کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۸۳۵۸
تاریخ خبر:

رقابت‌ فرامرز قریبیان ‌‌و پیمان معادی

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | یک ارزیابی شتابزده از جشنوراه فجر (قسمت دوم). جشنواره از نیمه خود گذشت و به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین ۴ فیلم باشد. خروج از ابراهیم حاتمی‌کیا‌، روز صفر از سعید ملکان‌،‌ شنای پروانه از محمد کارت و درخت گردو از محمد‌حسین مهدویان. تنها فیلمی که این شانس را دارد که به این چرخه وارد شود فیلم خورشید از مجید مجیدی است که درباره‌اش حرف زیاد است اما کسی آن را ندیده است. به هرحال مجیدی مثل حاتمی‌کیا تبحر ویژه‌ای در شکار سیمرغ‌ها دارد. (نفر سوم این مثلث رضا میرکریمی است که امسال فیلمی ندارد )

اما آبادان یازده ۶۰‌،‌ روزبلوا و مغز استخوان هم در حلقه دوم قرار دارند. به‌خصوص روز بلوا که ترکیب داورها شانس فیلم شعیبی را افزایش می‌دهد. در مورد خون شد هنوز ایده خاصی نداریم. باید این فیلم کیمیایی را ببینیم‌. بزرگ مرد سینمای ایران در ۷۸ سالگی سی‌امین فیلم خود را ساخته است.

در میان بازیگران مرد اگر علی نصیریان فیلم خورشید را ندیده مد نظر قرار دهیم‌، ‌رقابت بین فرامرز قریبیان فیلم خروج و پیمان معادی درخت گردو است. در مرحله دوم جواد عزتی در شنای پروانه و بابک حمیدیان برای روزبلوا و تا مغز استخوان می‌توانند خود را در فهرست نامزدها ببینند. و البته امیر جدیدی که شانسش بستگی به سیاستی است که جشنواره در مقابل این فیلم مهم اتخاذ می‌کند.

در میان بازیگرهای زن امسال بازی فوق‌العاده‌ای ندیده‌ایم. پریناز ایزدیار چیزی فراتر از سطح توقعات ما ایفا نکرده است‌. نه در سه کام حبس و نه در مغزاستخوان. فاطمه معتمد‌آریا در عامه پسند خوب است اما در همان استانداردهای خاص و ویژه خانم معتمد آریا. مینا ساداتی در درخت گردو را نمی‌توان نقش یک درنظر گرفت.

یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌ها در خارج از سودای سیمرغ حضور دارد. هانیه توسلی در فیلم بی‌صدا حلزون اولین ساخته بهرنگ دزفولی‌زاده. هانیه توسلی در این فیلم کار سختی در تقلید گویش کم شنوایان انجام داده است که می‌توانست او را به شانس مهم سیمرغ بلورین امسال بدل کند‌. اما افسوس. بازی‌های باران کوثری در عامه‌پسند و طناز طباطبایی در شنای پروانه از شانس‌های نقش مکمل هستند.
و یک سوال: ‌چرا لباس شخصی از چرخه سودای سیمرغ کنار گذاشته شد؟‌

کدخبر: ۳۰۸۳۵۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر