کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۰۱۵۶
تاریخ خبر:

روحانی: تخمین می‌زنیم ۲۵میلیون ایرانی کرونا گرفته‌اند

رییس جمهور امروز اعلام کرد تخمین زده می‌شود ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

حسن روحانی می‌گوید: در گزارشی که از وزارت بهداشت به دستم رسیده این آمده است که تخمین زده می‌شود در ۱۵۰ روز اخیر ۲۵ میلیون ایرانی به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار نفر در بیمارستانها بستری بودند و حدود ۱۴ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود. اگر این گزارش را مبنا قرار دهیم تعداد بستری‌ها دو برابر عدد فعلی ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود که در ۱۵۰ روز اخیر شاهد بودیم. ما باید خود را از لحاظ تخت و امکانات آماده کنیم که با شرایط آینده مقابله کنیم.

روحانی تاکید کرد: از هر هزار نفر طبق این گزارش ۵۰۰نفر متوجه ابتلا نمی‌شوند، حدود ۳۵۰ نفر علائم خفیف دارند و ۱۵۰ نفر ممکن است نیاز به بستری پیدا کنند. پس ما چند میلیون نفر دیگر را برای بستری احتمالا در پیش داریم.

رییس جمهور با بیان اینکه در موج اول برخی استان‌ها گرفتار بودند و الان استانهای دیگری درگیر هستند، اظهار کرد: انتشار ابتلا در کشور احتمالاً از قم و گیلان آغاز شده که به مسافرانی بازمی‌گردد که از ووهان وارد شدند و در قم این سفرها مربوط به مسائل اقتصادی و در گیلان مربوط به مسائل دانشجویی و تفریحی بوده است. موج اول را عبور کرده‌ایم و موج دوم عمدتاً مربوط به پایبندی مردم به آداب و سنن است و عزا و عروسی و مهمانی‌ها و ایام تعطیلات تابستانی و روابط اجتماعی خاص ماست که توجه خاصی هم در آن به این بیماری نشده است. موج دوم محصول این است که ترس از کرونا ریخته شد و مردم به زندگی عادی بازگشتند، آن هم به آداب و رسومی که لااقل تا پایان سال باید ترک کنیم. بیماران بدون علامت نیز از مشکلات این بیماری است و این‌ها بزرگترین مشکل را ایجاد می‌کنند و بیشترین انتشار ویروس مال همین دسته است که هم زمان طولانی‌تری سرایت‌دهندگی دارند و هم با حجم بیشتری ویروس را منتقل می‌کنند.

کدخبر: ۳۴۰۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ely

    جمعه صبح متوجه شدین؟

  • _user_1574208741

    مگه جمعیت ایران ۸۵ میلیون نیست؟ خب چه جو ری ۲۵ میلیون کرونا گرفتن و ۳۵ میلیون نفر دیگم در معرض ابتلان؟ اینکه شد ۶۰ میلیون !