کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۱۲۰
تاریخ خبر:

رنو با مدل EZ Ultimo آینده را در پاریس نمایش داد

هفت صبح| با معرفی کانسپت خلاقانه ای‌زی-التیمو مشخصه‌های نسل آتی خودروهای رنو به همگان معرفی شد؛ لوکس، خودران و خودمانی!
مدت‌های مدیدی است که رنو استراتژی خود در طراحی و تولید محصولات را تغییر داده و روی عرضه خودروهایی با ظاهر مجلل و اتاق لوکس از قبیل تالیسمان و کولئوس مانور می‌دهد. اخیرا این رویه به کانسپت‌های رنو هم کشیده شده و ماحصل آن دو خودرو مفهومی از سری سیمبیوز و نیز اتومبیل‌های عجیب سری ای-زی (EZ) است. رنو ماه گذشته از مدل مفهومی ای‌زی - پرو (EZ-Pro) به عنوان یک خودران آینده‌نگرانه که توان فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی را داراست، رونمایی کرد و کمی قبل‌تر از آن هم از سری ای‌زی - گو پرده برداشت که خودرویی در همین راستا اما با اهداف خانوادگی و سواری بود. حالا اما با افتتاح یکصد و بیستمین دوره نمایشگاه خودرویی پاریس، این شرکت از ایده تکمیلی خود در رده ای‌زی رونمایی کرده و با مدل تحسین برانگیز و جذاب ای‌زی آلتیمو (EZ -ultimo) همگان را غافلگیر نموده است.
رنو در تشریح چرایی طراحی و تولید این نمونه مفهومی گفته : «روند نیاز و سلایق مردم در استفاده از خودروها در حال تغییر است و به همین دلیل نوع خدمات دهی خودروسازان به مشتریان نیز متناسب با نیازهای مردم تغییر می کند. در این راستا جدیدترین مدل مفهومی آلتیمو در پاریس یک نمونه کاملا ارتباطی و خودران است که در فضایی تجملاتی مسافران را در بین دو منطقه جا‌به‌جا خواهد کرد. این مدل می‌تواند برای سفری کوتاه، طی مسافتی یک ساعته و یک روزه مورد استفاده قرار گیرد و انعطاف و سازگاری آن آنقدر بالاست که می‌توان از آن برای مسافت‌های بلندتر، سفرهای بین شهری، تجربیات توریستی یا کاری بهره برد.»
نگاهی دیگرباره به آلتیمو نشان می‌دهد رنو یک چرخش عظیم را در سازوکار طراحی محصولاتش به کار گرفته است. طراحی فضای داخلی خودرو بسیار آینده‌نگرانه و درخشان است. برای دسترسی آسان به بیشتر نقاط کابین صندلی‌ها به صورت چرخشی و با ویژگی‌ باز شدن خودکار طراحی شده‌اند. سرنشین ها در این خودرو ۵٫۸ متری که ۱٫۳۵ متر ارتفاع دارد، فضای حرکتی زیادی را داشته و می‌توانند درفضای داخلی مملو از چوب، چرم و مرمر با آرامش حرکت کرده و زمان بگذرانند. خودرو در طراحی خود ستون B را حذف کرده و دارای یک سقف بزرگ شیشه‌ای است. فاصله بین دو محور خودرو نیز ۴ متر است. همه اینها یعنی رنو در آخرین مفهومی خود به دنبال ساخت یک لیموزین خودمانی و اجتماعی‌تر بوده که در آن می توان تجربه‌ای بی‌بدیل از رفاه و ارتباط را توامان به سرنشینان داد. در عین حال استفاده از المان‌هایی که موجب شده تا فضای داخلی خودرو کاملا خصوصی و شبیه به یک نشیمن دلنشین گردد، اوج هنر رنو در استفاده از دانش طراحی است.
یکی از نکات جالبی که در بدنه خودرو دیده می‌شود، طراحی فلس مانند بخش‌هایی از بدنه خودرو است که زیبایی و شکوه خاصی به آلتیمو داده و از یک جنبه، این مفهومی فرانسوی را به یک ماهی کمیاب و خوش‌خط و خال تبدیل کرده است. همچنین فرم بسیار ظریف چراغ‌های جلو و عقب خودرو در کنار به‌کارگیری لوگو رنو در جای جای بدنه باعث شده تا حس بیننده نسبت به این خودرو اروپایی توام با احترام و شگفتی باشد؛ چیزی که تجربه آن قبلا برای رنو ممکن نبود.

کدخبر: ۲۲۹۱۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر