کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۵۵۲
تاریخ خبر:

روایت شبکه سعودی از حمله ایران به عین الاسد

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١۴، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه در اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

یک سخنگوی پنتاگون به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفته است که هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اینکه آیا نظامیان آمریکایی در حمله ایران به عین الاسد کشته شده‌اند، وجود ندارد. یک مقام آمریکایی هم که نامش فاش نشده در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شده است که اگر در این حملات کسی هم کشته شده باشد، تعداد کشته‌ها اندک است.

یک شبکه سعودی از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد در عراق، بر اثر اصابت موشک خبر داده است. شبکه العربیه الحدث بامداد امروز چهارشنبه به نقل از منابع رسانه‌ای از زخمی شدن شماری از نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد در نتیجه اصابت موشک[های ایران] خبر داد. شبکه العربیه نیز در خبر کوتاه دیگری نیز اعلام کرد که در پایگاه نظامی در اربیل که هدف قرار گرفته است، هیچ خسارت انسانی گزارش نشده است.

بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

کدخبر: ۳۰۲۵۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر