کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۳۸۳۶
تاریخ خبر:

رهایی از یک طلسم؛ ممنون محرم!

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس با همان ترکیب بازی قبل یعنی حامد لک، سید‌جلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری، علی شجاعی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، وحید امیری، امید عالیشاه و عیسی آل‌کثیر به‌مصاف سپاهان رفت اما زردپوشان اصفهانی با ترکیبی عجیب و غریب مقابل پرسپولیس قرار گرفتند.

هر دو مهاجم نوک این تیم یعنی سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو روی نیمکت نشستند و محرم نویدکیا تیمش را با ترکیب کریستوفر نت، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، جلال علی‌محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، محمدرضا حسینی و محمدرضا خلعتبری در برابر پرسپولیس قرار داد.

گلی بر‌خلاف جریان بازی
در نیمه اول سپاهان بازی را بهتر آغاز کرد. حضور بازیکنان خلاق در فاز هجومی این تیم باعث شد تا پرسپولیس خیلی‌زود عقب بنشیند و توپ و میدان را به حریف واگذار کند. در دقیقه ۱۱ ارسال توپ روی دروازه پرسپولیس توسط سروش رفیعی با اثر حسینی همراه شد و در مقابل دروازه به خلعتبری رسید اما او نتوانست توپ را تبدیل به گل کند.

در دقیقه ۱۸ سیدجلال حسینی به توپ نرسید تا خلعتبری در مقابل دو مدافع پرسپولیس صاحب توپ شود. او شیری را به زیبایی از پیش‌رو برداشت اما ضربه آخرش کم‌دقت و کم‌جان بود. ۶ دقیقه بعد حساس‌ترین موقعیت بازی روی ارسال خلعتبری رقم خورد؛ جایی‌که با عبور از مدافعان پرسپولیس، سروش رفیعی ضربه خود را زد که با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت. در حالی‌که سپاهان همچنان به‌دنبال موقعیت‌های بیشتر گلزنی بود، این پرسپولیس بود که بر خلاف جریان بازی به گل رسید.

در دقیقه ۳۳ وحید امیری به شکلی دیدنی از بین سه بازیکن توپ را خارج کرد و به علی شجاعی داد، او به زیبایی بازیکن مقابل خود را از پیش‌رو برداشت و با ارسال دقیق به تیر دوم، کمال کامیابی‌نیا را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با ضربه سر گل نخست را برای تیمش به‌ثمر رساند. بعد از گل حملات سپاهان احساسی دنبال شد و این تیم تا پایان نیمه اول نتوانست موقعیت گلزنی خوبی ایجاد کند. در همین دقایق بود که امید عالیشاه روی یک برخورد مصدوم شد و جایش را به مهدی ترابی داد.

بین دو نیمه محرم نویدکیا با دو تعویض به اشتباهش اعتراف کرد. او خلعتبری و حسینی را از زمین خارج کرد و مغانلو و شهباززاده از دقیقه ۴۶ به میدان رفتند. این تعویض‌ها مثل واکنش بازیکنان سپاهان به گل پرسپولیس احساسی بود و به‌نظر می‌رسید محرم می‌توانست یکی از تعویض‌هایش را در زمان بهتری انجام دهد. گذشت زمان نشان داد این تصمیم محرم هم مثل تصمیم اولیه‌اش درست نبود و هر دو بازیکنی که به زمین آمدند، به‌خصوص سجاد شهباززاده کاملا بی‌روحیه، بی‌انگیزه و سردرگم بودند.

او فقط یک بار روی یک کرنر با ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد و چند بار با اشتباهاتش حملات سپاهان را عقیم گذاشت. بهترین موقعیت گلزنی سپاهان در این بازی را فرشاد احمدزاده به‌دست آورد. او در دقیقه ۶۳ با یک شوت سرضرب دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. حامد لک توپ را به شکل ناقص دفع کرد و در حالی‌که می‌رفت دروازه پرسپولیس باز شود، سیدجلال حسینی از راه رسید و توپ را دفع کرد. چند دقیقه بعد هم شوت علی‌محمدی با کمترین اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت. در ادامه حملات بی‌برنامه سپاهان با اشتباهات متوالی بازیکنان این تیم بی‌نتیجه ماند و این پرسپولیس بود که در نهایت با پیروزی بر سپاهان، برنده این بازی ۶ امتیازی شد.

طلسم اراک شکست
پرسپولیس در این دو فصل دو بار به اراک رفته بود و هر دو بار بازنده به تهران برگشته بود اما اینبار نتیجه متفاوتی به‌دست آمد. شاگردان یحیی توانستند سپاهان را شکست بدهند و برای اولین‌بار با امتیاز از اراک برگشتند.

یحیی و طعم شیرین دومین برد برابر سپاهان
یحیی گل‌محمدی در ۱۴ دیدار قبلی خود برابر سپاهان در نیمکت تیم‌های مختلف به تنها یک برد دست یافته و ۹ تساوی و ۴ شکست را تجربه کرده بود. سرمربی سرخ‌ها اما در بهترین موقعیت ممکن، به برد برابر سپاهان دست یافت تا در جدول نیز از طلایی‌پوشان عبور کند. حالا پرسپولیس با ۲۵ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.

چهارمین؟ نه پنجمین باخت سپاهان!
باخت مقابل پرسپولیس سومین باخت متوالی سپاهان و چهارمین شکست این تیم در لیگ بیست و یکم بود. آنها یک بار در هفته‌های ابتدایی لیگ مغلوب ذوب‌آهن شده بودند و در سه هفته گذشته به‌ترتیب مقابل استقلال، پیکان و پرسپولیس شکست خوردند. اما آمار واقعی باخت‌های سپاهان ۵ باخت است. این تیم در برابر گل‌گهر سیرجان هم ۴ بر ۲ باخته بود اما نتیجه این بازی به سود سپاهان تغییر کرد. اگر این حکم نبود، امروز سپاهان ۱۹ امتیاز داشت و در رده ششم جدول ایستاده بود.

اراک برای کمال خوش‌یمن است
کمال کامیابی‌نیا که به دلیل مصدومیت محمد شریفی بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشته بود، توانست روی ارسال علی شجاعی که با تاثیر مدافع زردپوش نیز همراه شده بود، تیمش را به گل برتری در این بازی برساند. هافبک سرخ‌ها که پیش از این نیز در اراک موفق به گلزنی برای تیمش شده و دروازه آلومینیوم را گشوده بود، باز هم در این استادیوم در نقش گلزن ظاهر شد.

کامیابی‌نیا که بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی بار دیگر مورد اعتماد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت، به‌خوبی توانست پاسخ این اعتماد را با نمایش موفق در این بازی بدهد و با جاگیری فوق‌العاده‌اش و دور از مدافعان یارگیر حریف، با ضربه‌سر شیرجه‌ای خود تیمش را به گل برتری در این بازی حساس برساند.

شب تساوی‌ها
در دیگر بازی‌های دیروز، نساجی و نفت مسجدسلیمان به تساوی یک بر یک رسیدند. پیکان با گلی که در دقایق پایانی دریافت کرد پیروزی برابر پدیده قعرنشین را از دست داد و این بازی هم یک بر یک مساوی شد. تراکتور در ادامه روند نزولی‌اش در خانه با یک گل مغلوب ذوب‌آهن شد. بازی فجر سپاسی و هوادار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. پرگل‌ترین بازی اما در سیرجان برگزار شد. جایی که گل‌گهر بازی ۲ بر صفر باخته را با تساوی دو بر دو عوض کرد.

کدخبر: ۴۳۳۸۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر