کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۲۷۰۱
تاریخ خبر:

روایتی متفاوت از رواج خشونت در کشور سوئد

روزنامه هفت صبح | کشورهای حوزه اسکاندیناوی مثل سوئد، در ذهن ما ایرانی‌ها کشورهایی آرام هستند که هیچ‌کس در آن‌ها مرتکب هیچ جرمی نمی‌شود. کشورهایی که در آن‌ها دادگستری هیچ مشتری ندارد و صندلی‌های دادگاه همیشه خاک می‌خورد. این تصور اما طبق آمار درست نیست. با هم بخشی از گزارش منتشر شده در یک آژانس دولتی ایالات متحده در خصوص میزان جرم و امنیت در سوئد را بخوانیم:

* یک: طبق آمار سال ۲۰۱۹ در کشور حدود ۱۰ میلیون نفری سوئد در سال ۲۰۱۹، یک میلیون و ۵۴۰ هزار جرم گزارش شده است.

* دو: بیشترین جرم گزارش شده در این کشور در سال ۲۰۱۹ دزدی یا همان سرقت در اصطلاح حقوقی بوده است.

* سه: آمار اولیه میزان قتل در سوئد در سال ۲۰۱۹، ۱۰۸ مورد بوده است. یعنی حدودا هر سه روز در این کشور یک قتل اتفاق می‌افتد.

* چهار: این آژانس دولتی به مسافران در سوئد هشدار داده است که در هنگام استفاده از خودپردازها، دقت لازم را داشته باشند. فقط و فقط از صرافی‌های معتبر اقدام به تبدیل پول خود کنند و مراقب باندهای موتورسواری باشند که اغلب از کشورهای اروپای شرقی به سوئد می‌آیند و سوابق معدودی از اخاذی، منتسب به آن‌ها گزارش شده است.

* پنج: در بخش دیگری از این گزارش هم آمده است که جرایم خشن، مثل آزارهای جنسی هم در سوئد اتفاق می‌افتد و اکثر آن‌ها در شهرهای بزرگ مانند استکهلم دیده شده است. میزان آزار جنسی در این کشور در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، ۶ درصد افزایش پیدا کرده است و ۸ هزار و ۳۵۰ آزار جنسی در این کشور، در این سال گزارش شده است. البته مثل بسیاری از کشورهای دیگر باید در نظر داشت که در خصوص جرایم جنسی، این میزان گزارش شده است و نه لزوما میزان اتفاق افتاده.

کدخبر: ۳۳۲۷۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر