کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۱۰۸
تاریخ خبر:

رونمایی از کادیلاک اسکالید قدرتمند، پرشتاب ‌و سنگین وزن

روزنامه هفت صبح | کادیلاک سرانجام نسخه فوق‌قدرتمند شاسی‌بلند اسکالید V 2022 را که نسخه عملکردی‌تر و قدرتمندتر اسکالید معمولی بوده، رونمایی کرده است. تا این لحظه کادیلاک تنها تصاویر بیرونی اسکالید V را منتشر کرده بود، ولی روز جمعه کادیلاک اسکالید V 2022 با جزئیات کامل رونمایی شد.

‌مشخصات فنی کادیلاک اسکالید V 2022
کادیلاک اسکالید V 2022 دارای یک موتور ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ هشت سیلندر بوده و مشتریان می‌توانند این مدل را هم روی نسخه فاصله محور معمولی و هم نسخه فاصله محور بیشتر ESV سفارش دهند. پیشرانه ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر سوپرشارژ اسکالید V همان موتوری بوده که روی کادیلاک CT5-V بلکوینگ Blackwing هم نصب شده که البته برای نصب روی اسکالید تفاوت‌هایی به‌خود دیده است.

این پیشرانه حال به سوپرچارجری بزرگتر مجهز شده که نتیجه آن رسیدن قدرت این موتور به ۶۸۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه بوده که ۱۴ اسب بخار از نمونه نصب شده روی CT5-V بلکوینگ بیشتر است. این موتور بی‌نقص و قدرتمند در کادیلاک اسکالید V 2022 قادر به تولید ۸۸۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است. به لطف سیستم اگزوز فعال و چهار خروجی صدای بسیار گوش‌نوازی از اگزوز این خودرو تولید می‌شود که البته برای زمانی‌که می‌خواهید صرفا از لوکس بودن کادیلاک خود لذت ببرید، می‌توانید حالت بی‌صدای آن را فعال کنید.

گیربکس نصب شده برای کادیلاک اسکالید V همان گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نسخه معمولی بوده که البته برای تحمل این موتور قدرتمندتر کالیبره شده است. نیروی تولیدی این پیشرانه به‌صورت دائمی و ۵۰/۵۰ به هر چهار چرخ کادیلاک اسکالید منتقل می‌شود و در حالت مد رانندگی اسپرت ۶۶‌درصد نیرو به چرخ‌های عقب و ۳۴‌درصد باقی مانده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اسکالید V با این موتور قدرتمندش قادر است طی ۴٫۴ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و طی ۱۲٫۷ ثانیه می‌تواند خط پایان درگ ۴۰۰ متر را با سرعت ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت عبور کند. بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

کادیلاک اسکالید V 2022 تنها در موتور قدرتمندتر نسبت به مدل معمولی خلاصه نشده. بلکه سیستم ترمز برمبو با کالیپر شش پیستونه در جلو برای متوقف کردن این غول لوکس تعبیه شده‌اند. سیستم تعلیق فوق‌نرم بادی مگنتیک راید ۴ کادیلاک نیز در عقب به فنرهای سفت‌تری مجهز شده که مقداری سواری این خودرو اسپرت‌تر شود. کمک فنرها و دمپرها نیز ویژه اسکالید V کالیبره شده‌اند و در هنگام فعال کردن مد رانندگی اسپرت این خودرو یک اینچ به زمین نزدیک‌تر می‌شود.

‌کابین کادیلاک اسکالید V 2022
همه این ویژگی‌های اسپرت کادیلاک اسکالید V را در هنگام ورود به کابین این خودرو فراموش می‌کنید. هرچقدر هم موتور قدرتمندی روی این قصر لوکس آمریکایی نصب باشد، در آخر اسکالید یک شاسی‌بلند فول‌سایز سوپرلوکس است. البته تغییراتی در سیستم تعلیق این خودرو به‌منظور اسپرت‌تر شدن اعمال شده، ولی به هیچ‌وجه راحتی سرنشینان را خدشه‌دار نمی‌کند. فضای کابین اسکالید V تقریبا مشابه نسخه پلاتینیوم اجرا شده و دارای تریمی قرمز در تودوزی و صندلی‌هایی اسپرت است. نشانگرهای دیجیتالی دارای گرافیکی جدید و اسپرت‌تر هستند.

‌قیمت و رقبای احتمالی
برچسب قیمت نسخه پایه کادیلاک اسکالید V 2022 چیزی معادل ۱۵۰ هزار دلار بوده و یک رقیب بسیار سرسخت و جدی برای مرسدس بنز میباخ GLS و بنتلی بنتایگا و رولزرویس کالینان محسوب می‌شود.

کدخبر: ۴۵۶۱۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر