کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۷۷۹۲
تاریخ خبر:

روحانی: برنامه‌ای برای دیدار با ترامپ ندارم

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، صبح امروز(دوشنبه ۲ مهر) در دیدار جمعی از مدیران ارشد رسانه های آمریکایی در پاسخ به پرسشی درباره دیدار احتمالی با رئیس جمهوری آمریکا گفت:

تشبیه این دو مساله خیلی دقیق نیست. از سال گذشته تاکنون رئیس جمهور آمریکا از یک توافق بسیار مهم بدون هیچ دلیل خارج شده و مردم ایران را تحریم و تهدید کرده است و این اقدامات به سادگی قابل چشم‌پوشی نیست. کره شمالی با ماجرای ایران کاملا متفاوت است.

رئیس جمهور اظهارداشت: ترامپ در حقیقت چند اقدام بسیار نادرست را علیه ایران و ملت ایران انجام داده است. او بی دلیل از توافق برجام خارج شده ، ملت ایران را بدون هیچ دلیلی تحریم و تهدید کرده و در امور داخلی ما دخالت است. قبل از هر بحثی این اقدامات نادرست باید جبران شود.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره اثرات تحریم ها بر روی مردم ایران و احساس آنها در قبال آمریکا گفت:می توانید به راحتی ترسیم کنید اگر کشوری نسبت به آمریکا تحریمی اعمال کند که در زندگی روزمره شما و امنیت پروازها اثر بگذارد و دسترسی شما به دارو و نیازهای اولیه شما را تحت تاثیر قرار دهد، نسبت به کشور تحریم کننده چه احساسی دارید؟ ما تحریم آمریکا را غیر قانونی و ظالمانه علیه ملت ایران می دانیم و این تحریم بر قضاوت مردم ایران نسبت به دولت آمریکا تاثیرگذار است و بی دلیل نیست که در تظاهرات میلیونی،شعارهای مردم علیه آمریکا تندتر از هر زمان دیگری شده است.

روحانی در پاسخ سوالی درباره وضعیت اقتصادی کشور و خروج برخی شرکتهای خارجی سرمایه گذار از ایران گفت: اقدامات آمریکا تنها به زیان مردم ایران نیست بلکه به زیان شرکتهای بین المللی نیز بوده است.توتال خوشحال نیست که از ایران خارج شده بلکه مجبور به این کار شده است و تحت فشار گذاشتن دیگر شرکتها از سوی آمریکا، غیرقانونی است. البته این تحریمها در کنار زیان هایی که داشته ، در حوزه هایی باعث افزایش تولید و صادرات شده است.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره حقوق زنان در ایران از جمله درباره انتخاب نوع پوشش گفت: امروزشرایط زنان در ایران از لحاظ گوناگون از جمله فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و علمی به مراتب از گذشته و سال‌های قبل بهتر شده است و میزان دانشجویان، اساتید و تعداد مدیران، گواه این موضوع است به گونه‌ای که در سال‌های گذشته ۱۷۶ مدیریت مهم در اختیار بانوان در کشور قرار گرفته است.

روحانی در پاسخ به سوالی درباره برخی اعتراض‌ها در ایران ، گفت: اینکه در جامعه‌ای عده‌ای برای اینکه احساس می‌کنند به حقوق‌شان تعرضی صورت گرفته، احقاق حق کنند، بسیار خوب است و می‌تواند برای آینده حتی بازدارنده باشد تا همه بدانند باید نسبت به قوانین و عرف مربوط پایبند باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما اصل این حرکت را مثبت می‌دانیم و باید فضا را به گونه‌ای به‌وجود بیاوریم که هرکس حقش پایمال شده بتواند آن را بازستاند.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمایل دارید تحت هر شرایطی با ترامپ دیدار کنید؟، گفت: دیدار خود به تنهایی موضوعیت ندارد، چرا که دیدار زمانی انجام می‌شود که ما امید داریم اختلافات کمتر شده و به نکات مثبتی دست خواهیم یافت.اما امروز نسبت به رفتار رئیس جمهور آمریکا هیچ امیدی نداریم و هیچ خاصیت و اثری در این کار نمی‌بینیم. اما اگر روزی ببینیم آمریکا صادقانه به دنبال بازسازی روابط است، آن زمان تصمیم خواهیم گرفت و فضای تازه‌ای خواهیم داشت.

منبع: فارس

کدخبر: ۲۲۷۷۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirammanamir

    یا خدا!! نتیجه اقتصاد و معیشت و زندگی مر دم که براش برنامه داشته شده این، حالا با ملاقاتی که براش برنامه ای نداره چه بلای ی میخواد به سرمون بیاد!؟ خدا به خیر بگذر ونه.

  • alikarami

    به نظرم یه نگاه به روند دلار بندازیم بعد حرف بزنیم دولت حتی نمیتونه واسه چند ساع ت قیمت ارزو کنترل کنه بعد دم از شکوفایی اقتصادی میزنه پولمون اینقدر بی ارزش شده که تاجرای افغان هجوم اوردن به کشور واسه غارت حتما یه نگاه به نرخ ارز بندازید htt ps://tejaratnews.com/%D9%82%DB%8C%D9%85% D8%AA-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1

  • _user_1577625033

    اساسا قیمت دلار خیلی وقته به دیدار یا عد م دیدار روحانی با ترامپ بستگی نداره. بای د توجه کرد که بسیاری از این اتفاقات ریشه داخلی داره. مثلا به روند قیمت دلار در ه مین هفته گذشته نگاه کنید. در شرایطی که ه مه چیز آروم بوده این نوسانات چه دلیل دار ه؟ https://www.eghtesadnews.com/tags/%D9 %82%DB%8C%D9%85%D8%AA_%D8%AF%D9%84%D8%A7 %D8%B1