کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۳۶۵
تاریخ خبر:

روز حقیقی؛ توقف همه ‌‌مدعیان و پرسپولیس‌ کوچک!

روزنامه هفت صبح، کمال‌بردبار | در هفته عجیب فوتبال ایران،‌ ته جدولی‌ها یقه صدرنشین‌ها را گرفتند و کاری کردند که در پایان هفته پنجم،‌صدرنشین لیگ نه استقلال باشد و نه پرسپولیس و نه سپاهان و نه حتی گل‌گهر. این آلومینیوم اراک است که فعلا صدر جدول را در دست دارد.پرسپولیس در ادامه نمایش‌های حقیرانه خود مقابل قعرنشین رقابت‌ها در رفسنجان قرار گرفت و دوبار تیردروازه‌اش به لرزه در آمد و دو بار هم رادو واکنش نشان داد و یکی دوبار هم خطر از بیخ گوششان گذشت و با یک پنالتی نه چندان دلچسب با تک امتیاز به تهران برگشتند.

گل محمدی در حال شکایت از کسانی است که موجب بسته شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس شدند اما فراموش کرده که پاسخ بگوید جذب بازیکنان متوسط و زیر متوسطی مثل نعمتی و ابراهیمی و حتی فرجی و اسدی و پاکدل حاصل کدام دوراندیشی بوده است. بازیکنانی که در همان لمس توپ و ضربه زدن به توپ نشان می‌دهند که در اندازه‌های بازی در تیم‌های مدعی نیستند و موجب شده تا بار اصلی تیم به شکلی غیرمنصفانه روی ترابی و عالیشاه و امیری و گاه سرلک بیافتد.

اگر این‌ها کاری بکنند پرسپولیس موفق است و گرنه به بقیه تیم امید چندانی نمی‌توان داشت.نعمتی دیروز خیلی تلاش کرد اما این تلاش معمولی بودن بازی‌اش را نتوانست پنهان کند. نکته جالب دیگر سوپر گل کم نظیر عقیل کعبی بود که بر روی یک شوت دوضرب از فاصله سی متری چنان شوتی زد که رادو اصلا توپ را ندید. ما از گلایه‌های گل محمدی و اعتماد به نفس بیجای مطهری شگفت زده‌ایم. مشکل تیم مشکل کیفیت بازیکن‌هاست.

اما استقلال در حضور هفت هزار تماشاگر در تهران میزبان نساجی بود و نود دقیقه به این تیم حمله کرد اما علیرضا حقیقی در یکی از آن روزهای استثنایی‌اش (که تناوبش مثل رویت ستاره هالی است) ظاهر شد.او هفت سال قبل به شکل همزمان ستاره محبوب فوتبال ایران و خواننده پاپ آلبانیایی تبار مقیم نیویورک بود. اما حقیقی حواسش به خودش نبود و سوتی داد و مشت زد و دماغ شکست و جنجال آفرید و رفت تا الان دیگر حتی از گزینه‌های ورود به تیم ملی هم محسوب نمی‌شود.

حتی شاید جزو ده تا. اما دیروز او درجه یک بود. عالی و از آن سو شانس هم با استقلال یار نبود تا فرصت‌های زیادی از دست برود. ژستد دو سه تا توپ بسیار خوب را تلف کرد. اما درآن سو به‌خصوص در نیمه دوم نساجی که بسیار نرم و به شکل تیم‌های عربی فوتبال بازی می‌کرد دو سه تا موقعیت بسیار خوب به دست آورد که یک بار توسط دانشگر و تکل عالی‌اش و یک بار در عکس‌العمل ستودنی رضایی (دروازه‌بان جوانی که جایگزین حسینی و مظاهری شده بود) در موقعیت تک‌به‌تک‌ از رسیدن به گل دور ماندند.

تساوی استقلال مقابل نساجی همزمان شد با توقف سپاهان در اصفهان مقابل تراکتورسازی و این‌گونه شد که پرسپولیس در بدترین روز خود هنوز امیدهای خود برای رسیدن به بالای جدول را حفظ کرده است. آنها هفتم هستند اما فقط سه امتیاز تا صدر جدول فاصله دارند و عجیب آنکه آلومینیوم اراک با تکیه بر پیروزی دیرهنگامش بر نفت مسجد سلیمان با یازده امتیاز صدرنشین شد و استقلال و سپاهان و پیکان و گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن در رده‌های دوم تا ششم قرار گرفته‌اند.

استقلال دیروز فوتبال روبه جلوی خوبی انجام داد و اگر ژستد باهوش‌تر بود بازی را استقلال می‌برد اما پرسپولیس مثل بازی با گل‌گهر ،‌شانس آورد که نباخت. مطهری و گل محمدی باید با همین بازیکنان فعلی به یک ترکیب درست برسند. دفاع سه نفره با فرجی و نعمتی و یا ابراهیمی اشتباه بزرگی است که کیفیت بازیکنان داخل زمین را کاهش می‌دهد.

بردن وحید امیری به خط جلو و قرار گرفتن او در کنار عالیشاه و ترابی می‌تواند خلاقیت را به پرسپولیس بازگرداند.سعید آقایی را هم در دفاع چپ فیکس کنید و اگر از او راضی نیستید،‌احسان پهلوان را بیازمایید که سابقه بازی در دفاع کنار را دارد. با این بضاعت، بازی با سه دفاع اشتباه واضح و آشکاری است.

کدخبر: ۴۲۶۳۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر