کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۶۴۲
تاریخ خبر:

روحانی: در دوران قاجار و پهلوی دو سوم ایران جدا شد

رئیس جمهوری با اشاره به مقاومت‌های مردم در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم در دوران دفاع مقدس به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد.

به گزارش ایسنا، حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: خدای بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را چهل سال پیش، از استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانستند نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشند.

وی با بیان این که ۲۲ بهمن امسال ویژگی‌های خاص خود را دارد، خاطر نشان کرد: ۲۲ بهمن امسال از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و از سوی دیگر امسال دهه فجر عطر و بوی فاطمی پیدا کرد. همچنین از سوی دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می‌کنیم که در برابر توطئه‌های آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستیم و اینها مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده‌اند.

رئیس جمهوری ادامه داد: بنابراین امروز حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی به این معنا است که نقشه‌های یک ساله دشمن، نقش بر آب شده است و دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید و راه و ما راه و مسیر خود را به همان صورت که ۴۰ سال پیش انتخاب کرده بودیم ادامه خواهیم داد.

روحانی در ادامه با تاکید بر این که انقلاب اسلامی برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود، در این باره گفت‌: مردم ما به خوبی این را می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخشی از مناطق شمال کشور و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شدند؛ همچنین ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از سرزمین مادری جدا کردند؛ ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران از کشور جدا شد و ۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق و ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق از کشور جدا گردید و در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی نیز از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند، از ایران جدا شدند.

وی افزود: حتی ۴۷ سال پیش و هفت سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در جغرافیا به عنوان استان چهاردهم کشور می‌شناختیم به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: در چند دهه دوران شاهنشاهی سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم کشور را از ایران جدا کردند و این به این معنی است که رژیم‌های قبل علاوه بر این که به دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، به تمامیت ارضی کشور نیز خیانت کردند.

روحانی گفت‌: برخی از مردم یا یادشان هست و یا این که در تاریخ خوانده اند که ۱۰۰ سال پیش در زمان جنگ جهانی اول چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در جنگ جهانی دوم نیز با وجود اعلام بی طرفی ایران متفقین کشور را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که باید از ایران خارج شود؛ او نیز همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط این که بعد از او پسرش شاه ایران شود؛ این خیانت‌های آشکار پادشاهان نسبت به ملت بزرگ ایران بود، اما ۳۸ سال پیش و زمانی که قدرت‌های جهانی تصمیم گرفتند و صدام عفلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دنیا به ایران حمله کنند و به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی را سرنگون می‌کنند، اما ملت بزرگ ایران با فرزندان دلاورشان در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند و هشت سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ خود ثبت کردند.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مردم و نیروهای مسلح به فرمان امام خمینی (ره) حصر آبادان را شکستند و خرمشهر را آزاد کردند. همچنین مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح المبین آزاد کردند و سپس با عملیات‌هایی از جمله والفجر هشت و کربلای پنج قدرت دشمن را در هم شکاندند و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، بلکه تفکر امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت می‌ایستد

کدخبر: ۲۴۷۶۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    نخونده، نو کامنت!!!