کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۰۱۵
تاریخ خبر:

رفتار اجتماعی را از حامد لک یاد بگیرید!

روزنامه هفت صبح | حامد لک در پنج مسابقه‌ای که درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته. در ۴ مسابقه کلین‌شیت کرده و از ۱۳ شوتی که به سمت دروازه‌اش آمده، به‌جز یک پنالتی مقابل الدحیل مابقی را مهار کرده. دروازه‌بان ۲۹ ساله پرسپولیس با این عملکرد باکیفیت و شسته‌رفته، تمام نگرانی‌ها بعد از رفتن بیرانوند را برطرف کرده، درحالی‌که در زمان عقد قرارداد با لک، هواداران پرسپولیس خیلی راضی به نظر نمی‌رسیدند.

شاید به‌خاطر پنالتی‌ چیپی که از علی علیپور، درون دروازه ماشین‌سازی گرفت یا کری‌خوانی او با مهدی طارمی در بازی ۴ سال پیش مقابل سایپا. به‌هرحال قبل از این چند بازی آسیایی اخیر هم تصاویری از انعطاف بدنی و آمادگی بالای لک در تمرینات، هواداران پرسپولیس را به وجد آورده بود و در نهایت هم نمایش درخشان او در بازی‌های اخیر ثابت کرد که لک گلر خوب و مطمئنی است.

به‌خصوص باید به تسلط او روی توپ‌های تک‌به‌تک اشاره کنیم که به سبک دروازه‌بان‌های فوتسال با باز کردن کامل دست‌ها و بهره بردن از پاهایش شعاع بیشتری را از فوروارد حریف می‌گیرد و شگرد خاص او محسوب می‌شود. فراتر از این بحث‌های فوتبالی اما یک نکته‌ای در مورد حامد لک وجود دارد که این روزها بین سایر بازیکنان فوتبال کمتر سراغ داریم.

حامد لک از روزی که با پرسپولیس قرارداد بسته به طرز محسوسی فعالیتش را در اینستاگرام محدود کرده. آخرین پست او مربوط به روز عقد قراردادش با پرسپولیس است و آخرین استوری‌‌اش را دو هفته پیش منتشر کرده. بخشی از هایلایت‌ها هم البته که از قبل مانده به معرفی کتاب‌هایی اختصاص دارد که او خوانده؛ در حد بیگانه آلبر کامو یا عقاید یک دلقک هاینریش بل!

خلاصه که همین دور شدن از هیاهوی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند عامل تمرکز بالای حامد لک باشد. این رفتار حامد لک را مقایسه کنید مثلا با حاشیه‌سازی‌های اخیر محمد دانشگر، مدافع باشگاه استقلال. او همین چند روز اخیر درگیر یک مجادله لفظی با هواداران استقلال در اینستاگرام شده با انواع و اقسام حرف‌های منشوری.

همین بازیکن چندی پیش پای بعضی صفحات هوادارای پرسپولیس هم با الفاظ هنجارشکنانه‌ای کری‌خوانی می‌کرد. خب این نشان می‌دهد او زیادی اهل وقت‌گذرانی در اینستاگرام است. این مدافع ۲۶ ساله چندی پیش هم در فرودگاه با تعدادی از هواداران استقلال درگیری فیزیکی پیدا کرده بود. سایر بازیکنان استقلال هم البته وضعیت بهتری ندارند و بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذارند.

مثل امیرارسلان مطهری که در اینستاگرام جمله‌ جنجالی‌ای خطاب به کادر استقلال نوشته و تیم را درگیر حاشیه جدیدی کرده که با واکنش تند وریا غفوری، کاپیتان تیم هم مواجه شده. درگیری اخیر حسینی، دروازه‌بان استقلال با دکتر ستوده، پزشک استقلال در فرودگاه که پای پلیس قطر را وسط کشید را هم می‌توانیم مرتبط با همین عدم‌تمرکز کافی بازیکنان بدانیم. درست نقطه مقابل حامد لک، دروازه‌بان پرسپولیس که اگر با همین فرمان ادامه بدهد می‌تواند همراه پرسپولیس امسال در آسیا تاریخ‌ساز باشد.

کدخبر: ۳۵۲۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر