کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۰۷۸
تاریخ خبر:

رصد‌خانه| ‌انتقاد سریالیست از افرا و واکنش روزبه حصاری

روزنامه هفت صبح | انتقاد درست روز: انتقاد سریالیست از افرا و انتقاد روزبه حصاری از سریالیست | برنامه سریالیست پنجشنبه شب در یکی از بخش‌های خود به بررسی سریال «‌افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی پرداخت. در این برنامه طولانی شدن قسمت‌های افرا و اینکه سریال در قسمت‌های آخر بی‌جهت کشدار شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و درباره آن حرف زده شد. اینکه شبکه یک سریال خودش را مورد نقد قرار داد و خیلی صریح به نقطه ضعف آن پرداخت، اتفاق خوبی بود.

در بخش دیگری از این برنامه سامان گوران با یکی از سکانس‌های سریال «افرا» شوخی کرد که این آیتم واکنش روزبه حصاری بازیگر سریال را در پی داشت. او با حضور تلفنی در برنامه به انتقاد از این آیتم و سامان گوران پرداخت، که پدرام کریمی مجری برنامه انتقاد حصاری را پذیرفت و از او و دست‌اندرکاران سریال عذرخواهی کرد. سریال افرا چندی پیش در ۳۹ قسمت روی آنتن شبکه یک رفت.

تقویم دارید روز: آقای رئیس برای تامین آنتن نوروز و رمضان زمان دست‌تان هست | امسال کار تلویزیون برای تامین آثار نمایشی رمضان و نوروز کمی سخت است، چراکه بلافاصله بعد از تعطیلات عید، ماه رمضان شروع می‌شود و شبکه‌ها می‌بایست سریال‌های مناسبتی‌شان را روانه آنتن کنند. از همین‌رو سریال‌های رمضانی تقریبا باید همزمان با سریال‌های نوروزی آماده شوند. در حال حاضر هم فقط چهار ماه و نیم تا پایان سال وقت باقی مانده و سریال‌های مناسبتی هم به دستور رئیس جدید سازمان متوقف شده‌اند.

با توجه به تعلیق پروژه‌ها و زمان کم باقی‌مانده تا پایان سال، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا‌و‌سیما در گفت‌وگویی تلویزیونی مدعی شد که شبکه‌ها با دستی پر به استقبال این دو مناسبت مهم می‌روند و قرار است سریال‌های ویژه‌ای برای هر دو مناسبت آماده شود. آیا واقعا در این زمان کم سریال‌ها آماده می‌شوند؟

کار سختی نیست روز: برای پوشش بازی همزمان از دو قاب استفاده کنید | دو قاب کردن تصویر برای پوشش دو رویداد همزمان یکی از سهل‌الوصول‌ترین کارهایی است که یک کارگردان تلویزیونی می‌تواند انجام دهد. کاری که البته کارگردان برنامه گزارش ورزشی به آن علاقه‌مند نیست. اگر دقت کرده باشید برنامه گزارش ورزشی در شب‌هایی که به‌طور همزمان بازی دیگری در جریان است‌، صحنه‌های به‌ثمر رسیدن گل‌های آن بازی را هم پوشش می‌دهد.

اما به ابتدایی‌ترین شکل ممکن. آنها جریان بازی در حال پخش را قطع می‌کنند و تصاویر آن بازی را روی آنتن می‌فرستند. در حالی‌که روش اصولی این است که تصویر را دو قاب کرده تا ضمن پخش بازی در حال پخش در قاب دیگر بتوان گل بازی همزمان را هم روی آنتن فرستاد. به این ترتیب اگر احیانا در زمان پخش بازی اصلی اتفاقی هم رخ بدهد مخاطب آن را از دست نمی‌دهد.

کدخبر: ۴۲۴۰۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر