کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۴۱۸
تاریخ خبر:

رونق خودروهای کلاسیک؛ از مرسدس گالوینگ تا جیپ

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | هیچ وقت از ریخت نمی‌افتند. مرسدس حتی اگر خودروی تمام هوشمند هم تولید کند یا جیپ به قابلیت‌های متعدد گرند چروکی بنازد، باز هم برای عاشقان خودروهای کلاسیک این مرسدس گالوینگ و جیپ صحراست که نماد خودروی خوب و قابل اطمینان است.

برخلاف چیزی که تصور می‌کنیم این فقط خریداران با سن و سال بالاتر نیستند که پای معامله کلاسیک‌های نوستالژیک حاضر می‌شوند. این روزها بیشتر خریداران و فروشندگان این دسته از خودروها افرادی هستند که سال‌ها بعد از تولید خودرویشان متولد شده‌اند. این عشقی است که سن و سال نمی‌شناسد.

*** جیپ وطنی در صدر
از نظر فراوانی بیشتر خودروهای کلاسیکی که آگهی می‌شوند، جیپ صحرا هستند. جیپ از دهه ۳۰ شمسی که پایش به ایران باز شد به دلیل قابلیت‌های آفرودی بالایش و پیدا شدن لوازم یدکی به وفور، تبدیل به خودروی محبوب جوانان شد. صحرا در واقع همان مدل به یادماندنی رانگلر است که پس از سال‌ها در سال ۲۰۱۸ دوباره به خط تولید جیپ بازگشت و در همان سال اول حضور توانست عنوان قدرتمندترین خودروی آفرودی جهان را به خود اختصاص دهد. از میان سه نوع اتاق فلزی، کالسکه‌ای و فایبرگلاس مدل فلزی چندان محبوبیتی ندارد و جیپ‌سوارها معتقدند وزن بالای اتاق بازدهی موتور را کاهش می‌دهد.

*** شورولت در هر کلاس
شورولت هم دیگر برندی است که کلاسیک‌سواری‌اش هوادار زیادی دارد. شورولت برای هر سلیقه‌ای محصولی در آستینش دارد: برای جوانان عشق سرعت کاماروی قرمزرنگ؛ برای خانواده‌ها کاپریس یا نوا و برای شاسی‌سوارها سابربنی که از فراز با غرور به دیگر خودروهای خیابان بنگرد.البته دردسرهای شورولت نسبت به دیگر کلاسیک‌ها به شدت بالاست و اگر حوصله لازم برای خرده‌فرمایش‌های موتورهای پرحجم و پراستهلاک شورولت را ندارید، بهتر است سراغش نروید.

*** آلمانی‌ها؛ اشرافیت تاریخی
مدل‌های کلاسیک بنز و ب.‌ام.‌و با گذشت زمان هم غرور تاریخی خود را کنار نگذاشته‌اند و همچنان به عنوان لاکچری‌های دنیای کلاسیک‌ها شناخته می‌شوند. عموم آلمانی‌ها مدل دهه ۱۹۷۰ میلادی هستند. در این کلوپ وی‌آی‌پی بنز معماری و بنز دانشجویی پرشمارتر هستند اما اگر بتوانید صاحب معدود دستگاه‌های اولین سری‌های کلاس SL شوید، عضو طلایی بنزسوارها خواهید بود.

ب.‌ام.‌وسوارها با مدل‌های ۵۱۸ و ۲۰۰۲ خاطرات بیشتری دارند و اولی بیشترین آگهی در سایت‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده است. اگر خواهان شناخته‌شدن به عنوان صاحب خودرویی خاص در گروه باواریایی‌ها هستید، سعی کنید سری ۷ تمیزی پیدا کنید که توسط یک حرفه‌ای بازسازی شده است. فولکس‌واگن بیتل هم اگرچه به لحاظ ملیت آلمانی است اما جزو کلاسیک‌‎های کف بازاری و البته پرطرفدار است.

*** ژاپنی‌ها و دوره خوش دهه ۹۰
سلطان دهه ۱۹۹۰ ژاپنی‌ها به سروری تویوتا کریسیدا و میتسوبیشی گالانت هستند.متاسفانه از مدل‌های اسپرت ژاپنی همچون نیسان اسکای‌لاین و تویوتا سوپرا که چشم و چراغ صنعت خودروی جهان در دهه ۱۹۹۰ بودند در ایران خبری نیست. تعداد محدود خودروهای کلاسیک ژاپنی در ایران سفارش کویت هستند و از نظر آپشن در سطح مطلوبی قرار دارند.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۸۳۴۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر