کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۸۰۶
تاریخ خبر:

روایت دست اول از فاجعه خونبار‌ ‌‌‌کرمانشاه

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری‌ | در غرب کشور دوباره شاهد یک اتفاق ناگوار بودیم. ظهر دیروز سه‌شنبه ۱۴ بهمن ماه، اهالی خیابان بنت‌الهدی کرمانشاه روبه‌روی دادگستری شاهد تیراندازی‌ پیاپی یک مرد حدودا ۳۵ساله بودند. یکی از خبرنگاران در کرمانشاه که در صحنه جرم حضور داشته در این‌باره به هفت‌صبح می‌گوید:

« صبح دیروز نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه آقای توسلی‌‌زاده با حضور خبرنگاران برگزار شد. ساعت حدود ۱۲ بود و اتفاقا توسلی‌زاده مشغول صحبت در مورد جرائم خشن بودند که یک‌دفعه صدای تیراندازی آمد.همه خبرنگاران بهت زده وارد خیابان شدیم. در آن لحظه ازدحام جمعیت بود و صدای بگیر و ببند و تیراندازی می‌آمد.»

اما مردی که اقدام به تیراندازی کرده بود کسی نیست جز «اشکان.ک» که به دلیل اختلاف خانوادگی با همسرش که او نیز حدود ۳۰سال سن داشته به دادگاهی در خیابان بنت‌الهدی مراجعه کرده بوده است. دکتر رستمی، رئیس کانون وکلای کرمانشاه درباره بخشی از این ماجرا می‌گوید:

« ماجرا از این قرار است که پرونده دعوای خانوادگی بوده و در مرحله استرداد جهیزیه قرار داشته و جلسه دیروز هم برای استماع گواهی گواهان برای جلسه دادگاه بوده است. خانم، شاهدش را که برادرش بوده به دادگاه آورده تا بگوید در زمان عقد چه مقدار جهیزیه به خانه همسر آورده تا طبق لیست بتواند آن را پس بگیرد.

جلسه دادگاه برگزار می‌‌شود و بعد از آن طرفین به بیرون می‌آیند و بعد از مشاجره، مرد خانواده کلت را می‌کشد و اقدام به قتل برادرزن، همسر و وکیل می‌کند. اما وکیلی که در آنجا حضور داشته در واقع کارآموز وکالت به نام خانم پریوش ظفری بوده است. ظفری، عضو کانون وکلای قزوین بوده اما در کانون وکلای کرمانشاه مهمان بوده است.

همچنین همسر خانم (قاتل) در واقع از افراد ارتشی بوده و البته سمتش هنوز مشخص نیست. این فرد بعد از بازگشت از جلسه دادگاه و جلوی دفتر وکیل بعد از مشاجره و درگیری با کلت کمری اقدام به تیراندازی می‌کند. خانم کارآموز که به قتل می‌رسد انگار یک فرزند کوچک نیز داشته است.» اسلحه فرد نیز سازمانی نبوده و در واقع اسلحه بدون مجوز عنوان شده است.

*** نحوه قتل و فرار قاتل
ماجرای قتل به این شکل بوده است که اشکان بعد از مشاجره و درگیری جلوی در دفتر وکالت با همسر و برادر همسرش، با کلت به برادر زن، همسر و پریوش ظفری کارآموز وکالت شلیک می‌کند. همچنین به برادر همسرش یک تیر خلاص نیز می‌زند.

خبرنگاری که در صحنه حادثه حضور داشته به هفت صبح می‌گوید:« وقتی اجساد قربانیان روی زمین افتاد، او اقدام به شلیک تیرخلاص کرد اما یک دفعه گلوله‌هایش تمام شد و از خیابان بنت‌الهدی به سمت چهارراه بسیج اقدام به فرار کرد. ۲۰ متر جلوتر اسلحه خالی را روی شقیقه راننده یک پژو ۲۰۶ می‌گذارد، در همان حین دو خبرنگار که شاهد ماجرا بودند به سمت او رفته اولی با مشت به او می‌زند و بعد از قفل کردن دست‌های قاتل از پشت، او را به سمت دادگستری می‌آورد.

اما نکته‌ای که این میان وجود دارد این است که قاتل به خبرنگار گفته تو هم مرد هستی مرا رها کن چرا که یک ماجرای ناموسی درمیان است و به شماها ارتباطی ندارد! در نهایت خبرنگارها او را به پلیس تحویل می‌دهند.» در حال حاضر این فرد دستگیر شده است. به گفته برخی منابع، او از روحیه بسیار بدی برخوردار است تا جایی که حتی قادر به تکلم نیست.

در این ماجرا برادر زن بعد از شلیک یک گلوله به سینه و یکی به سرش(تیر خلاص) در جا فوت می‌کند و حتی یک مغازه‌دار سعی می‌کند او را احیا کند که نمی‌شود. همسرش که تیری به گلویش اصابت کرده و کارآموز وکالت، با آمبولانس به بیمارستان منتقل می‌شوند اما آنها نیز بر اثر شدت جراحت و خونریزی در راه فوت می‌کنند. در واقع این ماجرای تلخ سه قربانی داشته است و مردی که بعد از قتل اعضای خانواده‌اش طی یک خشم لحظه‌ای، حالا قادر به تکلم نیست.

کدخبر: ۳۷۱۸۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر