کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۵۲۴
تاریخ خبر:

روزهای نه‌چندان شیرین فرهاد

روزنامه هفت صبح | همه مصائب مجیدی در آغاز دومین حضورش در استقلال.این روزها استقلال وضعیت عجیب و در عین حال نگران‌کننده‌ای دارد. کوهی از مشکلات مختلف بر سر این تیم آوار شده و هر روز بر این مشکلات اضافه می‌شود. تا جایی که خبر رسیده فرهاد مجیدی به شدت از این وضعیت ناراضی است و به مدیران هم هشدار داده ‌ اما چه چیزهایی باعث شده تا وضعیت استقلال اینقدر بحرانی شود و مجیدی با چه مشکلاتی در این تیم مواجه شده است؟

*** جانشینی یک مربی فوق ‌محبوب!
مجیدی فصل گذشته در اواخر فصل جانشین وینفرد شفر شد. پیرمرد آلمانی در چند بازی نتایج ضعیفی گرفت و شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر به حداقل رسید. حواشی پسر شفر هم از حد گذشته بود و محبوبیت پیرمرد را در میان هواداران استقلال کم کرده بود. به همین دلیل وقتی بعد از باخت به الهلال شفر برکنار شد و مجیدی به جای او هدایت استقلال را در دست گرفت، مخالفت زیادی در میان هواداران دیده نشد‌ اما این بار ماجرا کاملا متفاوت بود.

او جانشین کسی شده بود که استقلال را بعد از نزدیک به چهار سال به صدر جدول لیگ برتر رسانده بود و تیمش زیباترین بازی‌ها را ارائه می‌داد. حجم مخالفت‌ها با بازگشت مجیدی آنقدر زیاد بود که او در اولین مقطع پشیمان شد و در اینستاگرام از انصرافش در جانشینی استراماچونی خبر داد‌ اما چند روز بعد که مذاکرات پنهانی و شاید تخیلی دوحه انجام شد، مجیدی برگشت و رسما جانشین سرمربی ایتالیایی شد.

البته هواداران استقلال فقط از روی ناچاری او را به عنوان سرمربی جدید تیم‌شان پذیرفته‌اند و احتمالا در برابر نتایج شاید ضعیف او زیاد صبور نخواهند بود. مجیدی فرصت زیادی برای آزمون و خطا ندارد و البته تماشاگران هم نمی‌توانند تیمی را که به صدر جدول رسیده بود در رده‌های پایین‌تر جدول ببینند!

*** تیمی که تقویت نشد
استقلال در بازار نقل و انتقالات حضوری کاملا کمرنگ داشت. وقتی مجیدی هدایت استقلال را بر‌عهده گرفت لیست خرید خود را به مدیران باشگاه تحویل داد. در لیست او نام آیاندا پاتوسی و یکی، دو بازیکن خارجی دیگر و البته دو بازیکن ایرانی دیده می‌شد اما تا امروز از آن لیست فقط امیرارسلان مطهری جذب شده است.

پاتوسی با کم‌کاری مدیران باشگاه به فولاد رفت، برنی ایبینی در تست پزشکی مردود شد و بقیه بازیکنان لیست خرید هم کلا جذب نشدند! البته خبر رسیده که بعد از مذاکره با چند بازیکن ژاپنی، کامرونی و نیجریه‌ای، بالاخره قرار است یک مدافع چپ عراقی به استقلال بپیوندد اما مشکل استقلال با جذب او حل نخواهد شد. آبی‌ها در پست دروازه‌بان، مدافع میانی، مدافع راست و هافبک بازیساز نیاز به نفرات جدیدی دارند و اگر در این پست‌ها تقویت نشوند، ممکن است در نیم‌فصل دوم حسابی متضرر شوند.

شاید همه مشکلات به مدیران مربوط نباشد و مجیدی هم در ارائه لیست خرید خود و تقویت تیم دچار اشتباه شده باشد. از یاد نبریم که هنوز مشخص نیست ارسلان مطهری می‌تواند برای استقلال بازی کند یا نه، ضمن اینکه چند بازیکن این تیم مثل سجاد آقایی و مرتضی آقاخان هم از استقلال جدا شده‌اند.

*** آوارگی!
مشکلی که در نیم‌فصل اول هم چند بار گریبان استقلال را گرفته و باعث عصبانیت و حتی قهر استراماچونی شده بود، در تعطیلات نیم‌فصل هم با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است. استقلال همچنان از نداشتن یک زمین تمرین ثابت و استاندارد رنج می‌برد و انگار قرار نیست این مشکل حل شود. زمین تمرین مجموعه ورزشی انقلاب با یک بارش برف غیرقابل استفاده شد و یکی از تمرینات را لغو کرد. در ادامه استقلال در چند روز متوالی در زمین‌های مختلف و مناطق مختلف تهران تمرین کرد!

یکی از تمرینات تاکتیکی این تیم هم به دلیل پیدا نشدن زمین مناسب تبدیل به تمرین بدنسازی در سالن شد! سرانجام دیروز آبی‌ها پس از چهار روز توانستند با حضور در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی، تمرین روی چمن طبیعی را هم تجربه کنند! با این حال هنوز معلوم نیست امروز و فردا بازیکنان این تیم کجا باید تمرین کنند! البته گفته می‌شود بدهی باشگاه به مجموعه ورزشی انقلاب باعث شده تا مسئولان این مجموعه عمدا روی زمین چمن تمرینی استقلال کاور نکشند و باعث آوارگی بازیکنان این تیم شوند.

*** برنامه‌ای که هنوز معلوم نیست!
به شکل عجیبی بازی‌های استقلال یکی پس از دیگری لغو می‌شود یا به تعویق می‌افتد. اولین بازی این تیم بعد از تعطیلات نیم‌فصل بازی با سپاهان در جام حذفی بود اما این بازی با اعتراض مسئولان هر دو تیم به دلیل حضور چند بازیکن در اردوی تیم امید لغو و به زمان دیگری که هنوز مشخص نیست موکول شد.

در ادامه بازی مقابل فولاد هم لغو شد. دلیل لغو این بازی هم تداخل بازی با اردوی تیم امید بود. در نهایت بازی مقابل الکویت در مرحله اول پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا که قرار بود روز سه‌شنبه اول بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شود، با تصمیم عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو شد. البته در برنامه جدید، قرار است این بازی روز شنبه پنج بهمن در دوبی برگزار شود! اما هنوز استقلالی‌ها مثل دیگر باشگاه‌های ایرانی موافقت خود را با این برنامه اعلام نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست این بازی برگزار خواهد شد یا نه!

به این ترتیب تا همین امروز سه بازی استقلال در سه جام مختلف لغو شده و این قطعا باعث خواهد شد تا بازی‌های این تیم در ادامه فصل فشرده‌تر شود! مشکل اینجاست که بازگشت به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و پذیرش بازی در کشور ثالث هم به معنای سفرهای خارجی بیشتر خواهد بود و برنامه استقلال را فشرده‌تر خواهد کرد!

*** حمایتی که دیگر همه‌جانبه نیست
مجیدی پس از انتخاب به عنوان سرمربی استقلال از سوی اکثر پیشکسوتان این تیم حمایت شد. آنها معتقد بودند حالا که استراماچونی رفته، مجیدی بهترین گزینه است و هواداران هم باید از او حمایت کنند اما انتخاب دستیاران و البته سرپرست جدید باعث شد تا تعدادی از پیشکسوتان استقلال از مجیدی دلخور شوند.

او احتمالا برای ادای دین به ناصر حجازی و ثابت کردن اینکه شاگرد مکتب اوست، دامادش یعنی سعید رمضانی را به عنوان سرپرست تیم معرفی و انتخاب کرد که این انتخاب با عصبانیت تعداد زیادی از پیشکسوتان استقلال مواجه شد. در واقع مجیدی برخلاف چند روز پیش، دیگر از حمایت همه‌جانبه پیشکسوتان باشگاه هم برخوردار نیست و کم نیستند کسانی که این روزها علیه او و رمضانی مصاحبه می‌کنند و طبعا در ادامه هم به این رویه ادامه خواهند داد. در مجموع مجیدی این روزها نه در میان هواداران و نه در میان پیشکسوتان، محبوبیت گذشته را ندارد.

کدخبر: ۳۰۵۵۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر