کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۳۲۴۰
تاریخ خبر:

توصیه‌هایی برای استفاده از ماسک

استفاده از ماسک یکی از مواردی است که برای محافظت از خود در برابر کروناویروس جدید باید مد نظر قرار دهید و این کار باید طی یک یا دو ماه پیش رو تا زمانی که اپیدمی کووید-۱۹ به طور کامل مهار شود، باید انجام شود.

روش استفاده صحیح از ماسک تنفسی

به گزارش عصر ایران به نقل از "چاینا دیلی"، در ادامه چند نکته درباره پوشیدن ایمن و راحت یک ماسک ارائه شده اند.

بخار گرفتن عدسی عینک

هنگامی که ماسک به صورت دارید، بخارهای ناشی از عمل بازدم ممکن است موجب بخارگرفتگی عدسی عینک شود. در صورت استفاده از ماسک های N95 استاندارد می توان تیغه فلزی بالای ماسک را بیشتر روی صورت فشار داد یا در زمان استفاده از ماسک های جراحی عادی می توان یک دستمال کاغذی را در قسمت بالا آن قرار داد.

تنگی نفس

برای افراد عادی استفاده از ماسک های جراحی یکبار مصرف نسبت به ماسک های N95 توصیه می شود. اگر باید از ماسک با میزان نفوذ هوای کمتر استفاده کنید می توانید در مکانی خلوت و زمانی که افراد زیادی اطراف شما قرار ندارند، ماسک را برداشته و نفس بکشید.

باقی ماندن جای ماسک روی صورت

اگر خراشی روی پوست وجود ندارد، نگران باقی ماندن جای ماسک روی صورت خود نباشید. پوست می تواند به طور خودکار خود را ترمیم کند. مقداری کرم یا محصول مراقبت از پوست دیگر روی بخش های تحت تاثیر قرار گرفته بمالید و از ماسک های جراحی یکبار مصرف به عنوان انتخاب اول استفاده کنید.

آرایش و کرم ضد آفتاب

آرایش سنگین هنگام استفاده از ماسک توصیه نمی شود. پیش از شستشوی صورت، آرایش خود را به طور کامل پاک کنید. کرم ضد آفتاب حتی در زمان استفاده از ماسک برای افرادی که در فضای باز کار می کنند، ضروری است. از کرم ضد آفتاب در بخش هایی که ماسک آنها را نمی پوشاند، استفاده کنید.

خشکی لب

زمانی که لب ها درون ماسک خشک شده اند آنها را لیس نزنید زیرا این کار موجب خشکی بیشتر لب ها می شود. پیش و پس از استفاده از ماسک یا در زمانی که بدون ماسک تنفس می کنید در صورت نیاز از یک بالم لب برای مرطوب کردن آنها استفاده کنید.

کدخبر: ۳۱۳۲۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1562045695

    مگه گیر میاد که استفاده کنیم؟