کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۹۷۳۰
تاریخ خبر:

روایت حضور رهبر در جمکران

ناگفته‌های محمدحسین رحیمیان از توجه امام و رهبر انقلاب به مسجد منسوب به امام زمان در قم. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران مصاحبه کرده و او روایت‌هایی از حضور رهبر انقلاب و امام خمینی در این مسجد داشته است. گزیده این روایت را بخوانید:

* یکی از دوستان دفتر نقل می‌کرد که حضرت آقا هر زمانی که مثلاً احساس خستگی و ملالت می‌کنند یکی از این سه کار را انجام می‌دهند: به زیارت امام رضا علیه‌السلام می‌روند‌ اما به‌خاطر اینکه شرایط آن خیلی آسان نیست، سالی دو سه بار بیشتر نمی‌روند و دیگری مسجد جمکران و دیدار با خانواده‌های شهدا است.

* گاهی در فاصله‌های زمانی خیلی کم مثلاً در ظرف دو تا سه هفته ‌ یا گاهی هم در فاصله‌های زمانی بیشتر ایشان به مسجد جمکران مشرف می‌شدند.

* رکوع و سجود و قنوت‌های طولانی دارند، مخصوصاً بعد از پایان نمازشان سجده‌های طولانی‌ دارند و گاهی من شاهد این بودم که چهره‌‌شان را با چند دستمال خشک می‌کردند‌ و سجده‌های طولانی و قنوت‌های طولانی‌شان توأم با اشک و گریه بود.

* برخلاف خیلی‌ها که وقتی می‌خواهند برای تفریح به سفر بروند، بچه‌های‌شان را هم همراه خودشان می‌برند، ولی آقا معمولاً‌ هر بار که به مسجد می‌آیند چند نفر از اعضای خانواده‌شان و چند نفر از نوه‌های‌شان را به همراه خود می‌آورند.

* گاهی به حضرت امام استناد می‌کنند که ایشان اعتقادی به مسجد جمکران نداشته‌اند. در حالی که این یک تهمت بزرگ و یک حرف کاملاً‌ بیجایی است… رئیس شهربانی ‌ یا در جایی دیگر رئیس ژاندارمری تشرف امام به مسجد جمکران در سال ۴۳ را برای ساواک گزارش می‌دهند.

* آقای شیخ حسن صانعی در این باره می‌گوید ‌ من همراه با امام چندین بار به مسجد جمکران مشرف شدم و امام در آنجا نماز خواندند و توسل داشتند.

* آقای رضا فراهانی که الان هم در قید حیات‌ هست و راننده مرحوم حاج احمدآقا بود و در زمان امام به همراه ایشان بود، می‌گوید من خودم شخصاً امام را به مسجد جمکران می‌بردم و این مربوط به بعد از پیروزی انقلاب و حضور کوتاه‌مدت اقامت حضرت امام در قم است.

* آقای سیدمحمد سجادی اصفهانی از دوستان ما و از شاگردان امام در نجف و از حواریون مرحوم حاج آقا مصطفی نیز از قول آقای کشمیری شخصاً بدون واسطه می‌گوید ‌ من یک بار که خدمت حضرت امام به جماران رفتم، وقتی که می‌خواستم از ایشان خداحافظی کنم امام دست مرا گرفت و فرمود آقای کشمیری به جمکران برو و برای من دعا کن. آقای کشمیری در خانه‌شان هم دعا می‌کرد و شاید دعای مستجابی داشت ولی اینکه امام به او می‌گویند به جمکران برو و برای من دعا کن، حاکی از یک امر عجیب و غیرعادی هست.

* در ملاقاتی که من با آیت‌الله شبیری زنجانی داشتم، ایشان به تواتر و قطعیت می‌گوید که مسجد جمکران جای فوق‌العاده‌ و مورد عنایتی هست‌ و راجع به امام می‌گوید ‌ وقتی ایشان بیمار شدند، یکی از بستگان پزشک ما به عیادت امام رفت و از حیات امام اظهار ناامیدی کرد. از خصوصیات بیماری و زمان آن چیزی نمی‌گوید ولی می‌گوید ‌ امام دچار بیماری فوق‌العاده‌ حادی شده بودند و دکتر هم امیدی به حیات ایشان نداشت. آیت‌الله شبیری زنجانی می‌گوید من با یکی از دوستان به جمکران رفتیم و برای شفای ایشان دعا کردیم و مسئله حل شد.

کدخبر: ۳۱۹۷۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر