کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۶۰۸۸
تاریخ خبر:

رهبر کره‌شمالی بعد از مدت‌ها با کتی جنجالی ظاهر شد

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: ‌ رهبر کره شمالی بعد از اینکه یک ماه گذشته را دور از دوربین‌ها زندگی کرده بود، با لباسی شبیه به لباس آدولف هیتلر در ملأعام حاضر شد. او کت بلند چرمی به تن کرده بود که جزئیاتی دقیقا شبیه به کت نازی‌ها بود. او با این لباس به آرمانشهر سوسیالیستی رفت. او

در سال ۲۰۱۹ این شهر را افتتاح کرده بود. سامجیون شهری جدید در نزدیکی کوه مقدس پاکتو است که خانواده رهبر کره ریشه‌های خود را از آن منطقه دارند.اما کتی که اون در این دیدار به تن داشت، سال‌ها توسط هیتلر پوشیده می‌شد و اعضای رده‌بالای حزب نازی هم به تقلید از رهبرشان مشابه آن را به تن می‌کرد. کت چرمی اما بعد از مرگ صاحبش در سال ۱۹۴۵ داستان جالبی داشته است.

دو: کت معروف هیتلر را پس از پایان جنگ و افتادن اقامتگاه‌های او به دست نیروهای متفقین، توسط یک نفر ضبط و به خانه‌اش برده شد. این کت در طول زمان به آمریکا برده شد و تا سال ۲۰۱۴ از آن خبری نبود‌. اما بعد در یک حراجی در لس‌آنجلس سروکله‌اش به قیمت ۷۵۰۰ دلار پیدا شد.

این کت الهام‌بخش لباس نیروهای گشتاپو هم بود و طراحی‌اش را یک مرد یهودی برعهده داشت. در کنار کت یادداشت سرباز جوانی که آن را پیدا کرده بود هم یافت شد.او در نامه‌ای به مادرش که در آن خواسته بود، راز را به کسی نگوید نوشته بود که از یک کلبه بزرگ در برشتگادن در کوه‌های آلپ باواریا بازدید کرده است، جایی‌که هیتلر در آن خلوت می‌کرد. این سرباز کت چرم را به پدرش هدیه کرده بود.

سه: اما آیا این کت پیدا شده متعلق به هیتلر بود؟ هنوز کسی نمی‌داند که کت پیدا شده در اقامتگاه هیتلر واقعا متعلق به او بوده یا به معمار شخصی‌اش تعلق داشته. واقعیت این است که کت چرمی را اولین‌بار آلبرت اسپیر معمار مورد علاقه هیتلر به تن کرد. بعد از او این لباس مورد علاقه نازی‌ها شد و گشتاپو هم همان را برای خود طراحی کرد. نام اسپیر بر روی کت پیدا شده، باقی مانده است و به همین دلیل بعید نیست که کت مشهور هیتلر در واقع کت معمارش باشد که مدتی قبل از خودکشی پیشوای آلمان نازی به دیدنش رفته بود.

چهار: اما خریدار کت، از میان یهودیان برخواسته بود. جیسون اسپیر، یکی از نوادگان معمار مشهور آلبرت، تاجر ثروتمندی است که در نزدیکی کالیفرنیا زندگی می‌کند. او وقتی خبر حراج کت منتسب به هیتلر و جدش را در خبرها خواند، خود را به آنجا رساند تا با قیمتی بالاتر از قیمت اولیه آن را بخرد و به خانواده برگرداند. در واقع او پسر‌عموی سوم اسپیر از طریق پدربزرگ پدری‌اش بود که مادری یهودی و پدری مسیحی داشت و خانواده‌اش به‌خاطر همین پیوند با مسیحیان جان سالم به‌در برده بودند. اسپیر کت را به قیمت ۱۰۰۶۸ دلار خرید تا میراث خاندان دست فرد دیگری نیفتد.

پنج: هر چند تا‌کنون مشهورترین کسی که کت چرمی را به تن کرده آدولف هیتلر بوده، اما در واقع آن کسی که این کت را مد کرد، دوست صمیمی هیتلر و یک معمار بسیار خوب بوده است. معماری‌های با‌شکوه او در آلمان هنوز پابرجا هستند. اسپیر ابتدا تنها کسی بود که این نوع از کت را می‌پوشید. اما بعد خود هیتلر و سپس تمام اعضای رده‌بالای گشتاپو تن به این لباس دادند. آنها با این لباس مرموز و قدرتمند دیده می‌شدند و این همان چیزی بود که هیتلر نیاز داشت.

کدخبر: ۴۲۶۰۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر