کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۰۲۵
تاریخ خبر:

رقابت سه تفنگدار چانگان در بازار شاسی‌بلندها

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | در ایران چانگان را با نسل قبلی CS35 می‌شناسند که از سوی سایپا عرضه شد و توانست در بخش کراس‌اوورهای ارزان و اقتصادی بازار کارنامه خوبی را به نمایش بگذارد اما چانگان در بازار رقابتی چین هم توانسته در حد و اندازه برندهایی همچون نیسان و فولکس‌واگن ظاهر شود تا حدی که در فوریه ۲۰۲۱ افزایش فروش ۵۲ درصدی نسبت به فوریه ۲۰۱۹ (قبل از شیوع کرونا) را به ثبت رساند و خودروهایی همچون CS55 و CS75 از این برند افزایش ۷۵۰ درصدی را ثبت کردند! اما مثلث موفقیت چانگان چه خودروهایی هستند و چه مزیتی نسبت به رقبا دارند؟

* چانگان CS75 : این روزها در بازار چین می‌توانید هم چانگان CS75 معمولی و هم چانگان CS75 پلاس را خریداری کنید اما مشتری‌های چانگان از زمانی که CS75 پلاس آمده، دیگر چندان توجهی به CS75 معمولی ندارند. واقعیت این است که در نسخه پلاس که دومین نسل از CS75 است و در سال ۲۰۱۹ معرفی شده، انقلابی در طراحی این شاسی‌بلند چینی به وقوع پیوسته و با خودرویی روبه‌رو هستیم که می‌توان آن را لکسوس RX چینی دانست!

در قیاس با رقیب سرسختی مثل هاوال H6 مزیت اساسی CS75 را می‌توان در کابین و صندوق عقب جادار آن دانست. همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌رانندگی در آن تعبیه شده‌اند که در رقبا اثری از آنها نیست. چانگان این مدل را با دو پیشرانه به بازار فرستاده؛ ۱٫۵ لیتری توربوی ۱۷۸ اسبی و دو لیتری توربوی ۲۲۳ اسبی. از این رو لازم نیست نگران قدرت پایین خودرو باشید.

* چانگان CS55 : اگر CS75 لکسوس RX چینی بود هیچ لقبی بهتر از رنج‌روور چینی نمی‌تواند برادر وسطی خانواده چانگان یعنی CS55 را توصیف کند! نسل دوم CS55 با پسوند پلاس هم در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. هرچند کابین این خودرو به زیبایی و شکوه CS75 نیست اما دیگر خبری از CS55 نسل اول با آن کابین بی‌روح و کسل‌کننده نیست و تریم ترکیبی خاکستری و قرمز در مجموع زیبا و چشم‌نواز از آب درآمده.

چانگان به سراغ ابتکار جالبی در مدل ۲۰۲۱ این خودرو رفت و توانست قدرتش را از ۱۵۶ اسب بخار به ۱۸۰ اسب بخار افزایش داده و در عین حال مصرف سوختش را با ۰٫۸ لیتر کاهش به ۶٫۴ لیتر برساند. ترکیب این پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوی پربازده با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه، چانگان CS55 را به یکی از بهترین‌ها در بازه قیمتی زیر ۱۷ هزار دلار کرده است.

* چانگان CS35 : چانگان در سال ۲۰۱۸ نسخه پلاس CS35 را معرفی کرد اما از همان زمان انتقاداتی به شرکت وارد شد مبنی براینکه این خودرو به اندازه کافی تغییر پیدا نکرده و زیبا نیست. با فیس‌لیفتی که چند ماه پیش از آن رونمایی شد اما چانگان دهان بیشتر منتقدان را بسته! نمای این خودرو به شدت اسپرت شده و در واقع با یک CS75 مینی طرفیم.

کابین هم تحولات اساسی به خود دیده تا آنجایی که حتی پنل‌های تودری و زیرآرنجی‌های آن نیز دوباره طراحی شده است. نمای کلی داشبورد با ترند این روزها هم سو شده، دو نمایشگر برای اطلاعات سرگرمی و راندن پیش روی راننده قرار گرفته، دریچه‌های سیستم تهویه به یکدیگر متصل شده و از تریم دو رنگ قرمز و مشکی برای پوشش‌های چرمی کابین استفاده شده است. البته قوای فنی این خودرو بدون تغییر باقی مانده و می‌توانید از بین پیشرانه‌های ۱۲۸ و ۱۵۸ اسبی یکی را انتخاب کنید.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۵۰۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر