کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۷۱۲
تاریخ خبر:

روز تلخ شانزدهم

روزنامه هفت صبح| ترافیک صبحگاهی تهران نشان داد بسیاری از شهروندان پایتخت، ادامه قرنطینه را رعایت نکردند. دیروز، نخستین روز رسمی کاری بعد از تعطیلات نوروزی ۱۵ روزه بود ولی به هرحال هنوز شرایط کرونایی عادی نشده است و دولت نیز طرح فاصله‌گذاری را تا روز ۲۰ فروردین تمدید کرده است. با این حال، شرایط تهران، دیروز اصلا متناسب با شرایط عادی نبود و ترافیک صبحگاهی عجیبی در شهر وجود داشت.

*** ترافیک کجا بیشتر بود؟
خبرگزاری مهر در گزارشی درباره محورهای پرترافیک نوشت: با توجه به اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۱۵ فروردین ماه به پایان رسید و همچنین سردرگمی ادارات و مشاغل، اوج ترافیک صبحگاهی امروز شنبه برابر با ۴۳ کیلومتر طول صف ترافیک بود؛ گرچه نسبت به متوسط شنبه‌های اسفند ماه ۱۳۹۸ حدود ۲۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. اوج ترافیک صبحگاهی امروز شنبه (۱۶ فروردین ماه) از ساعت ۷:۴۵ آغاز شده و در ساعت ۸:۴۵ به پایان رسیده است. بیشترین ترافیک در مسیرهای غرب به شرق و جنوب به شمال مشاهده شده است.

*** واکنش پلیس
باشگاه خبرنگاران جوان دیروز به همین خاطر به سراغ سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ رفت. او اگرچه وجود ترافیک در تهران را تایید کرد ولی آن را نسبت به ایام عادی بسیار کمتر دانست. به گفته رزاقی: «ترافیک امروز مانند روزهای عادی خیلی شلوغ نبود.

نسبت به ایام تعطیلات مقداری ترافیک افزایش داشت که علت آن شروع فعالیت مردم وبرخی از شرکت‌ها و ارگان ها است. ترافیک امروز(۱۶ فروردین)نسبت به روزهای دیگر در شرایط عادی بود و کاهش بسیاری داشت. در حال حاضر سفرهای آموزشی، تفریحی و برخی از سفرهای اداری را نداریم. سفرهایی مثل توزیع اقلام، توزیع محصولات کارخانجات و خرید و فروش موارد ضروری مردم انجام می شود که شاید ترافیک یک سوم روزهای عادی را داشته باشد.»

*** واکنش وزارت بهداشت
ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت در واکنش به این ترافیک گفت: سطح ترافیکی که امروز در سطح شهر تهران بود، ما را نگران می‌کند. زیرا هر یک از این افراد می‌توانند ویروس کرونا را به خانه یا محل کار ببرند.

*** واکنش فعالان فضای مجازی
در اینجا، چهار توییت درباره شلوغی دیروز تهران و وسایل حمل‌ونقل عمومی را هم بخوانیم:

*** طرح ترافیک تا پایان بیماری معلق شود
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد طرح ترافیک باید تا پایان این بیماری معلق شود یا لااقل به شکلی دیگر اجرا شود. آن‌طور که اعلام شده، این طرح از ۱۶ فروردین ماه دوباره اجرا خواهد شد و در این شرایط باتوجه به اینکه اکثر ادارات و ارگان‌ها نیز در مرکز شهر قراردارند، کارمندان و مردم مجبور به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد.

پیشنهاد می‌کنم که تا زمان عادی شدن شرایط و پایان همه‌گیری کرونا، اجرای طرح ترافیک معلق شود یا در صورت نگرانی پلیس از ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر، حداقل امکان یک‌بار ورود و خروج رایگان و بدون جریمه برای تمامی پلاک‌ها در طول زمان اجرای طرح فراهم شود تا کارمندان و شهروندان کمتر از مترو و اتوبوس استفاده کنند. از شما می‌خواهم موضوع را از طریق شورای ترافیک پی‌گیری کنید.

* مسعود رفیعی طالقانی: لطفا اون عده ی معدودی که امروز بنا دارن روز Nام قرنطینه را پست توییتری و اینستاگرامی کنند، دست از این مسخره بازی ها بردارن و پاشن بزنن بیرون!!! شما صد سال هم تو قرنطینه بمونی، یکی از اینا که توی عکس (عکسی از واگن شلوغ مترو) هست، بدون شک کروناش رو واسه شما گذاشته کنار! بدرود ایران آرزوهای دور و دراز.

* سمیرا عالم پناه: خب به نظر می‌رسه با این ترافیک اول صبح تهران ماهایی که کل عید خودمون رو قرنطینه کردیم؛ کار بیهوده‌ای انجام دادیم و بدهکار اونایی که سفرشون رفتن حالا هم دارن زندگی عادی‌شون رو انجام میدن شدیم.

* صدرا محقق: دبیرکل سازمان بهداشت جهانی درباره هرگونه تعجیل کشورها در لغو قرنطینه هشدار داد و گفت: «تعجیل در لغو این تدابیر موجب سقوط شدیدتر و ادامه دار اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا می شود.» تدابیر مسئولان ایرانی و ترافیک صبح امروز تهران .
* امیلی امرایی: خونه ما توی منطقه‌ اداریه و کارمندان همه آمدن که حماسه‌ی دیگر بسازند، توی کوچه جای پارک نیست.

کدخبر: ۳۱۷۷۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر