کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۹۹۹
تاریخ خبر:

رصد‌خانه |‌ تمایلات رنگی‌‌ میثاقی و خداحافظ رفیق و...

روزنامه هفت صبح | ‌خداحافظ رفیق در خیال ساخته شد: یکی از فیلم‌های محبوب تاریخ سینمای ایران «خداحافظ رفیق» امیر نادری است.علیرضا زرین‌دست در مستند «رخ» شبکه نسیم تعریف کرد ایده ساخت این فیلم به زمانی برمی‌گردد که او و نادری همخانه بودند. این دو هر شب در سانس آخر سینما امپایر فیلم می‌دیده‌اند و همین جا با هم آشنا و همخانه می‌شوند.

زرین‌دست وقتی در عکاسخانه کار می‌کرده ماجرای سرقت از جواهرفروشی را می‌شنود. شب که به خانه می‌آید ماجرا را برای نادری تعریف می‌کند و کم‌کم فیلمنامه‌ای بر اساس آن شکل می‌گیرد.زرین‌دست شب‌ها از دست خود به عنوان دوربین استفاده می‌کند و نادری میزانسن می‌دهد.«خداحافظ رفیق» اینگونه و در رویا و خیال دو سینماگر توانمند شکل می‌گیرد و در نهایت ساخته می‌شود.

* میان‌نویس شبکه پنج اصولی نبود: در شب قدر غالب شبکه‌ها ویژه برنامه‌هایی متناسب با این مناسبت آماده کرده بودند.یکی از آنها پخش زنده مراسم احیا از امکان مذهبی است.شبکه پنج مراسم احیای حرم عبدالعظیم حسنی (ع) را پوشش داد.این شبکه موقع خوانش دعای مربوط به قرآن به سر گرفتن، متن عربی را به شکل میان‌نویس در قاب خود قرار داد.این کاری است که دیگر شبکه‌ها هم انجام دادند منتها حاصل کار شبکه پنج دارای یک ایراد است.

ایراد به محل قرار گرفتن کپشن (نزدیک به وسط کادر) برمی‌گردد که اصولی نبود.حتی در جاهایی این کپشن موقعیت خواننده دعا را تحت تاثیر قرار می‌داد به گونه‌ای که در چند مورد فقط از چانه به بالای او مشخص بود.در شبکه‌های دیگر اما برای متن دعا و ترجمه فارسی آن،جایی درست تعبیه شده بود.

* چرا میثاقی تمایلات رنگی‌اش را کنترل نمی‌کند: محمد‌حسین میثاقی اگرچه در طول این سال‌ها تلاش کرده در قامت گزارشگر برنامه نود و بعد مجری برنامه «فوتبال برتر» گرایش رنگی خودش را پنهان کند،اما همیشه در بزنگاه‌ها تمایلات رنگی‌اش را به شکلی آشکار بروز می‌دهد.انتخاب مهدی شیری برای حضور در تیم ملی یکی از بارزترین مواردی بود که او تمایلات رنگی‌اش را نشان داد.اما تازه‌ترین واکنش رنگی او مربوط است به همین برنامه یکشنبه شب.

جایی که نوبت به بررسی بازی‌های استقلال در لیگ قهرمانان رسید و میثاقی در نطقی هوادارانه از مسئولان خواست تا تیم استقلال در آستانه بازی‌های مرحله بعد دستخوش تغییر و تحول نشود و شاکله آن حفظ شود.او در حالی این خواسته را مطرح کرد که در خصوص اتفاقاتی که پیش از فینال آسیا سر پرسپولیس آمد سکوت اختیار کرد، از هیچ وزیر و وکیلی هم درخواستی تقاضا نکرد.

کدخبر: ۳۸۷۹۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1598497510

    متاسفانه هفت صبح هم به شکل کاملا ناخوشای ندی به سمت پرسپولیس میل داره این نتیجه ح دود یکسال همراهی من با شماست ولی خوب کار ی نمیشه کرد همين امروز هم اشتراک رو تمدی د کردم ولی کاش درباره استقلال منصفانه تر بودید