کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۷۷۱
تاریخ خبر:

رضایا ‌بعد از ۱۶‌سال مجوز ارشاد را گرفت

روزنامه هفت صبح | صدای رضایا بعد از ۱۶ سال بالاخره مجاز شد و تک‌آهنگی از او به نام «منو آروم کن» با مجوز رسمی وزارت ارشاد منتشر شد. مدتی پیش یکی از دوستان نزدیک و هم‌دوره او به نام آرمین توای‌اف‌ام هم به همین شکل مجوز گرفته بود. این دو نفر در سال ۱۳۸۵ با خواندن ترانه‌ای به نام نازگل با همراهی شاهین فلاکت به شهرت رسیدند. شاهین فلاکت و آرمین رپ می‌خواندند و رضایا بخش پاپ این آهنگ را اجرا می‌کرد.

بعدها رضایا و آرمین همکاری‌های مشترکی هم با امیر تتلو، حسین تهی و اردلان طعمه داشتند. در دوره‌ای حتی همگی ساکن دوبی شدند و چند موزیک‌ویدئو هم ضبط کردند. مدتی بعد اما مسیر اعضای این گروه از هم جدا شد. حسین تهی به اروپا مهاجرت کرد و کلا قید فعالیت قانونی در کشور را زد. اردلان عضو کم‌استعدادتر این گروه بود و مدتی بعد فراموش شد.

امیر تتلو وارد جنجال‌های ریزودرشتی شد تا رسید به این نقطه‌ای که الان می‌بینیم. آرمین و رضایا اما هنرمندان صبورتری بودند. آنقدر در داخل کشور ماندند و مصرانه برای فعالیت قانونی و مجاز تلاش کردند که به چیزی که می‌خواستند رسیدند. شاید البته کمی دیر و فرصت کنسرت گذاشتن و کسب درآمد در سال‌های اوج شهرت را از دست دادند.

رضایا با نام اصلی امیررضا طاری متولد ساری است و در ۱۹ سالگی برای فعالیت حرفه‌ای موسیقی به تهران آمد. بین همه دوستانش هم او تسلط بهتری روی صدایش داشت و با سواد موسیقایی بالاتر انتظار می‌رفت موفق‌تر از بقیه باشد، اما اینطور نشد و رضایا تقریبا در مهجوریت ماند.

در تمام این ۱۶ سال به‌جز چند مورد انگشت‌شمار ترانه‌های او هیت نشدند و به نظر می‌رسد او نتوانست خود را با تحولات مارکت موسیقی ایران هماهنگ کند و البته ضعف ترانه‌های او هم واقعا مشهود بود. این شد که در تمام این سال‌ها فقط چند آهنگ معدود از او خیلی بین مردم شنیده شد؛ از جمله «باید صبر کرد»

با تنظیم حامد برادران که می‌گفت: «تا کی باید صبر کرد قلبم براش درد کرد/ جونم براش تب کرد اون که ندیده» یا آهنگ «با همه فرق داشت» که می‌گفت: «اون قلبم رو برداشت گرفت تو دستاش یادم نمیره چقدر دوستم داشت/ تموم کاراش مزه حرفاش با همه فرق داشت» که حاصل همکاری با مسعود جهانی بود و در استودیوی رضا شیری ضبط شد. نقطه قوت رضایا در تمام این آهنگ‌ها تسلط او در هنگام خواندن نقطه اوج آهنگ و ترجیع‌بند ترانه است و شاید همکاری دوباره او با آرمین تو‌ای‌اف‌ام یا یک رپر داخل کشور این مهارت او را بیشتر به نمایش بگذارد.

کدخبر: ۳۸۵۷۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر