کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۳۳۳۱
تاریخ خبر:

روایت CNN از شرط آخر ایران برای امضای برجام

شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شد ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام، به عنوان بخشی از مذاکرات رفع تحریم‌های وین شده است.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا نوشته گفته که پیشنهادات ایران را همراه با سایر طرف‌های برجام و آمریکا بررسی می‌کند.

این سخنگوی اتحادیه اروپا که رویترز اشاره‌ای به نام او نکرده گفت: «در حال بررسی پیشنهادات ایران هستیم و با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در خصوص ادامه مسیر مشورت می‌کنیم.»

مقام اتحادیه اروپا که طبق گزارش رویترز در جمع خبرنگاران در بروکسل صحبت می‌کرده از ارائه چارچوب زمانی درباره پاسخ احتمالی تسهیل‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها خودداری کرده است.

در همین حال وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان مدعی شده ایران خواستار دریافت غرامت در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام، به عنوان بخشی از مذاکرات رفع تحریم‌های وین شده است.

سی‌ان‌ان به نقل از یک دیپلمات در منطقه که اشاره‌ای به نام او نشده نوشته تهران به دنبال دریافت ضمانت‌هایی است مبنی بر اینکه چنانچه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام خارج شود غرامت دریافت می‌کند.

این دیپلمات منطقه که در جریان وضعیت مذاکرات قرار گرفته ایران ملاحظاتی درباره احتمال خروج رئیس‌جمهور بعدی آمریکا از برجام و از سرگیری تحریم‌ها دارد.

وی گفته است: «به نظر می‌رسد به ویژه در موضوع تحریم‌های غیرمستقیم اعمال‌شده علیه شرکت‌های ایرانی فعال در خارج از این کشور، پیشرفت‌هایی صورت گرفته و دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.»

کدخبر: ۴۷۳۳۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر