کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۰۰۴
تاریخ خبر:

رمزگشایی از یک بیلبورد عجیب در شهر

روزنامه هفت صبح | بهمن موتور پس تغییر نام فنگون ix5 به دیگنیتی بیکار ننشست و سریعاً نامی دیگر بر شاسی‌بلندی انتخاب کرد که همچون دیگنیتی محصول چین است و قرار است به زودی به خودروهای حاضر در بازار اضافه شود: جتور X70 یا آنطور که بهمنی‌ها دوست دارند صدایش کنند فیلدیتی (به معنای وفاداری). این نام در بیلبورد و تیزری که بهمن‌موتور منتشر کرده به نمایش درآمده است.

جتور زیرمجموعه‌ جدیدی از هلدینگ چری است که در سال ۲۰۱۸ و در سالگرد ۲۰سالگی چری ایجاد شده است. مدل X70 اس که در کلاس شاسی‌بلندهای بزرگ است نیز جزو اولین محصولات آن است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفتی را تجربه کرد. این خودرو از نمای جلو به شاسی‌بلندهای نیسان شباهت زیادی دارد و از نمای عقب هم به سانتافه نسل قبل رفته است.

از این رو برخلاف دیگنیتی که ظاهری اسپورت‌تر دارد و شبیه جنسیس GV70 است، فیدلیتی ظاهر روزآمد را فدای کابین جادار کرده و چندان نمی‌توانید روی به‌روز بودن طراحی آن حساب باز کنید.
به مانند دیگر محصولات چری، این خودرو نیز از پیشرانه ۱٫۵ لیتری بهره می‌برد که به توربوشارژر نیز مجهز شده و قادر است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند.

X70 اس در بازارهای جهانی با جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تولید می‌شود که بهمن موتور ترجیح داده به جای آن از جعبه دنده CVT در مونتاژ این خودرو استفاده کند. لازم به ذکر است که بهمن‌موتور نسخه پیش از فیس‌لیفت این خودرو را مونتاژ خواهد کرد چون در نسخه فیس‌لیفت‌شده در سال ۲۰۱۹ پیشرانه جدید ۱٫۶ لیتری توربو برای آن معرفی شده است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌دهد.

در نمای داخلی با خروجی‌های تهویه سراسری، نوار کرومی پهن و صفحه نمایشگر بالای کنسول مواجهیم. در این بخش فیدلیتی چیزی فراتر از رقبای خود ارائه نمی‌دهد. از آپشن‌های فیدلیتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: استارت دکمه‌ای، سقف پانورامیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسورهای نور و باران، ۶ کیسه هوا، ترمز پارک برقی، رادار پیشگیری از تصادفات، کیلومترشمار دیجیتالی، مانیتور ۱۰ اینچی، جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور پایی (در نسخه فول)، سامانه کنترل پایداری به همراه رادار نقطه کور و بین خطوط و سنسورهای هشداردهنده موانع در جلو و عقب خودرو.

البته فیدلیتی مونتاژشده در ایران برای پایین‌آوردن قیمت به احتمال زیاد باید با برخی از این آپشن‌ها خداحافظی کند.با توجه به اینکه نسخه‌های مختلف فیدلیتی در بازار بومی قیمتی بین ۷۰ تا ۱۲۳ هزار یوآن دارند، باید خودروهایی از جمله دیگنیتی، تیوولی، چری تیگو۷ و جک X7 را از جمله رقبای تازه وارد چینی در بازه قیمتی ۷۰۰ تا ۹۰۰میلیون تومان ایران دانست. هنوز معلوم نیست که بهمن فیدلیتی چه زمانی وارد بازار ایران خواهد شد اما به احتمال بسیار زیاد عرضه این محصول با قیمتی فراتر از بهمن دیگنیتی، به سال ۱۴۰۰ موکول خواهد شد.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۶۹۰۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر