کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۷۱۳
تاریخ خبر:

رنو تالیانت؛ نواده ال‌نود در استانبول

روزنامه هفت صبح | هر چقدر که سیمبل در ایران ناموفق بود و نتوانست موفقیت ال نود را تکرار کند، در ترکیه موفق بوده و در پنج سال اخیر همواره در لیست ۱۰ خودروی پرفروش این کشور آسیایی-اروپایی قرار داشته است اما بودن در رتبه‌های پنجم تا دهم چندان به مذاق فرانسوی‌ها خوش نیامده و آنها این بار قصد کرده‌اند تا با رنو تالیانت فاتح استانبول شوند.

تالیانت در واقع نسل سوم داچیا لوگان است و قرار است به جای سیمبلی بیاید که از سال ۱۹۹۹ تا الان روی خط تولید قرار دارد. طراحی آن حکایت از پیشرفت خوب رنویی‌ها دارد و تالیانت هر چه بیشتر به زبان طراحی روز رنو که در خودروهای گران‌قیمت‌تر مانند کولیوس، تلیسمان و مگان به کار رفته نزدیک شده است.

این سدان جمع‌و‌جور رومانیایی-فرانسوی در نمای جلو و عقب از چراغ‌های باریک دو بخشی استفاده کرده که کشیدگی و گرافیک مدرن‌شان توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. کاپوت، سپرها و صندوق عقب از خطوط تیز زیبایی بهره می‌برند که در ترکیب با حجیم‌ بودن‌شان نمایی را خلق کرده‌اند که کمتر خریدار را خسته می‌کند.

با این حال برای کسانی که به دنبال زبان طراحی روز جهانی هستند تالیانت نمی‌تواند گزینه جذابی باشد. این خودرو در برابر کیا ریو و تویوتا یاریسی قرار می‌گیرد که در مدل‌های جدیدشان بهبودهای چشمگیری را تجربه کرده‌اند. اگرچه قیمت پایین‌تر و خوشنامی لوگان از نظر دوام بالا و استهلاک پایین از امتیازات انحصاری تالیانت است.

هنوز تصاویری از داخل این خودرو منتشر نشده است؛ با این حال می‌توان حدس زد که رنو سعی می‌کند مانند آنچه در لوگان و سیمبل رخ داد جادارترین کابینی که می‌توان برای یک سدان کلاس B پیش‌بینی کرد را برای تالیانت در نظر بگیرد. علاوه بر فضای داخلی کابین، از پیشرانه‌های قابل عرضه در رنو تالیانت نیز اطلاعاتی منتشر نشده است.

پیش‌بینی می‌شود رنو برای تالیانت از پیشرانه‌های سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و توربوشارژ با توان خروجی در حدود ۱۰۰ اسب بخار استفاده کند و خبری از نسخه‌های دیزلی نباشد. بسته به نوع پیشرانه، رنو تالیانت احتمالا با جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک CVT عرضه می‌شود.

یک موتور دوگانه‌سوز با سوخت گاز مایع (LPG) نیز برای لوگان در دسترس است که به نوعی جایگزین غیرمستقیم پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری dCi است و احتمالا در رنو تالیانت نیز در دسترس خواهد بود.فروش رنو تالیانت از اواسط سال ۲۰۲۱ در ترکیه آغاز خواهد شد. علاوه بر این، تصاویر جاسوسی نشان‌دهنده این است که داچیا در حال تدارک یک نسخه استیشن از لوگان است که احتمالا با پسوند استپ‌وی عرضه خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود ‌ این مدل در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود و جایگزینی برای لوگان MCV و مینی‌ون داچیا لاجی (Lodgy) باشد.
در حال حاضر با ۵۸ هزار لیره (۳۲۲ میلیون تومان) می‌توان رنو سیمبل را در ترکیه خریداری کرد. تالیانت برای موفق شدن نهایتاً نمی‌تواند بیش از دو هزار لیره افزایش قیمت داشته باشد.

کدخبر: ۳۷۸۷۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر