کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۴۷۲۴
تاریخ خبر:

دلیل شکست استقلال در پرونده سوپرجام

سایت فوتبالی نوشت: ناکامی استقلال در دادگاه CAS باعث شد تا اتفاقاتی که منجر به غیبت استقلال در تاریخ اعلام شده سوپرجام توسط سازمان لیگ شد، را مرور کنیم:

۱- از ۱۳ فروردین ۹۷ تاریخ سوپرجام قطعی شده بود و ۱۳ اردیبهشت و بعد از قهرمانی استقلال در جام حذفی، سعید فتاحی اعلام کرد که سوپرجام، ۲۹ مهر بین استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد. در آن مقطع، هیچکدام از استقلالی‌ها اعتراضی به این تاریخ نداشتند و حتی جلسه ای در این باره برگزار شد که نمایندگان و کادر فنی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آن حضور داشتند و با تاریخ برگزاری سوپرجام در ۲۹ تیر ۱۳۹۷ موافقت می کنند.

۲- وینفرد شفر در تاریخ ۷ تیر ۹۷ برای اولین بار به تاریخ برگزاری سوپرجام اعتراض کرد و بعد از آن نوبت رضا افتخاری مدیرعامل وقت باشگاه استقلال رسید تا او مخالف برگزاری سوپرجام در تاریخ ۲۹ تیر باشد.

۳- یکشنبه ۱۷ تیر بود که زمان اردوی استقلال در ترکیه مشخص شد. بر این اساس، آنها باید چند روز قبل از ۲۹ تیر - روز سوپرجام - به ایران برمی‌گشتند و طبیعتا امکان حضور در این بازی را نداشتند.

۴- استقلال به جای آنکه ۱۸ تیر به ترکیه برود، ۱۹ تیر راهی این کشور شد تا تاریخ برگشتش به ایران هم به تعویق بیفتد. ۲۲ تیر، پندار توفیقی معاون وقت باشگاه در مصاحبه ای اعلام کرد که استقلال ۳۱ تیر به ایران برخواهد گشت( دو روز بعد از تاریخ تعیین شده برای سوپرجام)

۵- وینفرد شفر، ۱۸ تیر در مصاحبه ای از تلاش برای بازی دوستانه با کارلسروهه در اردوی ترکیه خبر می‌دهد. منتهی در اردوی ترکیه اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد. طبق خبری که روی خروجی خبرگزاری فارس و چند سایت دیگر قرار گرفته، استقلالی ها ۲۲ تیر به سفارت آلمان در ترکیه رفتند تا ویزای آلمان را برای بازی دوستانه مقابل کارلسروهه بگیرند.

۶- سایت باشگاه خبرنگاران در خبری به تاریخ ۲۳ تیر از صدور ویزای استقلالی ها خبر داده و اینکه آنها پنجشنبه ۲۸ تیر از ترکیه به آلمان می روند تا با کارلسروهه بازی کنند. ۲۷ تیر، اما خبر لغو سفر استقلالی ها به آلمان منتشر و در آن خبر هم به این نکته اشاره شد که آبی‌ها ۳۱ تیر از ترکیه به ایران برخواهند گشت.

۷- در روز ۲۳ تیر یک خبر قابل توجه دیگر هم منتشر شده. اینکه استقلالی‌ها قصد داشتند با تیم امیدشان در سوپرجام حاضر شوند که این اتفاق هم رخ نخواهد داد. خبرگزاری فارس با اشاره به این موضوع نوشته: تیم امید استقلال ۳۱ تیر در دربی امیدها به مصاف رقیب سنتی خواهد رفت و طبیعتا امکان پذیر نیست که این تیم در ۴۸ ساعت، با تیم اصلی و تیم امید پرسپولیس بازی کند.

* شاید اگر استقلالی ها در همان ماه اردیبهشت به زمان سوپرجام اعتراض می کردند، سازمان لیگ سعی می کرد نظر آنها را جلب کند. از طرف دیگر آبی‌ها با علم به عواقب غیبت در سوپرجام، نه تنها از تعداد روزهای اردویشان در ترکیه کم نکردند بلکه تا لحظه آخر به دنبال سفر به آلمان بودند تا با این بهانه، در تاریخ اعلام شده برای سوپرجام، در ایران نباشند و مقابل رقیب سنتی بازی نکنند. در دادگاه کاس در سوییس، مدارک حضور استقلال در سفارت آلمان به علاوه مدارک رضایت استقلالی ها از برگزاری تاریخ سوپرجام در جلسه با سازمان لیگ، ارائه می شود که حضور استقلالی ها در سفارت آلمان در ترکیه باعث می شود که کاس به ضرر استقلال حکم صادر کند. ضمن اینکه مدیران جایگزین افتخاری و توفیقی، یعنی فتحی و خطیر به جهت فشار هواداران استقلال، به دادگاه کاس شکایت می کنند اما مثل اینکه از اسناد سفارت آلمان در ترکیه که توسط طرف مقابل پرونده به دادگاه کاس ارائه شده بی خبر بوده اند.

کدخبر: ۲۸۴۷۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر