کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۶۲۳
تاریخ خبر:

روایت امام‌جمعه لواسان از زورگویی ‌‌اکبر طبری

روزنامه هفت صبح | ماجرای باستی هیلز را یادتان هست؟ شهرکی لوکس‌نشین در لواسان که سال‌ها ورودی آن روی مردم عادی بسته بود و با ورود دادستان به زمین‌خواری‌ها و دخل‌وتصرف‌هایی که در آن اتفاق افتاده بود، نه‌تنها درهایش به روی همه باز شد، بلکه تصاویر ویلاهای فوق‌لوکس آن برای مدت زیادی خوراک شبکه‌های اجتماعی مختلف بود.

یکی از اصلی‌ترین چهره‌هایی که این ماجرا را رقم زد و با پیگیری‌هایش پای مدعی‌العموم و مردم به شهرک باز شد، سعید لواسانی، امام‌جمعه لواسان بود که بعد از این قضایا تبدیل به چهره‌ای آشنا شد که بارها در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف از زمین‌خواری‌ها و سوءاستفاده‌هایی که در لواسان اتفاق می‌افتد پرده برداشت.

این‌بار هم حرف‌های او در مورد اکبر طبری، جلب‌توجه کرده است. طبری مدیرکل سابق امور مالی و معاون اجرایی سابق قوه قضائیه بود که پرونده فساد اقتصادی او مدت‌ها نقل محافل مختلف شد و در نهایت به بیشتر از ۴۰ سال حبس محکوم شد. لواسانی گفته که طبری در طول سال‌ها مسئولیتش نفس همه را بُریده بود.

او گفته: «در یک جلسه خصوصی، شخصی مسئله‌ای خصوصی را به من گفته بود، سردار این مملکت بود، ولی طبری می‌خواست او را بازداشت کند و بهانه می‌آورد که او مخالف حکم حکومتی رهبری است. وقتی من دیدم اصلا حکم حکومتی نبود. می‌خواهم بگویم که این فرد نفس بریده بود.

آن آقا به من گفت چه‌کار کنم، به من گفته‌اند که باید بروی با او صحبت کنی تا دست از سرت بردارد. من گفتم این کار که بدتر است. اینطوری بهانه هم دارد برای اینکه تو را محکوم کند. منظور من از این روایت این است که چنین فردی سال‌ها در قوه قضائیه بوده و این کارها را می‌کرده است. قاضی منصوری هم یک نمونه دیگر. وقتی این مجریان ما اینقدر ضعیف‌النفس باشند؛ چه در دولت، چه در مجلس، چه در قوه قضائیه اوضاع از این بهتر نمی‌شود. فردی مثل من که ضعیف باشد، بالاخره یک جایی وا می‌دهد.»

کدخبر: ۳۷۷۶۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر