کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۷۱۸۰
تاریخ خبر:

رقابت‌ دو ایرانی حزب سبزها و سوسیال دموکرات در پارلمان آلمان

روزنامه هف صبح | در جریان انتخابات اخیر پارلمان آلمان و در یکی از حوزه‌های انتخاباتی فرانکفورت رقبای اصلی دو ایرانی بودند. امید نوری‌پور از حزب سبز آلمان و کاوه منصوری از حزب سوسیال دموکرات. سایر کاندیداها آرای به‌مراتب پایین‌تری داشتند و در نهایت نوری‌پور با ۲۹درصد آرا نفر اول شد و منصوری با ۲۳٫۳‌درصد آرا نفر دوم.

بنابراین هر دو راهی مجلس موسوم به بوندستاگ شدند. جایی‌که امید‌ نوری‌پور از ۱۵ سال پیش تجربه حضور در آن را دارد اما برای کاوه منصوری که سیاستمدار جوان‌تری است، یک تجربه جدید محسوب می‌شود. امید‌‌ نوری‌پور در آلمان چهره نسبتا شناخته‌شده‌ای است. او از سال ۲۰۰۶ و بعد از اینکه یوشکا فیشر رهبر حزب سبزهای آلمان به پست وزارت امورخارجه رسید، جای او را در پارلمان فدرال گرفت. بعدها او به سخنگوی سیاست خارجی این حزب هم تبدیل شد.

کاوه منصوری اما این تجربیات مفصل را در فضای سیاسی آلمان ندارد. او حالا ۳۲ ساله است و برای اولین‌بار راهی پارلمان آلمان شده. منصوری در رشته حقوق تحصیل کرده و در سال‌های اخیر به‌عنوان یک وکیل به شرکت‌های مختلف مشاوره داده. در عین حال به عضویت سه اتحادیه کارگری هم درآمده و با همکاری حزب سوسیال دموکرات در عرصه سیاسی هم قدم گذاشته. عمده شعارهای انتخاباتی او روی حمایت از اقشار ضعیف و مهاجران و رفع تبعیض متمرکز است.

وجه اشتراک نوری‌پور و منصوری شاید این باشد که هیچ‌کدام خیلی مواضع دوستانه‌ای نسبت به ایران ندارند. هر دو البته خود را حامی پناهجویان و مهاجران به آلمان معرفی می‌کنند اما نسبت به مسائل ایران یا اظهارنظر خیلی روشنی از آنها سراغ نداریم یا مواضع انتقادی دارند. امید نوری‌پور که به شکل فعالانه‌تری در این زمینه‌ از چند سال پیش وارد شده است، حتی چند سال پیش از ساخت فیلم ضد‌ایرانی ۳۰۰ هم دفاع کرده بود یا یک مرتبه گفته بود علاقه‌ای به حفظ تابعیت ایرانی خود ندارد.

امید نوری‌پور الان ۴۶ ساله است و از ۱۳ سالگی به همراه خانواده‌اش به آلمان مهاجرت کرد. او بعد از مهاجرت در رشته‌های مختلف تحصیلی از ادبیات آلمان و سیاست گرفته تا فلسفه وارد شده و همه را نیمه‌کاره رها کرده. هرچند که پدر و مادر او هر دو تحصیلکرده هستند اما یکی از جنجال‌های دوران نمایندگی او مربوط به وقتی است که فاش شد یک بیوگرافی جعلی از خود منتشر کرده.

یک نکته بامزه اینکه او خود را به‌عنوان یک رپر هم معرفی می‌کند اما ظاهرا در این فعالیت هنری خیلی به توفیق خاصی دست پیدا نکرده چون ما رد پایی از او در این سبک موسیقی پیدا نکردیم. خودش در یک مصاحبه گفته بود:‌ «من معمولا در خانه جلوی آینه رپ می‌کنم و همسرم فکر می‌کند از بحران میانسالی رنج می‌برم.»

کدخبر: ۴۱۷۱۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر