کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۳۱۷
تاریخ خبر:

روایتی از درگیری فیزیکی داود احمدی نژاد با مشایی

عباس سلیمی‎نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در یادداشتی به موضوع آخرین دیدارش با داوود احمدی‌نژاد اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، در بخشی از این یادداشت آمده است:
خبرگزاری تسنیم: او {داوود احمدی‎نژاد} که زمانی از من دل‌آزده بود که چرا در سال ۸۴ از نامزدی ریاست‌جمهوری برادرش حمایت نکردم، در اواسط دولت دهم با هماهنگی قبلی به دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران که آن زمان در خیابان ایرانشهر بود آمد؛ او را بسیار رنجور و ناراحت یافتم.

آمده بود تا نسخه‌ای از نامه‌نگاری‌ها به آقای مشایی، که افشاگر بازی‌های دوگانه وی در دوران تصدی سازمان میراث فرهنگی بود، را در اختیار گیرد و برای مقابله مؤثرتر با حلقه پرمسئله احاطه‌کننده برادرش نیز با من مشورت کند.

وی آقای مشایی را عامل اصلی تغییر ترکیب اطرافیان متصل به رئیس دولت دهم می‌دانست؛ از درگیری فیزیکی‌اش با وی برایم سخن گفت و این که بسیار نگران تحرکات آینده این جریان است؛ زیرا این جریان توانسته افراد پرمسئله‌ای چون رحیمی، مرتضوی و … را از جبهه مقابل به جمع نزدیکان رئیس‌جمهور درآورد.

از حاج داوود خواستم مسائل را یک‌سویه تحلیل نکند و این که برادرش نزدیک به نیمی از کابینه که عمدتا پرکارترین و صدیق‌ترین وزرا بودند را قربانی فردی چون مشایی کرد نمی‌تواند صرفاً ناشی از زمزمه شیطانی یک‌سویه باشد؛ صادقانه این سخن را پذیرفت.

چهره ملول و درهم‌ریخته وی هنگام ترک دفترم هنوز به صورت شفافی در ذهنم هست. او رفت و در نهایت به این جمع‌بندی رسید که با برادری که مسیرش را تغییر داده نمی‌تواند کار کند؛ از همه موهبت‌های دنیایی در کنار برادر رئیس‌جمهور بودن دست کشید و بر مواضع حق‌طلبانه‌اش پای فشرد که نتیجه‌اش کاملاً روشن بود: کنار گذاشته شدن! به یاد این جمله دلسوزانه رهبری خطاب به رئیس دولت دهم افتادم: " انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم‌مشایی به معاونت رئیس‌جمهور بر خلاف مصلحت جناب‌عالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقه‌مندان به شما است" .

کدخبر: ۱۸۱۳۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mahammad

    مشایی ادمی انقلابی با افکاری لیبراله و ا زادی خواهه.این تفکر چرا ترسناکه رو هنوز کسی توجیه نکرده.!!!

  • kholam

    داش داوود کارش درست بود خدایش بیامرزد