کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۷۰۶
تاریخ خبر:

روز سرنوشت محرم و منصوریان، روز سخت یحیی

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار |هفته سوم لیگ برتر بیستم امروز با برگزاری چهار بازی به پایان می‌رسد. بازی حساس هفته در تبریز برگزار می‌شود و پرسپولیس هم مهمان نفت مسجدسلیمان خواهد بود.

*** شهرخودرو-صنعت‌نفت؛ منتظر جنجال رحمتی باشیم؟
دو تیمی که هفته گذشته با یک ضربه پنالتی مغلوب حریفان‌شان شدند، در مشهد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. البته هر دو تیم در بازی اول خود پیروز شدند و حالا سه امتیازی هستند. تقابل امروز این دو تیم نکته خاصی ندارد اما حرف‌های جنجالی رحمتی بعد از بازی تیمش مقابل پیکان می‌تواند در بازی امروز هم نمودهایی داشته باشد. به خصوص اگر صنعت‌نفت از شهرخودرو پیش بیفتد باید منتظر حواشی و جنجال‌های زیادی در طول بازی و بعد از آن باشیم.

*** ذوب‌آهن-پیکان؛ تحت تاثیر یک بیانیه
این بازی با توجه به اتفاقاتی که در هفته قبل برای دو تیم رخ داده، می‌‎تواند تبدیل به یک بازی جذاب و جنجالی شود. ذوب‌آهنی‌ها از داوری‌ها در دو بازی قبلی خود به شدت شاکی هستند و حتی تهدید به کناره‌گیری از لیگ هم کرده بودند که البته مثل تمام تهدیدهای قبلی تیم‌های دیگر، فقط بلوف بود‌ اما همین تهدید می‌تواند در بازی امروز ‌ روی عملکرد داور بازی تاثیر بگذارد که در این صورت باید منتظر اعتراض احتمالی پیکانی‌ها هم باشیم.

*** تراکتور-سپاهان‌
اگرچه تراکتور و سپاهان هم‌اکنون در رده‌های نهم و یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارند ولی مصاف دو تیم همواره حساسیت‌های خاص خود را دارد و از بازی‌های مهم و تماشایی لیگ برتر به حساب می‌آید. نکته بارز این آمار موفقیت تراکتور در دو سال اخیر است. تی‌تی‌ها‌ در دو فصل گذشته هر دو بازی برگزار شده در تبریز را با برد پشت سر گذاشته‌اند و از امتیاز میزبانی خود بیشترین بهره را برده‌اند. اما اگر به صورت کلی نگاه کنیم تمام آمار در عدد ۴ خلاصه شده است!

تعداد برد سپاهان، تعداد پیروزی تراکتور و تعداد تساوی دو تیم در یادگار امام چهار مرتبه است تا خواهرخوانده‌ها در تبریز به عادلانه‌ترین شیوه ممکن این ۱۲ مسابقه را سپری کرده باشند! این بازی جذابیت‌ها و تقابل‌های ویژه‌ای دارد. علاوه بر مهدی کیانی کاپیتان سابق و محبوب تی‌تی‌ها که برای سومین بار با بازوبند طلایی در استادیوم قرمز بازی خواهد کرد، به نظر می‌رسد رویارویی محرم نویدکیا سرمربی کنونی سپاهان با احسان حاج‌صفی نیز جالب توجه باشد.

دو بازیکن محبوب اصفهانی‌ها که پس از سال‌ها هم‌بازی بودن و کسب افتخار برای طلایی‌پوشان باید در دو جبهه مختلف و البته با نقش‌های متفاوت این بار با هم ملاقات داشته باشند. ملاقاتی که ممکن است در پایان بازی چندان هم برای طرفین خوش خاطره نباشد! اما مهم‌ترین سوژه این بازی جدال نویدکیا و منصوریان روی نیمکت دو تیم است. شرایط برای هیچ کدام ایده‌آل نیست اما وضعیت منصوریان بدتر است. محرم در اصفهان یک اسطوره است و هواداران سپاهان قطعا به او فرصت بیشتری خواهند داد اما منصوریان در تبریز محبوبیت خاصی ندارد و طبیعتا نباید انتظار داشته باشد هواداران تراکتور نتایج ضعیف او را تحمل کنند.

*** نفت مسجدسلیمان-پرسپولیس
آخرین بازی هفته سوم در مسجدسلیمان برگزار می‌شود، جایی که پوکر پرسپولیس قطعی شد. پرسپولیس در این بازی یحیی گل‌محمدی را به دلیل اخراج از کنار زمین در بازی با صنعت‌نفت، در اختیار نخواهد داشت اما یحیی تمام بازیکنانش را برای این بازی در اختیار دارد. از بین خریدهای جدید پرسپولیس، مهدی مهدی‌خانی یکی از بازیکنانی است که هنوز فرصت نمایش توانایی‌هایش را در لیگ برتر به دست نیاورده و هواداران پرسپولیس منتظر رونمایی از او هستند.

مهدی‌خانی که بازیکنی خوش تکنیک، سرعتی و شوتزن محسوب می‌شود، با قراردادی دو ساله از واراژدین به پرسپولیس ملحق شد تا به بازیکن تازه کار تیم سرخپوش پایتخت تبدیل شود. اگرچه گفته می‌شد او به عنوان مهاجم با سرخ‌ها قرارداد بسته اما مهدی‌خانی اغلب در پست هافبک هجومی، وینگر و مهاجم سایه نقش‌آفرینی کرده و کمتر پیش آمده مهاجم نوک باشد.

حالا باتوجه به اینکه کارت بازی این بازیکن شماره ۹ هم رسیده، شاید یحیی گل‌محمدی یکی از پنج تعویض خود را به شاگرد سابقش در شهر خودرو اختصاص دهد؛ بازیکنی که وارث پیراهن مهدی ترابی شده و باتوجه به استایل خود، شاید بتواند جای ستاره جداشده قرمزها را پر کند.
یحیی البته دغدغه‌های زیادی برای این بازی دارد. به خصوص برای انتخاب ترکیب در فاز هجومی.

درخشش سیامک نعمتی در بازی قبل باعث می‌شود تا امید عالیشاه باز هم شانس چندانی برای حضور در ترکیب اصلی نداشته باشد. در خط حمله اما همچنان پرسپولیس دچار مشکل است. این تیم در دو بازی اول خود فقط یک گل از روی نقطه پنالتی زده است. مهاجمانش و به خصوص مهدی عبدی فرصت‌های زیادی از دست داده‌اند. تقریبا این تنها نقطه ضعف فهرست پرسپولیس است که بعید است تا نیم‌فصل حل شود.

در سوی مقابل مجتبی حسینی با تیمی تقریبا کم‌ستاره به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. یکی از سوژه‌های جذاب این بازی رویارویی گل‌محمدی با حسینی است. حسینی تا چند سال پیش، دستیار همیشگی و مغز متفکر یحیی بود و در تمام تیم‌های یحیی کنار او بود اما در مقطعی پس از برکناری یحیی از هدایت ذوب‌آهن، جانشین او شد و تا امروز کارش را به عنوان سرمربی در تیم های مختلف لیگ یکی و لیگ برتری دنبال کرده است.

امروز باید دید برنده این جدال چه کسی است. دو مربی که از کوچک‌ترین خصوصیات اخلاقی هم باخبرند و سلایق تاکتیکی هم را از حفظ هستند. دو مربی که دست‌شان برای هم رو شده و نمی‌توانند از نظر فنی هم را غافلگیر کنند. یکی یحیی در جایگاه یکی از موفق‌ترین مربیان چند سال اخیر فوتبال ایران و دیگری مجتبی حسینی که در تمام این سال‌ها به عنوان تئوریسین و مغز متفکر یحیی معرفی شده است.

کدخبر: ۳۶۰۷۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر