کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۷۰۱۲
تاریخ خبر:

روایتی از ثبت یک تصویر عجیب در‌ تظاهرات روز دانش‌آموز

روزنامه هفت صبح| عکسی که آرشیده شاهنگی عکاس خبرگزاری مهر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، از ظهر جمعه به پربحث‌ترین موضوع روز تبدیل شده است. زنی بی‌حجاب میان تظاهرات‌کنندگان روز 13آبان ماه. این عکس به خودی خود آنقدر عجیب است که بعضی‌ها آن را غیرواقعی، فتوشاپ و ساختگی می‌دانند و بعضی‌ها می‌گویند حتما داستان خاصی پشت آن است. اما داستان آن را یکی از کسانی که در این مراسم بوده برای ما تعریف کرده.

این عکس درست روبه‌روی سفارت سابق آمریکا کنار مترو طالقانی و توسط یکی از عکاسانی که روی دیوار نسبتا بلند ایستگاه مترو ایستاده بوده ثبت شده. این شاهد عینی تعریف می‌کند در آن لحظه صدای شاتر دوربین‌ها آنقدر زیاد بوده که متوجه شده باید دنبال یک سوژه خاص در دل شلوغی و جمعیت بگردد. او به هفت صبح می‌گوید:

« وقتی صدای شاتر دوربین‌ها را شنیدم فکر کردم یک فرد مشهور را دیده‌اند. همینطور که دنبال سوژه عکاس‌ها می‌گشتم متوجه یک شلوغی عجیب در بین تظاهرات‌کنندگان در قسمت بانوان شدم. دیدم یک خانم بی‌حجاب با موهای طلایی بین چند خانم با چادر مشکی و خیلی هماهنگ با جریان تظاهرات راه می‌رود. زن به روبه‌رو نگاه می‌کرد و قدم‌هایش را بلند بر می‌داشت.»

اما عکسی که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود یک صحنه مواجهه را نشان می‌دهد و اینکه چند خانم محجبه با او در حال مجادله‌اند. این شاهد عینی درباره این صحنه می‌گوید:« راستش من از آنها دور بودم و صدایشان را نمی‌شنیدم. اما چیزی که من می‌دیدم این بود که بعضی از خانم ها وقتی آن خانم بی‌حجاب را می دیدند خیلی ناراحت می‌شدند و با او صحبت می‌کردند. او هم همانطور که بین آنها قدم می‌زد جواب آنها را می‌داد.

البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه می‌داد. حداقل چند بار صحنه تذکر خانم‌های محجبه تکرار شد ولی او زیر بار نمی‌رفت و روسری‌اش را روی سرش نمی‌انداخت.»

این شاهد عینی حتی از ناراحتی یکی از خانم‌های حاضر در تظاهرات روز 13آبان می‌گوید که بعد از صحبت با آن خانم بی‌حجاب کنار خیابان می‌نشیند و گریه می‌کند. چند مرد در بین تظاهرات‌کنندگان هم وقتی آن خانم را بدون حجاب دیده بودند به سمت او رفته بودند. این شاهد عینی در این باره می‌گوید:

«چند مرد هم به او تذکر دادند که روسری‌اش را سرش کند ولی چیزی که من دیدم این بود که نیروی انتظامی آن چند مرد را از صحنه دور کرد. نیروی انتظامی اجازه نمی‌داد نظم تظاهرات خراب شود. آن خانم هم خیلی در تظاهرات نماند. بعد از چند قدم که از سفارت آمریکا دور شدیم از بین جمعیت بیرون آمد و دیگر او را ندیدم.»

کدخبر: ۴۸۷۰۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560694797

    جالب بود😂