کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۷۸۹
تاریخ خبر:

رفتارهای مشکوک وابسته نظامی هلند در فرودگاه امام

در جدیدترین اقدام مشکوک مقامات دیپلماتیک سفارتخانه‌های اروپایی در تهران، «مارتین فان آسپرن» وابسته نظامی هلند در تهران پس از درخواست گیت بازرسی برای بررسی بسته پستی که همراهش بود، سفر خود را به دوحه لغو کرد.

روزنامه «وطن‌امروز» در شماره امروز خود با انتشار این خبر نوشته: «مارتین فان آسپرن» وابسته نظامی هلند در تهران که قصد سفر به دوحه قطر با یک بسته پستی را داشت پس از درخواست گیت بازرسی سپاه پاسداران در فرودگاه برای مشاهده محتویات بسته مشکوک از ارائه آن به گیت سر باز زد و سفر خود را لغو کرد.

او در ابتدای امر تلاش کرد با سیاسی خواندن بسته مذکور مانع بازرسی آن شود اما پس از استعلام و حضور کارکنان وزارت امور خارجه مستقر در فرودگاه امام خمینی مشخص شد بسته عنوان شده جزو بسته‌های سیاسی محسوب نمی‌شود و با مفاد پروتکل‌های بین‌المللی مغایرت دارد. لازم به ذکر است بسته‌های دیپلماتیک براساس قوانین و مقررات کنوانسیون وین، باید دارای علامت خارجی مشهود و مشخص و حاوی اسناد دیپلماتیک یا اشیای مورد استفاده رسمی باشند؛ بسته‌های سیاسی جهت خروج از کشور باید ممهور شده و با نامه رسمی ارسال شوند.

با این حال فان آسپرن پس از آنکه با مقاومت بازرسی سپاه پاسداران در فرودگاه امام خمینی(ره) مواجه می‌شود سفر خود به قطر را کنسل می‌کند تا بسته مشکوکش مورد بازرسی نیروهای ایرانی قرار نگیرد.

کدخبر: ۴۰۱۷۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560694797

    عتیقه قاچاق میکرده