کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۵۱۴
تاریخ خبر:

رولزرویس گوست ‌۲۰۲۱‌؛ آرام‌ترین خودرو فوق‌لوکس

روزنامه هفت صبح | هنگامی که قیمت خودروهای فوق‌لوکس بالا می‌رود اتفاقی خنده‌دار می‌افتد؛ به شدت به آپشن‌هایی افزوده می‌شود که باعث می‌شوند سرنشینان احساس کنند بدون آنها قادر به انجام هیچ‌کاری نیستند. از فنرهای هوا و ماساژور صندلی‌ها گرفته تا کمک‌راننده خودکار، سیستم سازگاری صندلی‌ها با آب و هوا و کنترل حرکت اما شبح رولزرویس اینگونه نیست.

اولین بار که در رولزرویس گوست ۲۰۲۱ می‌نشینید، از سادگی و طبیعی ‌بودن کابین شگفت‌زده می‌شوید. در گوست تزئینات چوبی به خوبی ‌ روی کنسول و داشبورد جای گرفته و اجزای کابین هم به به دقت درزگیری شده‌اند. شاید این امر باعث شود که گوست ۳۳۲ هزار دلاری در برابر بنتلی فلایینگ یا مرسدس بنز کلاس S ساده به نظر بیاید.

اما آرامش گوست امتیازی است که دو رقیب آن و حتی دیگر رقبای احتمالی در آن بخش هرگز به گرد پای رولزرویس هم نمی‌رسند. با این حال این به معنی کم‌آپشن بودن گوست نیست. مهندسین رولزرویس برای این سدان فوق‌لوکس مکانیسمی را طراحی کرده‌اند که بدون کوچک‌ترین زحمت به سرنشینان در را باز و بسته می‌کند.

برخلاف مدل‌های معمولی، وقتی دستگیره در گوست ۲۰۲۱ کشیده شود، بقیه فرایندها به صورت خودکار انجام شده و در‌ به آرامی باز می‌شود. پس از پیاده شدن هم برای بستن نیازی به هل دادن در‌ نیست، چرا که این کار از طریق دکمه مربوطه روی دستگیره خارجی انجام می‌گیرد! همچنین رولزرویس گوست ۲۰۲۱ به سیستم صوتی پیشرفته و سقف ستاره‌دار (Starlight) جدید مجهز شده است.

اسپیکرهای بدون مخروطی تعبیه شده در سقف، سطح این قسمت را به یک اسپیکر واحد بزرگ تبدیل می‌کنند. وقتی وارد این خودرو شوید به سختی دلتان می‌آید از آن خارج شوید. گوست ۲۰۲۱ به سیستم تعلیق و شاسی محکم جدید رولزرویس مجهز است که بهترین کیفیت سواری را مهیا می‌کند.

این سیستم تعلیق با نام پلنر محصول ۱۰ سال مطالعه و تلاش مهندسان رولزرویس بوده است که با همکاری با دوربین‌های موجود، مدام مسیر مقابل را اسکن کرده و کمک‌فنرها را برای جذب بهینه هرگونه ناهمواری آماده می‌کند. فنربندی‌های هوایی بزرگ روزلرویس گوست دشمن هرگونه ناهمواری در سطح جاده هستند و عملکرد آنها به قدری خوب است که شاید آرزو کنید با گوست خود در مسابقات رالی داکار سال بعد شرکت کنید!

اما چه چیزی این قصر ۲٫۵ تنی را به حرکت درمی‌آورد؟ پاسخ، پیشرانه ۶٫۸ لیتری ۱۲ سیلندر تویین توربو است که قادر به تولید ۵۶۳ اسب بخار نیرو و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است. برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت، شبح رولزرویس از شما تنها ۴٫۶ ثانیه زمان می‌خواهد.

شاید حتی وسوسه شوید با فراری‌ها و پورشه‌هایی که در خیابان دور دور می‌کنند هم کورس بگذارید وقتی حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتری این خودرو را به دور از چشم پلیس در بزرگراه‌های خلوت تجربه می‌کنید. با این حال خود را برای مصرف سوخت بالای آن نیز باید آماده کنید. مصرف گوست ۲۰۲۱ در شهر برابر با ۱۹٫۶ لیتر، در بزرگراه ۱۶٫۸ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۲٫۳ لیتر است.

کدخبر: ۳۷۲۵۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر