کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۳۱
تاریخ خبر:

رنگ گوشی،‌‌ شخصیت‌تان را لو ‌‌می‌دهد

روزنامه هفت صبح | نگاهی به گوشی خود بیندازید؛ به احتمال زیاد یا سفید است یا مشکی. حداقل آمارها اینگونه می‌گویند. شرکت‌های تولید‌کننده گوشی در چند سال گذشته اسم‌های عجیبی روی رنگ گوشی‌ها گذاشته‌اند و می‌خواهند ارزش بیشتری به رنگ گوشی بدهند تا نظر خریداران را جلب کنند. بیشتر این رنگ‌ها فقط نوعی درخشندگی خاصی داشته و همان رنگ‌های کلاسیک گوشی‌ها را با جلوه‌ای دیگر به نمایش می‌گذارند.

حتی اگر به عنوان یک فرد با دانش تخصصی، به چند گوشی هوشمند نگاه کنید، به سختی می‌توانید برند و مدل آنها را تشخیص دهید. به جرات می‌توان گفت دلیل اهمیت پیدا کردن رنگ، شباهت گوشی‌ها با یکدیگر است. مردم دوست دارند خاص باشند و سلیقه خود را به رخ بکشند. حتی اگر به دنیای آیفون هم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چقدر خاص بودن مهم است.

چرا که جدای از انتخاب گوشی و رنگ آن، سخت‌ترین مرحله خرید یک کاور خاص از بین هزاران هزار کاور تولید شده برای گوشی‌ها است.
یکی از شرکت‌های موفق در این زمینه، شرکت OnePlus است. این شرکت در سال‌های اخیر یاد گرفته چطوری از رنگ‌های جدید برای تضمین فروش گوشی‌‌های خود استفاده کند.

گوشیOnePlus 5T این شرکت فقط در رنگ مشکی عرضه شد. بعد این شرکت در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به راه انداخت که چیز جدیدی قرار است عرضه شود. چیزی که در نهایت یک رنگ جدید به اسم سفید سنگی بود. بعد از آن هم نسخه جنگ ستارگان و قرمز ماگمایی رونمایی شد که هرکدام فروش خوبی را تجربه کردند.

نامگذاری رنگ‌هایی که در ساخت گوشی‌ها استفاده می‌شود به قدری کنجکاوی‌برانگیز است که وسوسه می‌شوید حتما نگاهی به آنها بیندازید مثلا سامسونگ در گوشی S9 خود از رنگ صورتی سنبلی رونمایی کرد و هوآوی در گوشی P20 خود از رنگ گرگ‌ومیش پرده‌ برداشت. کمی بعد وان‌پلاس گوشی با رنگ آینه مشکی به بازار فرستاد.

شرکت HTC در گوشی U12 رنگی به اسم آبی نافذ را پشت ویترین فروشگاه‌ها قرار داد. ال‌جی هم در گوشی G7، به سراغ آبی مرجانی رفت. در سال‌های اخیر هم شاهد فروش گوشی‌هایی با رنگ آبی مراکشی، مشکی خالص و خاکستری تیتانیومی بودیم.
طبق آخرین نظرسنجی‌ها، ۴۴درصد اعتقاد دارند که اگر رنگ مورد علاقه‌شان موجود نباشد می‌توانند با هر رنگی کنار بیایند. ۲۳درصد هم گفته‌اند فقط مشکی را انتخاب می‌کنند.

حدود ۲۰درصد اصلا به رنگ اهمیتی نمی‌دهند چرا که در نهایت از کاور استفاده خواهند کرد. با این حال ۱۴درصد گفته‌اند رنگ گوشی همه چیز است. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد کسانی که به سراغ موبایل آبی می‌روند بیشتر اهل تفکر هستند. این دسته بیشتر آدم‌هایی شاد، باهوش و پرانرژی هستند. کسانی که سراغ رنگ سفید می‌روند بیشتر از طبقه مرفه جامعه بودند و مشکی انتخاب آدم‌هایی است که دنباله رو مد هستند.

کدخبر: ۳۷۸۹۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر