کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۶۴۲
تاریخ خبر:

رقابت غول‌های صنعت غذا به نفع اشتغال‌زایی

روزنامه هفت صبح | روز پنجشنبه در روزنامه هفت‌صبح گزارشی با عنوان «نبرد سنگین میان کاله و میهن» منتشر کردیم که بازتاب‌های زیادی به وجود آورد. در آن گزارش به حجم سنگین تبلیغات تلویزیونی و قرعه‌کشی‌های برند «میهن» اشاره کرده و به بررسی تفاوت تبلیغات این دو برند در حوزه سنتی و دیجیتال پرداختیم. در ادامه آن گزارش، بنیانگذار و مسئولان «کاله» توضیحاتی را به هفت صبح ارائه دادند که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

*** رقابت به نفع اشتغال‌زایی
«غلامعلی سلیمانی» بنیانگذار برند «کاله» به هفت صبح می‌گوید که نبردی میان کاله و میهن وجود ندارد: «واقعیت این است هر چقدر هم که به تعداد فعالان اقتصادی در میان بخش‌های تولیدی خصوصی کشور اضافه شود، باز هم کم است و در نهایت، این موضوع هم به نفع اقتصاد کشور است و هم به نفع مصرف‌کنندگان. ما با هیچ برندی نبرد نداریم و بزرگ‌ترین نبرد ما و سایر برندها با تحریم و بیکاری است.»

او در رابطه با برند «میهن» نیز می‌گوید: «آقای ایوب پایداری بنیانگذار برند میهن ، مانند برادرم هستند و از قدیم با هم رفاقت داشتیم و این رفاقت هنوز هم ادامه دارد. حالا هم که پسرشان «ابوالفضل» به عنوان مدیرعامل میهن مشغول به کار هستند، همچنان این رفاقت وجود دارد و مثل پسرم ایشان را دوست دارم.» او در پایان گفت‌وگوی کوتاه خود می‌گوید: «امیدواریم همه برندها بتوانند این روزهای سخت اقتصادی را پشت سر بگذارند و بتوانیم در رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی، نقش بیشتری داشته باشیم.»

*** تحلیل آماری تبلیغات
اگر خاطرتان باشد در گزارش قبلی به این نکته اشاره کرده بودیم که این دو برند در کدام یک از بسترهای تبلیغاتی (تلویزیون، بیلبورد، دیجیتال و…) هزینه کرده‌اند. هفت‌صبح حالا به اطلاعات جالب‌تری دست پیدا کرده و می‌خواهیم بررسی کنیم میزان تاثیری‌گذاری این تبلیغات چقدر بوده است. در این رابطه «حامد توفیقی» مدیر دیجیتال مارکتینگ «کاله» به هفت‌صبح می‌گوید: «میهن به دلیل مسابقه جذاب و پر سر و صدایی که راه انداخته موفق شده فالوئرهای زیادی را در اینستاگرام جذب کند.

به طوری که قبل از شروع کمپین تبلیغاتی برند میهن، هر دو برند شانه به شانه هم حرکت می‌کردند و هر دو تقریبا ۱۳۴هزار نفر دنبال‌کننده داشتند. اما به لطف خودرو bmw و ۵۰ سکه طلا، تعداد دنبال‌کنندگان میهن به ۱۹۸هزار نفر رسیده و تعداد فالوئرهای کاله به ۱۴۱هزار نفر. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که در حوزه اینستاگرام، برتری با برند میهن بوده و این قرعه‌کشی‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی تاثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته است.»

او درباره حوزه دیگر یعنی، وب‌سایت و تعداد مخاطبان این دو برند می‌گوید: «از لحاظ جایگاه الکسا، رتبه کاله ۳۳۰ امین سایت ایران است و رتبه میهن ۴۰۰۷ در میان سایت‌های ایرانی. همچنین کاله با سرمایه‌گذاری بلندمدتی که روی تولید محتوای وبلاگ سایت خود انجام داده توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و در بسیاری از کلیدواژه‌های صنایع لبنی در صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل حضور داشته باشد. بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم که در حوزه تولید محتوای تحت وب‌سایت، برتری با برند کاله بوده است.»

کدخبر: ۳۲۲۶۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر