کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۱۹۶۵
تاریخ خبر:

روایت خبرگزاری مشرق از «ماموریت ارتش تی‌شرت مشکی‌ها»‌

خبرگزاری مشرق می‌نویسد: درحالی‌که هواداران ایرانی و انگلیسی به ورزشگاه خلیفه نزدیک شده تا یک بازی حساس را از نزدیک تماشا کنند؛ اتفاقات عجیبی در حوالی استادیوم روی می‌دهد! درحالی‌که اغلب هواداران لباس‌هایی به رنگ سفید و قرمز پوشیده تا به تأسی از رنگ پرچم از تیم محبوبشان طرفداری کنند، نزدیک به ۵۰ نفر با لباسی کاملا متفاوت از بقیه وارد گیت ورودی ورزشگاه می‌شوند. این افراد لباس‌هایی به رنگ مشکی پوشیده که روی آن چند شعار سیاسی نوشته شده است، این شعارهای خاص برگرفته از اغتشاشات اخیر در داخل کشور است. به نظر می‌رسید که این تی‌شرت‌های مشکی‌رنگ میان برخی افراد در قطر توزیع شده تا آن‌ها با این لباس‌ها به ورزشگاه آمده و خود را از بقیه متفاوت جلو دهند. هدف آن بود که خط رسانه‌ای آشوب از داخل به خارج منتقل و تبلیغ شود، حتی رنگ تی‌شرت‌ها نیز قابل‌توجه است؛ استفاده از رنگ مشکی باعث شده بود که این گروه‌های سیاسی باوجود تعداد کم به چشم آمده و سوژه‌ای جذاب برای دوربین‌های خبری حاضر در مسابقات باشند.

این گروه پنجاه نفری بی‌شباهت به یک کمپین سفارشی و تبلیغاتی نبود و البته رفتاریشان نیز جالب بود!

آن‌ها با پوشیدن دو لباس روی‌هم از هتل محل اقامت خود بیرون آمده با نزدیک شدن به درب ورزشگاه و مشاهده دوربین‌های رسانه‌ها لباس اول را از تن درآورده و با تی‌شرت‌های مشکی‌رنگ در برابر خبرنگاران خودنمای کرده و به بهانه‌های مختلف سوی دوربین‌ها رفته تا با گرفتن عکس و فیلم، پروژه اغتشاشات را به‌روزرسانی کنند.

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

بسیاری از ایرانی‌ها در قطر نام این تی‌شرت مشکی‌ها را «گردان درگیری» در ورزشگاه گذاشته بودند، این گردان‌های آشوب به دلیل تعداد کم و عدم همراهی هواداران با آن‌ها به‌شدت خشونت زا بودند، این افراد با استفاده از رفتار هولیگانی به‌صورت دائم به دنبال درگیری فیزیکی با هواداران تیم ملی در درون و بیرون استادیوم بوده تا با جوسازی توجه افراد مختلف را به خود جلب کنند. هدف آن بود که به هر نحوه‌ای که شده شعارهای سیاسی در برابر دوربین‌های خبری دیده شود.

این گردان‌ها پس از پایان مأموریت و دور شدن از ورزشگاه تی‌شرت‌های مشکی را از تن در آورده و به‌سرعت محل بازی را ترک می‌کردند تا خود را برای مسابقه بعدی آماده کنند. تی‌شرت مشکی‌ها تصاویر خود در ورزشگاه را برای کمیته خرابکاری [۱] در لندن فرستاده تا توسط شبکه رباتیک اغتشاشات وایرال شود.

ازجمله خبرگزاری رویترز با انتشار تصاویر این گردان‌ها آن‌ها را صدای اغتشاشات ایران در مسابقات جام جهانی خواند. شبکه دانمارکی تی‌وی ۲ (TV۲) نیز به‌صورت مستقیم تصاویر این گردان‌های خرابکار را پوشش داده وراسموس تانتولت خبرنگار بخش سیاسی آن به‌جای مجری ورزشی راهی دوحه شده بود تا تصاویر اختصاصی از گردان تی‌شرت مشکی‌ها تهیه کند.

از دو هفته قبل از آغاز مسابقات جام جهانی در قطر این شبکه آشوب در کانال‌های ضدانقلاب و شبکه‌های اجتماعی با فشار شدید سایبری سعی در مهندسی افکار عمومی داشتند، آن‌ها با القای این موضوع که تیم ملی فوتبال « تیم ایران» نیست، بلکه تیم جمهوری اسلامی است سعی داشتند روی اعصاب مردم راه بروند. حالا این گردان‌های تی‌شرت مشکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی راهی قطر شده بودند که برای برد تیم ملی ابراز ناراحتی کرده و با برای شکست آن جشن پیروزی بگیرند.

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

تی‌شرت مشکی‌ها یا انگلوفیل‌های استعماری؟

گردان‌های تی‌شرت مشکی در ورزشگاه با آرزوی باخت تیم ملی فوتبال وارد ورزشگاه شده و با حملات تیم مقابل از جا بلند می‌شد تا به‌نوعی تضاد هویتی خود را به حاضران در استادیوم نشان دهد. ترویج پدیده تضاد هویتی باعث می‌شود به‌مرور یک جامعه ریشه‌های هویتی و شناختی خود را ازدست‌داده و متمایل به عناصر تبلیغی بیگانه شود.

گردان‌های تی‌شرت مشکی با این هدف سازمان‌دهی شده و با تهیه بلیت مسابقات راهی دوحه شد که بتواند با تأثیرگذاری روی جو مسابقات و تهییج برخی از بازیکنان تیم ملی زمینه‌ای فراهم آورد که پرچم مقدس کشورمان توسط برخی افراد پایین کشیده شده و پرچم گروهک‌ها و ضدانقلاب در قطر بالا برود.

البته درایت بازیکنان و کادر همراه با تیم ملی باعث شد این دسیسه به نتایج قابل‌قبول برای ضدانقلاب نرسد؛ این گروهک‌های مزدور به‌قدری در دوحه رفتارهای ناهنجار از خود نشان دادند که در بسیاری از موارد پلیس قطر مجبور شد به صحنه آمده و آن‌ها را در درون و بیرون ورزشگاه پاک‌سازی کند.

تا قبل از آغاز جام جهانی کمیته خرابکاری سعی کرده بود تا با اجرای برخی تمهیدات و فشار از بیرون تیم ملی فوتبال را از جام جهانی حذف کند؛ وقتی تیر آمریکایی‌ها دراین‌باره به سنگ خورد؛ از پروژه دوم رونمایی شه تا از فرصت فوتبال برای افزایش خشونت خیابانی استفاده شود. کار به‌جایی رسید که وقتی تی‌شرت مشکی‌ها در اطراف استادیوم محل برگزاری مسابقات درگیری ایجاد می‌کردند در تهران شبکه همراه با آن‌ها پرچم استعماری انگلیس را روی شانه انداخته تا برای اولین بار پس از مشروطه انگلوفیل‌ها از لژ خود در داخل کشور رونمایی کنند!

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

عادی سازی تضاد هویتی با هدف عادی سازی تجاوز نظامی

چرا گردان‌های تی‌شرت مشکی در قطر رژه رفتند؟

گردان‌های تی‌شرت مشکی با هدایت اطلاعاتی و تشریفاتی دو سرویس اطلاعاتی دشمن (سیا و موساد) دستچین شده و با اسکورت ویژه ‌راهی قطر شدند؛ اما هدف از رونمایی از این گردان‌های تخریبی تنها یک نمایش رسانه‌ای نبود! بعد از سوت پایان مسابقه فوتبال میان تیم ملی ایران و آمریکایی‌ها در استادیوم الثمامه ارتش تروریستی آمریکا و نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی یک مانور هوایی را در دریای مدیترانه برقرار کردند.

در بیانیه مربوط به این مانور تحریک‌کننده آمده بود که هدف از این عملیات تاکتیکی تمرین و شبیه‌سازی حملات به ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه بوده است. این مانور نظامی سه‌روزه در پی سفر هفته گذشته آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رزیم موقت صهیونیستی، به آمریکا و دیدارهای او با مقامات ارشد نظامی آن کشور و همچنین به دنبال دیدار دو هفته پیش ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده گروهک تروریستی سنتکام، از مناطق اشغالی برگزار شد. کوخاوی در بازگشت از آمریکا گفت ارتش صهیونیستی با سرعت بیشتری علیه استقرار ایران در منطقه عمل خواهد کرد.

پس‌ازاین عملیات متخاصمانه رافائل‌اوفک، کارشناس مسائل تسلیحات نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی در یادداشتی نوشت اینکه وقتی برخی (عناصر آشوب) شکست تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ابراز خوشحالی می‌کنند، معنای خاصی دارد؛ گویی برخی در تهران برای حمله نظامی به ایران زیر پای آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی فرش قرمز انداخته‌اند!

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

رکسانا صابری جاسوس دو تابعیتی با عنوان پوششی خبرنگار ورزشی در قطر حضور دارد!

البته این جمله شواهدی مشخص داشت، هم‌زمان بااینکه گردان هولیگانی تی‌شرت مشکی‌ها علیه بازیکنان تیم ملی در قطر شعار می‌دادند؛ دو عنصر دو انقلاب (مصی علینژاد و حامد اسماعیلیون) به دعوت نازنین افشین جم [۲] همسر پیترمک‌کی وزیر دفاع سابق کانادا و نیز مدیر پروژه ناتو در جنگ لیبی در کنفرانس هالیفکس (نشست امنیتی ناتو) شرکت کرده و در آنجا اعلام می‌کنند که هم‌اکنون ایران در موقعیت جنگی قرار دارد. این جمله به معنای عادی‌سازی جنگ علیه مردم ایران بود.

همه آنچه باید درباره «تی‌شرت مشکی»ها ‌در جام جهانی قطر بدانید/ تمرین عادی‌سازی حمله نظامی در ورزشگاه الثمامه! + تصاویر

حالا مشخص‌شده بود که چرا تی‌شرت ‌مشکی‌ها با صرف هزینه سنگین از شهرهای مختلف اروپایی جمع‌آوری‌شده تا به قطر بروند و علیه تیم ملی شعار بدهند، هدف آن بود که با زیر سؤال بردن هویت ملی مردم ایران؛ تجاوز نظامی علیه آن‌ها عادی‌سازی شود.

درحالی‌که آمریکایی‌ها نتوانسته بودند روی میز گفتگوها ایران را مقصر اصلی شکست جلوه دهد. امروز، بازوی رسانه‌ای و تبلیغاتی جریان متخاصم موفق شد نه‌تنها ایران را عامل اصلی کارشکنی در روند مذاکرات معرفی کند، بلکه مطالبات مشروع ایران را نیز به باج‌خواهی هسته‌ای (Nuclear extortion) تغییر معنا داده و از این طریق اجماع جدیدی هم در سطوح سیاسی و هم در سطح افکار عمومی علیه مردم ایران ساماندهی کند، تداوم این فضا و تشدید این اتهامات در قطر زمینه بروز برخی تهدیدات خارجی را فراهم آورد.

تی‌شرت مشکی‌ها سربازان مزدوری بودند که در قطر با بالا بردن تابلو حمله نظامی به مردم ایران برای جنگ خیابانی به‌صورت عریان و علنی تبلیغ کردند. بر اساس دکترین «مسئولیت حمایت» (R۲P) در صورت وقوع نسل‌کشی، حمله به کشور ناقض حقوق بنیادین بشر، به استناد دخالت بشردوستانه و از مجرای فصل هفتم در شورای امنیت یا قطعنامه «اتحاد برای صلح»، مشروعیت حقوقی دارد؛ و در غیر مجرای مذکور، مداخله کشورها نیز از مشروعیت سیاسی برخوردار است.

این آشوب سازی نیابتی در دوحه آغازگر نقشه‌ای بود که دشمن آن را با حمله نظامی به تأسیسات کشور، بمباران تهران، قیام مسلحانه هسته‌های مزدور منافقین، قتل و عام شهروندان و تجزیه کشور در یک جنگ ترکیبی طراحی کرده است. این زنجیره تأمین براندازی از عملیات روانی تا میدانی برای خود تدارکات ویژه دارد!

کدخبر: ۴۹۱۹۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560804133

    هفت صبح : دعا نوشتی یا مشق شب