کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۸۶۲
تاریخ خبر:

رقبای اصلی مکرون در انتخابات چه کسانی هستند؟

روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | مکرون به پایان کار خود نزدیک شده است وبه زودی باید در یک رقابت داغ انتخاباتی شرکت کند که مشخص شود او در الیزه ماندنی است یا باید جایش را به سیاستمداران مسن‌تری بدهد. او جوانترین رئیس‌جمهور فرانسه بود که در سال ۲۰۱۷ توانست قلب مردم سختگیر کشورش را تصرف کند و بدون تعلق به هیچ یک از احزاب مرسوم، رای آن‌ها را به دست بیاورد. اما با گذشت چهار سال از آن روز‌، میزان محبوبیت مکرون کاهش یافته است.

او به خاطر تصمیمات اقتصادی‌اش که فشار زیادی بر قشر متوسط رو به پایین می‌آورد، با جنبش جلیقه زردها رو به رو شد. کمی بعد قانونی که فرانسوی‌ها را از فیلم گرفتن از اقدامات نیروهای پلیس در اعتراضات منع می‌کرد تبدیل به پاشنه آشیلش شد و حالا با بحران کرونا و واکسن روبه‌روست که تعداد چشمگیری از فرانسوی‌ها او را به خاطر اجباری کردن واکسن نمی‌بخشند.اما او دو رقیب سرسخت در انتخابات دارد که هر دوی آنها زن هستند. اینجا کمی در مورد رقبای جدید امانوئل مکرون بخوانید:

مارین لوپن: او سال‌هاست که برای تصرف قدرت در افغانستان تلاش می‌کند. هیچ یک از تلاش‌های او تاکنون موفق نبوده اما به نظر می‌رسد که حضور این چهره راست‌گرا و افراطی به عنوان خطری برای چپ‌گرایان به حساب می‌آید و ماجرا جدی است. مارین لوپن در انتخابات سال ۲۰۱۷ تنها سی و چهار درصد آرا را به دست آورد. اما با گسترش حضور مهاجران که به احتمال زیاد در ماه‌های پیش رو بیشتر هم خواهد شد، راست افراطی شانس بیشتری برای تصرف قدرت در فرانسه را دارد.

در نظرسنجی‌های اخیر در فرانسه هرچند که هنوز مکرون در مقابل لوپن شانس بیشتری داشت اما اختلاف میان آن دو واقعا کم بود. از آن سو این زن تلاش کرده تا چهره تازه‌ای از حزبش را به هموطنانش نشان دهد. او خود را با مشغولیت‌های محیط زیستی مشغول کرده و مدت‌هاست که از سخنرانی‌های تندوتیزش خبری نیست.

ماریون آن پرین لوپن متولد ۵ اوت ۱۹۶۸ در نوی سور سن سیاستمدار فرانسوی و رهبر جبهه ملی فرانسه از ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱ است. حرفه او وکالت است. او دختر جوان‌تر ژان ماری لوپن سیاستمدار راست‌گراست. به تازگی گفته می‌شود که او از پدر ملی‌گرای خود، بسیار دموکرات‌تر و انعطاف‌پذیرتر شده‌است؛ او می‌خواهد مهاجرت را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد، در حالی که پدرش می‌خواست آن را کلاً متوقف کند. او افرادی را به خاطر نژادپرستی، یهودستیزی، یا پتنیسم از حزب اخراج کرده‌است.

او در پی اظهارات بحث‌برانگیز پدرش او را در ۲۰ اوت ۲۰۱۵ از حزب اخراج کرد.او همچنین برخی از مواضع سیاسی حزب را منعطف کرد و از اتحاد مدنی برای زوج‌های همجنس حمایت کرد در حالی که حزبش بیشتر مخالف رسمیت قانونی شراکت همجنس بود، سقط جنین مشروط را پذیرفت و مجازات اعدام را از پلتفرمش حذف کرد. او که مخالف صریح‌اللهجه بودن ایالات متحده آمریکا و ناتو است، وعده داده فرانسه را از منطقه نفوذ آنها خارج سازد.

آن ایدالگو: او فعلا شهردار پاریس، یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان است. او سال گذشته به دلیل استخدام بیش از حد زنان در پست‌های بالای مدیریتی در سال ۲۰۱۸، ۹۰ هزار یورو جریمه شد.آن ایدالگو، شهردار پاریس روز سه‌شنبه ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) در نشست شورای شهر پاریس با اعلام این موضوع، این تصمیم علیه شهرداری را «پوچ»، «ناعادلانه»، «غیرمسئولانه» و «خطرناک» خواند. ایدالگو ۶۲ ساله سال گذشته برای دومین دوره پیاپی به شهرداری پاریس انتخاب شد.

او طی دوران خدمت خود در شهرداری پاریس، همه‌گیری کرونا، آتش‌سوزی کلیسای نوتردام، حملات تروریستی ۲۰۱۵ پاریس و نیز برگزاری موفق اجلاس آب و هوایی سازمان ملل را در کارنامه خود دارد.او شخصیتی خوشنام است و تبار اسپانیایی دارد. سوسیالیست است و اولین زنی است که توانسته در فرانسه به چنین مقامی دست یابد. به نظر می‌رسد که برای چپ گرایان فرانسه آن ایدالگو گزینه ایده آلی باشد. اما باید دید که آیا جاذبه مکرون بعد از یک دوره چهارساله واقعا برای فرانسوی‌ها به پایان رسیده است یا نه؟

کدخبر: ۴۱۳۸۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر