کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۸۳۳
تاریخ خبر:

رونمایی از گریم حجازی‌فر در نقش ‌‌مهدی باکری

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | روز گذشته عکس گریم هادی حجازی‌فر در نقش شهید باکری در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت. آنچه در نگاه اول توجه مخاطب را جلب می‌کند، شباهت کامل حجازی‌فر با نقشی است که قرار است بازی کند. سریال «شهیدان باکری» پروژه‌ای حساس و استراتژیک است و نمی‌توان آن را با معادلات کنونی سریال‌سازی تلویزیون به سرانجام رساند. تصویر گریم حجازی‌فر در نقش شهید باکری و حجم واکنش‌های مثبت به آن را می‌توان اولین گام مثبت و موفقیت‌آمیز این پروژه دانست. تحلیل هفت صبح از این تصویر را بخوانید.

*** مورد اول| خوانش یک عکس
اگر عکس گریم هادی حجازی‌فر بدون اشاره به نام شهید مهدی باکری منتشر می‌شد، کمتر کسی می‌توانست پی به اصل ماجرا ببرد. همین اشاره کافی است تا بدانیم چه شباهت کاملی میان بازیگر و شهید وجود دارد. تفاوت‌ها اندک است و به سختی می‌توان متوجه آنها شد. واکنش کاربران فضای مجازی به تصویر نشان می‌دهد سازندگان سریال گام اول را در طراحی گریم محکم برداشته‌اند. فرم مو، ریش، چشم، کشیدگی صورت و … به‌گونه‌ای است که مخاطب با دیدن گریم حجازی‌فر تصویر شهید مهدی باکری در ذهنش تداعی می‌شود.

*** مورد دوم| این صورت گریم‌خور
یکی از دلایل موفقیت نتیجه گریم حجازی‌فر، به ویژگی‌های ذاتی این بازیگر برمی‌گردد. او پیش از این تجربه بازی در نقش حاج احمد متوسلیان با فیلم «ایستاده در غبار» را هم داشت که از قضا یکی از امتیازهای فیلم محسوب می‌شود. حجازی‌فر آن زمان چهره‌ای معروف نبود و اولین پرسش این بود که چه کسی در جلد حاج احمد فرو رفته.

این بازیگر هر روز حدود یک‌ساعت‌ونیم گریم می‌شده و بعد از آن جلوی دوربین محمدحسین مهدویان می‌رفته. تجربه موفق «ایستاده در غبار» با همه سختی‌هایش، این جرأت را به هادی حجازی‌فر داده تا بار دیگر با «جادوی گریم» نقش مهم دیگری را تجربه کند. این‌بار خودش کارگردان پروژه است و انگیزه‌ای مضاعف دارد.

*** مورد سوم| هنر شهرام خلج
سازندگان سریال «شهیدان باکری» برای طراحی گریم به سراغ شهرام خلج رفته‌اند. او همان کسی است که گریم حاج احمد متوسلیان را روی صورت هادی حجازی‌فر انجام داد و به‌خاطر آن تندیس خانه سینما را هم گرفت. تجربه موفق «ایستاده در غبار» حالا در «شهیدان باکری» تکرار شده است. شهرام خلج نه‌تنها در این فیلم موفق بود که کارنامه‌ای تحسین‌آمیز در زمینه طراحی گریم دارد. شاخص‌ترین کار او «معمای شاه» است که علاوه‌بر رضاشاه، طراحی بسیاری از شخصیت‌های معاصر مثل شهید مطهری، شهید بهشتی و … هنر دست اوست. از قضا تنها امتیاز سریال محمدرضا ورزی به گریم آن برمی‌گردد!

*** مورد چهارم| یک پروژه استراتژیک
سریال «شهیدان باکری» علاوه‌بر اینکه آزمون جدی هادی حجازی‌فر است، برای سیما فیلم هم اهمیت زیادی دارد. سیما فیلم مدت‌هاست اثری فاخر با موضوع زندگی چهره‌های مهم نساخته و کارنامه‌اش از این منظر مورد انتقاد است. حالا پروژه «شهیدان باکری» برای سیما فیلم اهمیت مضاعف یافته.

سال ۹۰ قرار بود زندگی شهید باکری به کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی حسن کلامی در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شود که به‌رغم پیش‌تولید این اتفاق محقق نشد. حالا بعد از ۹ سال این پروژه با شکل و شمایل متفاوت دوباره به راه افتاده است. تهیه‌کنندگی این سریال در اختیار ابوالفضل صفری قرار گرفته است که پیش‌تر گفته بود برای او سریال «شهیدان باکری» حکم پروژه‌ای سینمایی دارد.

*** مورد پنجم| انگیزه حجازی‌فر
از آن‌سو انگیزه هادی حجازی‌فر برای برداشتن اولین گام محکم کارگردانی هم بالاست. او این روزها با گروهش مشغول نهایی کردن فیلمنامه است و خبر دیگر اینکه روز گذشته و همزمان با انتشار تصویر هادی حجازی‌فر در نقش شهید مهدی باکری، اینستاگرام سینما ایده‌آل از حضور پدرام شریفی در نقش علی باکری خبر داد.

البته بعد از پرس‌وجو پی بردیم شریفی قرار است نقش شهید حمید باکری را بازی کند. سریال «شهیدان باکری» آبستن خبرهای دیگر هم هست … ‌فارغ از فرامتن، آنچه اهمیت دارد اینکه زندگی برادران باکری دارای ظرفیت دراماتیک بالاست. نام باکری با لشکر ۳۱ عاشورا و عملیات‌های مهمی چون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر و بدر گره خورده و به اندازه کافی مواد اولیه در اختیار حجازی‌فر و همکارانش برای ساخت یک پروژه متفاوت و جذاب قرار دارد.

کدخبر: ۳۵۱۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر