کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۳۴۷
تاریخ خبر:

روایت غلامعلی حدادعادل درباره‌ تولد‌ نوه‌اش

روزنامه هفت صبح، فاطمه رجبی | «فرزند مجتبی خامنه‌ای در بیمارستانی در لندن به دنیا آمد»؛ این عنوان خبری عجیب بود که حدود چهار سال پیش در فضای خبری غیر رسمی پیچید و بعد از آن بارها از طرف چهره‌های مختلف نزدیک به خانواده رهبری تکذیب شد.ظرف همین یکی دو روزه هم دو ویدئوی مختلف از طرف غلامعلی حداد عادل منتشر شد که درباره این ماجرا توضیح داده است.او پدر عروس رهبری و پدربزرگ مادری کودکی است که شایعه تولدش در لندن پیچیده بود.حداد عادل در یکی از این دو ویدئو که اول منتشر شده، روی یک صندلی معمولی نشسته که معلوم است به یک مراسم مذهبی تعلق دارد.او می‌گوید:

یک فیلمی تهیه کرده‌اند که خیلی خونسرد و منطقی می‌گوید که بله آقا مجتبی خامنه‌ای وقتی می‌خواسته فرزند خودش را به دنیا بیاورد با خانمش و مادر خانمش و ۲۰ نفر دیگر از جمله محافظان رفته‌اند لندن و یک طبقه از فکر کنم هتل شرایتون را گرفته‌اند.عکس هتل را هم گذاشته‌اند و نشان داده‌اند که ببینید چقدر شیک و لوکس است. بعد هم گفته‌اند که اینها دو ماه در هتل مانده‌اند تا بچه به دنیا آمده و هزینه تولد بچه هم شده یک میلیون پوند.

یعنی سه و نیم میلیارد تومان خرج تولد این بچه شده. بعد هم گفتند که امروز زنان مسئولان انقلابی وقتی می‌خواهند با هم راجع به این بچه حرف بزنند از او به عنوان نوزاد یک میلیون پوندی یاد می‌کنند. اینطور فیلم درست کرده‌اند. به ما می‌گویند که این فیلم را دیده‌اید؟ خیلی‌ها به من و خانواده من که می‌رسند می‌گویند چطور دختر شما رفت لندن ما نفهمیدیم؟ چرا به ما نگفتید؟

ما می‌گوییم آن داستان را یادتان هست که یکی گفت خسن و خسین هر دو از دختران معاویه بودند؟این داستان از آن هم دروغ‌تر است.این بچه در بیمارستان رسالت زیر پل سید خندان به دنیا آمده و یک بیمارستان معمولی درجه سه است.ما بیمارستان درجه یک داریم، درجه دو داریم اما این بیمارستان درجه سه است.خیلی معمولی است.دکتر زایمان این بچه هم خانم دکتر وحید دستجردی [وزیر اسبق بهداشت] بودند، خانم دکتر متدین و انقلابی که هرچه آنها گفتند قبول نکردند دستمزد بگیرند و گفتند که من دستمزد نمی‌خواهم.

اینطور شد که کل خرج به دنیا آمدن این بچه شد ۵۰۰هزار تومان. سندش هم هست.سوابقش هم در بیمارستان هست.پرستاری که بالای سر بچه بوده هم هست.فضای مجازی یعنی این.یعنی برای اینکه مردم را به رهبر بدبین کنند، دروغ می‌نویسند. عکس یکی دیگر را گذاشته‌اند به عنوان مادر بچه،یکی دیگر را گذاشته‌اند به عنوان آقا مجتبی و…»

این حرف‌ها به سرعت در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد تا جایی که دوباره دو شب بعد در یک برنامه تلویزیونی از حداد عادل در مورد این ماجرا و حرف‌های جدیدش سوال شد.

او در این برنامه توضیحاتی در مورد هدفش از گفتن این حرف‌ها داد و گفت:«اول این را بگویم که من گفته بودم که یک میلیون پوند می‌شود سه و نیم میلیارد تومان در حالی که حواسم نبود و یک میلیون پوند ۳۵میلیارد تومان است اما از این گذشته من شب ۲۲بهمن در یک مسجدی برای مردم صحبت می‌کردم و می‌خواستم بگویم که مردم قدر انقلابتان را بدانید و در جریان باشید که برای صدمه زدن به انقلاب شما چه دروغ‌هایی می‌سازند.

یکی از همین دروغ‌ها دروغی است که به من مربوط است و من در جریان حقیقت ماجرا هستم. اینها می‌گویند نوه رهبری که نوه من هم هست یک میلیون پوند خرج تولدش شده خب یک کارگر بیچاره این را بشنود چه می‌گوید؟ یک دانشجو که فرزند کشاورز روستایی است و منتظر پولی است که پدرش فراهم کند و برایش بفرستد چه فکری می‌کند؟ اینها حق دارند با خودشان بگویند که ما چه گرفتاری‌هایی داریم و مسئولان کشور و رهبری دارند چه کار می‌کنند.

در حالی که برای تولد این بچه حتی هیچ مراجعه غیرمعمولی به بیمارستان و دکتر نشده است.بچه در داخل ایران و در بیمارستان رسالت واقع در زیر پل سید خندان به دنیا آمده و کل هزینه تولدش شده ۵۰۰هزار تومان. فکر نمی‌کنم الان بچه یک کارمند دون پایه اینقدر معمولی و بی‌سروصدا و کم هزینه به دنیا بیاید ولی این ویدئوها را می‌سازند و ما باید به مردم بگوییم که اینها می‌خواهند با گوهر انقلاب شما چه کار کنند و با دروغ‌پردازی آن را خراب کنند.»

حداد عادل در آخر می‌گوید که بچه مورد اشاره ۱۲ساله است و فیلمی که از آن حرف می‌زند تازه ساخته شده و به همین دلیل لازم دیده که درباره آن حرف بزند اما به نظر می‌رسد که او یک اشتباه محاسباتی دیگر هم کرده چون شایعه تولد میلیون پوندی برای فرزند سوم حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای مطرح شد یعنی محمد امین که سال ۹۶ به دنیا آمد. همان‌موقع هم فریدالدین حداد عادل که دایی نوزاد بود در توئیترش نوشت:

«پنجشنبه ۹ آذرماه خداوند سومین فرزند را به حاج آقا مجتبی عزیز عطا کرد و همه خیلی خوشحال شدیم. از مرضیه وحید دستجردی، خانم فراهانی و عوامل بیمارستان رسالت برای زحمات هر سه مرتبه وضع حمل در طول این سال‌ها قدردانی می‌کنم. ان‌شاءالله محمد امین قدردان چنین پدر و مادری باشد.» حدود یک‌سال بعد یعنی ۲۰ مهر ۹۷ هم حداد عادل در این مورد توضیح داد و گفت که نوه او و رهبری در بیمارستان رسالت با خرج ۵۰۰ هزارتومانی متولد شده و تولد او در لندن شایعه‌ای بیش نیست.

نکته: بیمارستان رسالت همانطور که حدادعادل گفت در شرق تهران و زیر پل سید خندان قرار دارد.رسالت یک بیمارستان خصوصی است اما در بین بیمارستان‌های خصوصی جزو دسته‌ای محسوب می‌شود که هتلینگ ارزان‌تری دارد.در حال حاضر هزینه سزارین در این بیمارستان چیزی در حدود ۶میلیون تومان است اما گفته می‌شود که برای فهمیدن هزینه نهایی باید با خود پزشک صحبت شود اما قیمت تمام شده سزارین در این بیمارستان چیزی در همین حدود خواهد بود.

کدخبر: ۳۷۳۳۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر