به راحتی آنها را پیدا کنند هیجان خاصی را برنمی‌انگیزد. مهم‌ترین ایراد ایران‌خودرو در دناپلاس توربو این است که به‌رغم هزینه‌ای که برای سفارشی‌سازی پرداخت می‌کنید، هنوز هم خبری از آپشن‌های مهمی مثل فرمان برقی، فرمان دی‌کات و تریم طرح کربن نیست.

تارا در نسخه سفارشی تغییری در پیشرانه را تجربه نکرده و کماکان شاهد همان موتور ۱۱۳ اسبی قبلی هستیم. نسخه سفارشی آن بر‌خلاف دناپلاس که حداقل می‌شد به موتور قوی‌اش دل خوش کرد، صرفاً به افزودن چند تریم داخلی چرم، نورپردازی کابین، رینگ ۱۵ و ۱۶ اینچی، دوربین عقب، دیفیوزر عقب و… محدود شده است.

به‌رغم آنکه تریم صندلی‌ها قابل‌تحمل‌تر شده اما هنوز هم تغییری در مجموعه داشبورد، کنسول و فرمان داده نشده و تریم خاکستری پلاستیکی تارا که فرقی با نسخه استاندارد ندارد، به شما سلام می‌کند!ایران‌خودرو هنوز نحوه سفارش و قیمت این کیت‌ها را اعلام نکرده اما بعید است با توجه به بازار نه‌چندان گرم خودروهای سفارشی و دامنه محدود تغییرات از آنها استقبال شود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۳۰۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر