کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۴۰۹۸
تاریخ خبر:

روز شگفت‌انگیز ‌ورزش ایران در المپیک توکیو

روزنامه هفت صبح | بعد از دو هفته فشار عصبی که گستره‌اش از ساحل اروندرود تا سواحل کن فرانسه را پوشش می‌داد دیروز در رحمت و سعادت لمحه‌ای به سوی ایرانیان گشوده شد و «طفلی به نام شادی» لحظاتی با ما ملاقات کرد. بیست‌ویکمین طلای تاریخ ورزش ایران در همه المپیک‌ها را یک پرستار پاسدار ۴۲ساله اهل دهلران در استان ایلام به دست آورد.با انگشتر عقیق و چفیه.تمام ۲۰مدال طلای قبلی در سه رشته کشتی،‌ وزنه‌برداری و تکواندو به دست آمده بود. طلای ناغافل جواد فروغی آن هم بعد از قلع‌وقمع شدن شمشیربازهای شایسته‌مان توسط غول‌های مجار و ایتالیایی و آغاز ضعیف تکواندو و تیروکمان،‌همه راشوکه کرده بود.مردی پر از آرامش و با اعتمادبه‌نفسی شگفت‌انگیز. ‌

خبرهای خوب اما به شکلی باورنکردنی ادامه پیدا کرد و تیم ملی والیبال در یک سوپرماراتن پنج سته‌،‌ لهستان تیم دوم جهان و یکی از مدعیان اصلی دریافت مدال طلای المپیک را ۳ بر ۲ مغلوب کرد.هیجان این بازی به‌خصوص در ست پنجم وصف‌ناپذیر بود. بعد از نمایش فوق ضعیف تیم والیبال در لیگ جهانی هیچ‌کس به شاگردان آلکنو امیدی نداشت اما آنها شگفتی بزرگی آفریدند که حتی از دسترس تیم خوب ولاسکو و یا کواچ هم دور بوده است.

پیروزی ۳ بر۲ مقابل تیمی که همیشه توهین‌آمیزترین رفتارها را با بازیکنان تیم ایران داشته است موجب شد تا از خوشی بال دربیاوریم.تیم والیبال ایران با ونزوئلا و کانادا و ژاپن و ایتالیا و لهستان همگروه است و با پیروزی بزرگی که مقابل لهستان به دست آورد این انتظار می‌رود که به سادگی به دور دوم صعود کند.برزیل و روسیه و آمریکا و فرانسه یعنی چهار مدعی دیگر در گروه مقابل هستند.یکی از شگفت‌انگیزترین لحظات بازی در ست پنجم رخ داد.حریف لهستانی در رالی بی‌پایان امتیازات ۲۰بر ۱۹ از ایران پیش بود و یک تک امتیاز لازم داشت.

سرویس چکشی و وحشتناک لهستانی‌ها نصف راه را برای این تیم طی کرد.توپ در شرایطی سخت و چسبیده به تور به معروف رسید و آبشاریست‌های ما ناامیدانه بلند شده بودند تا پاس احتمالی معروف ،‌پاسور ۳۵ ساله اهل ارومیه را به سمت دیوار بلند حریف بکوبند که معروف حرکت ریسکی فوق‌العاده ترسناکی را انجام داد. یاد ضربه کاشته دقیقه ۹۳ تونی کروس در جام جهانی ۲۰۱۸ افتادم. وقتی که بازی مساوی بود و توپ در زاویه‌ای تنگ و نزدیک خط هجده قدم و متمایل به خط کرنر در اختیار آلمان‌ها بود و حتی نویر هم دروازه را ترک کرده بود که از سانتر تونی کروس استفاده کند و کروس کار سخت‌تر و پراز ریسکی را انتخاب کرد و شوت آزاد را مستقیم و از همان زاویه تنگ به دروازه سوئد کوبید و گل هم شد.

معروف در این لحظه درست مثل تونی کروس رفتار کرد و ترجیح داد به جای ارسال یک پاس معمولی که دفاع از آن خیلی راحت بود توپ را به شکلی فریبنده به سمت دروازه لهستانی‌ها بفرستد که خودشان را برای جشن پیروزی آماده کرده بودند.او موفق می‌شود و بازی را در امتیاز ۲۰ مساوی می‌کند و در نهایت ایران ۲۳ بر ۲۱ حریف نیرومند خودرا مغلوب می‌کند که خب میلاد عبادی‌پور بازیکن ۲۷ ساله ارومیه‌ای ،‌ قهرمان دو امتیاز پایانی بود و بعدش هجوم طرفداران به صفحه کوبیاک و پاسخ گفتن به رجزهای این کاپیتان پرحرف و پرمهارت لهستانی که البته دیروز توی زمین نبود.

دیروز دانیال شه‌بخش بوکسور وزن ۵۷ کیلو ایران هم محمد ماهوت بوکسور مراکشی که عنوان قهرمان جهان را یدک می‌کشید با قاطعیت شکست داد. روی تاریک ماجرا حرکات باورنکردنی نیما عالمیان ستاره ۲۸ساله و اهل بابل تنیس روی میز ایران بود که وقتی داور بر شکل سرویس زدن او قفل کرده بود اعصابش به هم ریخت و در مقابل حریف انگلیسی که به وضوح از اضافه وزن رنج می‌برد ۴ بر یک شکست خورد و المپیک را خیلی سریع ترک کرد.

حرکات عالمیان مجموعه‌ای بود از پرت کردن راکت و زدن سرویس‌های توهین‌آمیز به سمت در و دیوار. عدم کنترل اعصاب تماشای بازی عالمیان را به کاری شکنجه‌آور بدل ساخته بود. خیلی دلمان می‌خواهد حال و روز او را پس از رفتن به اتاقش و گرفتن یک دوش بدانیم. رویش می‌شود بقیه رقبایش را ملاقات کند؟‌طفلی عالمیان.

کدخبر: ۴۰۴۰۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر